Har sjuk träningsvärk i baksida lår efter hyperextensionsen igår.. Det är nog första gången jag har träningsvärk där. Hyperextensions var för övrigt sjukt jobbigt..
Idag skall jag eventuellt prova längdskidor för första gången någonsin. Får väl se hur trasig jag är ikväll
Då jag gick i högstadiet hade vi 2x2 timmar idrott i veckan, så på vintern kunde man åka lite mer än en mil per lektion. Lite lyxigt känns det i efterhand
Då jag gick i högstadiet hade vi 2x2 timmar idrott i veckan, så på vintern kunde man åka lite mer än en mil per lektion. Lite lyxigt känns det i efterhand
Haha lite kul, mest svårt och framförallt asjobbigt!
Ja dem möjligheterna har vi inte i Borås
Sedan finns det faktiskt rätt mycket spår och liknande både i Borås och utanför men stor del är att familjen inte hade något skidintresse på den tiden!
Vad är dina mål för baslyften i år? Vad ska du göra med kroppsvikten, energibalansa, deffa eller bulka? Väger du 125 kg nu på 192 cm?
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix
Först 600 i totalen sedan 230 150 250
Skrev jag i tråden om mål för 2018. 600 är klart så nu är det bara resten kvar . Marklyftet borde inte vara några problem. Det var längesedan jag satte PB i knäböj så det får vara första målet och sist men absolut inte minst 150 i bänkpress som nog är en bit kvar, men vet inte hur mycket gains jag kommer få av sheiko, det är ju helt annan träning och mycket mer träning än jag gjort tidigare.
Vikten ligger stabilt på mellan 124-125 på 192 cm går varken upp eller ner och har inte gjorde det på 3 månader. Jag har någon tanke om att köra färdigt sheiko, plocka några PB och sedan eventuellt gå ner några kilon till sommaren. Men det är inte bestämt, kan vara så att jag får en jävla feeling och plockar många nya pbn och då kommer jag fortsätta ligga på balans tills jag når någon platå.
Smalbänk (istället för dips)
40x8
60x4
60x4
60x4
80x4
Liggande lårcurl 5x5 (istället för goodmornings)
Böj: alla set var det bra fart på, inga konstigheter.
Bänk: det går tungt i bänken, 102orna känns tyngre än 110x3 som jag gjorde efter sjukdom (nertränad?)
Idag beställde jag en Captain of Crush No. 2 Skall bli spännande att se hur jävla tung den är. Jag har aldrig känt på någon gripper som är tyngre än budgetgrippers för 50 spänn.
Idag beställde jag en Captain of Crush No. 2 Skall bli spännande att se hur jävla tung den är. Jag har aldrig känt på någon gripper som är tyngre än budgetgrippers för 50 spänn.
Snyggt!
Tror inte jag riktigt hade uppfattat hur stor och stark du var när jag gav dig "råd" i min journal.
Jag hoppas du filmar första försöket
Jag sitter också och väntar ivrigt på fler grippers Beställde RB180, 240 och en ställbar gripper från RB.
Haha, tror du jag stänger den direkt då? Jag har aldrig tränat grepp förutom marklyft.
Varför har du både Captain of Crush och RBs?
Time will tell!
Det är mest för att jag vill ha en liten samling. Fast RB har mycket tjockare handtag och är längre avstånd mellan handtagen. Så det är skillnad på dem.
Jag har just nu bara en RB210, som jag inte riktigt kan stänga än. Så för att få en bättre bild om modellen vill jag ha en 180 också. Kommer nog fila ner den. Den ställbara kan vara väldigt användbar.
Då de kommer till veckan har jag 12st vanliga grippers och en ställbar. Då borde jag kunna komma åt de flesta olika styrkorna.