2013-05-23, 22:35
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Och när tjejerna lär sig tänka några steg längre är det killar med självkänsla de vill ha, men förstår syftet med regeln - tillhör dock de ofräscha äldre gardet som inte riktigt ser vitsen med dylika regler. 
|
Och så är vi igång med dom inbakade dissarna igen?
|
|
|
2013-05-23, 22:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Fast jag anser inte att jag överanalyserar i detta fallet; jag undrar bara rent praktiskt om det är smartast att visa hur mitt skåp står på en gång för att undvika att påskina en livsstil jag inte har, eller om jag ska lyxa till mer än normalt för att inte vara präktigt informativt glädjedödare nu under lärakännandent.
|
Jag skulle helt klart rösta på det andra alternativet. För jag anser att just under "lärakännandet" så brukar väl saker och ting funka lite annorlunda.
|
|
2013-05-23, 22:44
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Lellan, det är verkligen något ni kan prata om senare. Ni behöver inte ens prata om det, bara säg som det är, att du kör med matlådor men kan tänka dig en utelunch. Skapa inga problem när det inte finns några. Ni kan bara ses lunchtid, klart han föreslår en lunch?
|
|
|
2013-05-23, 22:50
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Och så är vi igång med dom inbakade dissarna igen?
|
Nej - utan en förklaring till varför det är viktigt att utstråla självförtroende för en yngre tjej, men att "knapparna" är svårare att hitta på en "äldre" - att en regel så som du beskrev den, inte fungerar på samma sätt.
Tror du själv att självkänsla hos partnern är lika uppenbart viktigt hos en yngre tjej som hos en äldre tjej? Var någonstans skulle det vara en diss mot dig?
Du vill ju ha yngre tjejer, och det där funkar enligt din erfarenhet då, jag varken protesterar el dömer. Självförtroende är bra, självkänsla är också bra - men det är enligt min erfarenhet något man uppmärksammar mer när man erfarit hur dålig självkänsla kan vara oattraktivt. Säger inte att yngre ogillar god självkänsla eller är blinda för det, men personligen hade jag inte lika lätt för att varken se eller uppskatta självkänsla då som nu, men däremot så noterade jag precis som du är inne på - om ngn verkade ha självförtroende.
Chilla.
Citat:
Ursprungligen postat av sjolund27
Jag skulle helt klart rösta på det andra alternativet. För jag anser att just under "lärakännandet" så brukar väl saker och ting funka lite annorlunda.
|
Jo, lutar ditåt - klart det blir trevligt att ta en vecka utelunch. Positivt är att han iaf inte verkar uppleva ha problem att uppleva tillvaron utan prislapp, se värde i gratisnöjen. Kan ha svårt för dem som måste ha det bästa av allt och att ngt är "lyx" bara om prislappen säger det.
Senast redigerad av Lellan den 2013-05-23 klockan 22:52.
|
|
|
2013-05-23, 22:54
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Lellan, det är verkligen något ni kan prata om senare. Ni behöver inte ens prata om det, bara säg som det är, att du kör med matlådor men kan tänka dig en utelunch. Skapa inga problem när det inte finns några. Ni kan bara ses lunchtid, klart han föreslår en lunch?
|
Fast mitt picnicförslag skrattades bort, men SÅ äter ju jag lunch. Har under senaste 5 åren lunchat ute kanske 5 ggr.
Men visst är det gött att bryta trenden, nom nom! Har ingen koll ens på vad de finns för ställen i stan. Blir ju lite upptäcksfärd då!
|
|
|
2013-05-23, 23:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Jo, lutar ditåt - klart det blir trevligt att ta en vecka utelunch. Positivt är att han iaf inte verkar uppleva ha problem att uppleva tillvaron utan prislapp, se värde i gratisnöjen. Kan ha svårt för dem som måste ha det bästa av allt och att ngt är "lyx" bara om prislappen säger det. 
|
Han verkar ju ändå vara en rätt vettig människa, annars skulle du kanske inte funnit honom intressant. Nöjen är väl alltid positivt, gratis eller ej spelar väl inte så stor roll?
Skulle väl inte kallas nöjen om det var något tokigt.
Fast ja man har väl kanske lite olika nöjen många gånger  .
|
|
2013-05-23, 23:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Fast allting kan ju vara nice ett tag, speciellt om det är sånt som tjänster etc.
|
|
|
2013-05-23, 23:16
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Han verkar ju ändå vara en rätt vettig människa, annars skulle du kanske inte funnit honom intressant. Nöjen är väl alltid positivt, gratis eller ej spelar väl inte så stor roll?
Skulle väl inte kallas nöjen om det var något tokigt.
Fast ja man har väl kanske lite olika nöjen många gånger  .
|
Jo, fast jag har ngn rejäl avtändningsandordning inkopplad ngnstans när något blir för välplanerat, för skrytigt, för präktigt, för "fancy" osv..  Inte så praktiskt när det gäller dejting. Något jag försöker lära mig av med. Man får ju ha i åtanke att personen helt enkelt försöker visa sin bästa sida, och egentligen inte är så där förvuxnad, polerad, skrytig, präktig el posh.. utan en riktigt reko.
Det är som med vett o etikett. Man kan göra det på olika sätt. På samma sätt kan man ha pengar/spartanskt, förhålla sig till andras yrken, livsval, utseenden osv på olika sätt. Känns hoppingivande i detta fall, målade inte fan på väggen. Blir ovanligt lite disk denna veckan, helt enkelt.
(vett o etikettanalogin; Kan uppskatta att folk sätter bästa sidan till, det kan styra upp en middag till att den känns lite speciell - men jag ogillar starkt om ngn tex sitter och uppmärksammar att någon annan inte fattat klädkod, eller bryter mot någon etikettregel. Tycker det är mer klass att sköta sin egen business utan att påvisa att man är bättre "än killen där borta".. Vissa gör ju det, som för att verkligen uppmärksamma en på deras förträfflighet (när personen i själva verket framstår som mindre trevlig då).
|
|
|
2013-05-23, 23:16
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Fast allting kan ju vara nice ett tag, speciellt om det är sånt som tjänster etc.
|
Nu tappade du mig tror jag..?
|
|
|
2013-05-23, 23:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Jo, fast jag har ngn rejäl avtändningsandordning inkopplad ngnstans när något blir för välplanerat, för skrytigt, för präktigt, för "fancy" osv..  Inte så praktiskt när det gäller dejting. Något jag försöker lära mig av med. Man får ju ha i åtanke att personen helt enkelt försöker visa sin bästa sida, och egentligen inte är så där förvuxnad, polerad, skrytig, präktig el posh.. utan en riktigt reko.
Det är som med vett o etikett. Man kan göra det på olika sätt. På samma sätt kan man ha pengar/spartanskt, förhålla sig till andras yrken, livsval, utseenden osv på olika sätt. Känns hoppingivande i detta fall, målade inte fan på väggen. Blir ovanligt lite disk denna veckan, helt enkelt.
(vett o etikettanalogin; Kan uppskatta att folk sätter bästa sidan till, det kan styra upp en middag till att den känns lite speciell - men jag ogillar starkt om ngn tex sitter och uppmärksammar att någon annan inte fattat klädkod, eller bryter mot någon etikettregel. Tycker det är mer klass att sköta sin egen business utan att påvisa att man är bättre "än killen där borta".. Vissa gör ju det, som för att verkligen uppmärksamma en på deras förträfflighet (när personen i själva verket framstår som mindre trevlig då).
|
Att ha den "avtändningsanordningen" kanske är som du säger inte så praktiskt eller gånger när det kommer till dejtingen. Fast samtidigt är den väl ändå rätt viktig då det verkar som om det är en viktig del för dig.
Klart man försöker visa sin bästa sida i början, men man måste väl ändå visa "sin" sida och inte någon man verkligen inte är.
Ditt exempel på vett och etikett. Att styra upp en middag/lunch så den blir lite extra och kanske snäppet finare, än vad den kanske flest dagar i veckan inte brukar vara är väl en bra sak. Men sedan under denna finare tillställning bör det väl ändå vara mest rätt att vara ganska nära sig själv.
Att då uppmärksamma de tokiga saker du nämna känns ändå inte som en reko, vuxen man skulle göra. Om man då inte är på det viset. Även då det är under "lärokännande" perioden.
|
|
2013-05-23, 23:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Nu tappade du mig tror jag..?
|
Jag menade att folk som säger att "klart man kan köra så ett tag", problemet är att allt nytt är roligt ett tag speciellt om det är nöjen (som mat ändå till viss del är).
Så att det finns en viss risk om att man får en felaktig uppfattning om hur man passar etc för att man byggde på det.
Lite som att man åker på semester eller komemr till ett nytt ställe, allt är nytt och fräscht, maten är god, man handlar grejer, har kul etc. Men som du säger så är det inte något man kan göra för alltid.
|
|
|
2013-05-23, 23:36
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Att ha den "avtändningsanordningen" kanske är som du säger inte så praktiskt eller gånger när det kommer till dejtingen. Fast samtidigt är den väl ändå rätt viktig då det verkar som om det är en viktig del för dig.
Klart man försöker visa sin bästa sida i början, men man måste väl ändå visa "sin" sida och inte någon man verkligen inte är.
Ditt exempel på vett och etikett. Att styra upp en middag/lunch så den blir lite extra och kanske snäppet finare, än vad den kanske flest dagar i veckan inte brukar vara är väl en bra sak. Men sedan under denna finare tillställning bör det väl ändå vara mest rätt att vara ganska nära sig själv.
Att då uppmärksamma de tokiga saker du nämna känns ändå inte som en reko, vuxen man skulle göra. Om man då inte är på det viset. Även då det är under "lärokännande" perioden.
|
Vuxna män gör de märkligaste saker har jag märkt, finns aldrig några garantier.  Rätt gött iofs.
Hursomhelst så dejtar jag därför saakta, folk orkar sällan "hålla ihop" sig längre tid, plus att jag är lite trögfattad..  Korta fancy pang-på grejer kan iaf vara varningstecken, har jag noterat.
Har varit inne på det förr, men jag föredrar jäkligt tråkiga dejter vad gäller omgivning/stimulans för att se vad det är för person. Han är en jäkel på att springa, det är inte jag - men tänkte föreslå att ses vid utegym nästa tillfälle. Gärna med lite regn hängandes i luften.
|
|
|
2013-05-23, 23:42
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Jag menade att folk som säger att "klart man kan köra så ett tag", problemet är att allt nytt är roligt ett tag speciellt om det är nöjen (som mat ändå till viss del är).
Så att det finns en viss risk om att man får en felaktig uppfattning om hur man passar etc för att man byggde på det.
Lite som att man åker på semester eller komemr till ett nytt ställe, allt är nytt och fräscht, maten är god, man handlar grejer, har kul etc. Men som du säger så är det inte något man kan göra för alltid.
|
Ah, men precis! Har ju tidigare efterlyst tips på lite sånt "tråkigt, jobbigt" att göra på date. Häromdagen hade han spenderat 3 timmar med att dra maskrosor, jag tyckte att det kunde han ju sparat tills vi skulle ses - hade ju varit skoj! Halvt skoj halvt allvar från min sida, tolkades nog skämtsamt (plus nyfikna grannar o ta hem ngn 1a ggn brukar man väl ofta inte göra iaf, så kanske inte helt opti). Men lite sånt.
Jag är absolut mer "ha bästa vardagen" människa istället för "bästa semestern". Fattar inte riktigt hur folk orkar gå och klaga å längta till några veckor om året då de ska skynda sig ha det så bäst att det räcker för ett helt år tråkigt. En annan sak om det är att "höja tillvaron ett snäpp", men vissa snackar ju som om livet är eländigt med jobb, barn, vardagsgrejs.
|
|
|
2013-05-23, 23:56
|
|
Registered User
|
Citat:
Vuxna män gör de märkligaste saker har jag märkt, finns aldrig några garantier.  Rätt gött iofs.
Hursomhelst så dejtar jag därför saakta, folk orkar sällan "hålla ihop" sig längre tid, plus att jag är lite trögfattad..  Korta fancy pang-på grejer kan iaf vara varningstecken, har jag noterat.
Har varit inne på det förr, men jag föredrar jäkligt tråkiga dejter vad gäller omgivning/stimulans för att se vad det är för person. Han är en jäkel på att springa, det är inte jag - men tänkte föreslå att ses vid utegym nästa tillfälle. Gärna med lite regn hängandes i luften. 
|
Män och märkliga saker, det vet jag inget om. Fast å andra sidan har jag väl ingen vidare erfarenhet av att dejta män (förutom mig själv med jämna mellanrum). Så är nog mer kvalificerad att avgöra det.
Dejtingstiden är väl oftast en väldans rolig tid. Lika bra då att dra ut på det.
Ja men det låter ju vettigt, tror helt klart också att man då får lite mer hum om personen i fråga. Fast samtidigt så behöver ju inte det ena utesluta det andra. Utegym med regn hängandes i luften låter ju brilliant  .
|
|
2013-05-24, 06:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Av egen erfarenhet så skulle jag vilja påstå detta i överlag funkar på yngre kvinnor, låt säga under 25. Men inte fullt lika bra på närmare 30 och över.
Dock bara min vad jag själv kommit fram till. Ingen vetenskaplig studie gjord  .
|
Jag håller inte med. Det är bara att de brukar ha starkare vilja, vilket gör det viktigare att leda mer avslappnat.
Sämst är hursomhelst ett egalitärt förhållningssätt. Respektera hennes vilja men se till att det är du som styr. Det är inte frågan om att få ett högt jämställdhetsindex.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.
|

|