Citat:
Ursprungligen postat av Madame
roligt ju. GÅ på den! som ett trash'n'treasure-party nästan!  (ja det finns såna. någons trash (ex) blir den andres treasure!)
du har ju själv sagt att du typ inte träffar så mycket nytt folk bara sådär i vardagen. Detta är ett ypperligt tillfälle! Kanske hittar du nån sköning att hänga med, som i sin tur har trevliga bekantskaper som leder till ännu mer trevligt hängande? Kul att träffa nya vänner, oavsett om du får ligga eller ej.
|
Så kan man ju tänka, men saken är att detta är en vän till J du vet? Vi var ju som natt o dag, hon pimpade mig i korta klänningar, smink o stort hår så vi såg väl ut att vara av samma art, men nahe. :P
Har ju rätt dåliga erfarenheter efter sommaren jag gick på alla de där festerna, kände mig sjuuukt obekväm av alla "han är bra att känna", och sådana märkliga statusgrejer. Jag var ny, färsk i normalvikt och som Skuggan varit inne på lite tidigare så var enbart
det skäl nog att vilja mig, tydligen.
Många sjuka knasigheter, botade mig från fester för gott tror jag. Lärde inte känna ngn som jag har kontakt med än, han är kvar på fb från då - har aldrig rensat min fb. Västerås gräddhylla kändes inavlad helt ärligt, många ggr som jag blev fysiskt illamående av knaset. Killar som argt rakt ut frågade vad trodde jag att jag kunde få egentligen?? (när jag inte ville gå hem m ngn) Kompisar som kivades om mig som om jag var den nya leksaken, men som inte verkade överdrivet intresserade av lära känna mig, utan mer vem som skulle få först.
Min bubbla sitter hårt. Säkert kul om det är nya människor el om jag hade glömt hur det var. Är det hans kompisar så är det ju dem som inte lyckades då, och ingen av dem har jag sett på gym eller i skogen så de har nog fortfarande samma livsstil så här 3 år senare. Good for them, tror mest det skulle bli en dålig påminnelse för mig tyvärr. That ufo-feeling och folks trötthet när jag är som jag är kan jag inhämta här..
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Det mest klassiska knepet jag har när jag raggar tjejer är att låtsas som att jag försöker ragga åt dem, vipps så hamnar vi i säng. Såatte, bara så du vet.
|
Haha, näh - inget "vips" där inte, broar brända.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Handlar väl inte om smyghat utan att hon ofta har dubbelmoral. Man får inte tycka feta människor är icke-attraktiva - men samtidigt får hon kräva att hennes killar ska vara jättar (att ha som standard över 190 cm är i mina ögon jättar, 180 är medellängden för svenska killar). Sen är det ju hennes naivitet som kan gå en på nerverna  Scratch drog ett ganska bra exempel 1 på det.
|
Jag säger väl inte att man måste gå igång på feta? VAR säger jag det? Däremot så tycker jag att man bör behandla alla bra, oavsett längd, vikt osv. Är det verkligen dubbelmoral? Pm:a mig gärna om all min dubbelmoral så jag får överväga om det är ngt att jobba på, detta är rakt inte dm iaf.
Varför ska jag gå efter meddellängden snarare än vad min erfarenhet säger mig brukar vara ett bra kännetecken för att jag ska finna attraktion? Är EN person jag letar efter, inte att attrahera el dejta ett vettigt genomsnitt av ngt slag.
Naiv, som sagt - det är självvalt och jag gillart.

Vilket jag ju förklarade när jag läste hans klockrena.
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Absolut, det håller jag med om. Men samtidigt vill jag poängtera att alla har standards, med all rätt.
|
Det handlar ju inte om standards... ?

På vilket sätt är en kortare kille sämre än en längre?
Inget. Men om man ska ha något urval. Och jag väljer snäll + över 190. Tja, då har jag ju ändå en "kravlista" som bleknar i jämförelse med många andras..
Citat:
Ursprungligen postat av anton2000
Haha det där är smart. Det brukar också vara ett klassikt PUA-tips. Typ säga "Du vore en bra wingwoman/vän/osv". Så tjejen tänker "AMAGAAD varför vill han inte ha mig? Nej nu jävlar".
|
Fast det där funkar ju bara på tjejer som är ute efter bekräftelse, inte rätt kille. Personen ifråga har uppenbara svårigheter med att ta att jag inte vill ha honom, så mkt har jag fattat. Men han kan inte göra något för att det ska ändras, så på det sättet är det ju en fördel om jag skulle gå. Samtidigt så känner jag skepcis mot vad han skulle kunna para ihop mig med.
Det är inte så ofta det blir lyckat med ihopparningar, säger min erfarenhet. I så fall är det ju en fördel som med backflipparn, av ngn som känner mig väl.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Du lär ju knappast bli bjuden till något gangbang.
Jag tror dock att det är stor risk att det är en "viss sorts killar" (personlighetsmässigt), har du otur så är det mer genomtänkt än så och "du är målet".
|
Det var lite skämtsamt skrivet, menade så som du skriver i andra stycket. Dessutom tror jag att man får lite fel intryck av mig om man bara kollar på bilder el nåt. Jag är inte alls öppen, "outgoing" och skoj att ha med på fest där jag inte känner någon (fast kan ha riktigt skoj med vänner, dock hade jag aldrig det i den bekantskapskretsen).
Har faktiskt fått förfrågan att delta i fest mot betalning (via fb, ingen jag träffat). Garvade högt, medans jag envist tackade nej och frågade vår gemensamma bekant (en moderator faktiskt!) vad det var för snubbe. Fick kvitto på att det var bra att inte göra business m den snubben.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Nej om man inte attraherat av en person så gör man inte men det kan vara rätt dumt att sätta siffror på det.
|
Samtidigt, känns det osannolikt att det finns EN kärlek och att han skulle råka vara kort. Det finns säkert många långa som jag skulle trivas med, onödigt o lite oschysst att dejta korta när jag aldrig blivit intresserad av ngn jämnlång. Då är det väl nästan smartare av folk som inte attraheras av feta att dejta en sån, det behöver ju sas inte vara ngt statiskt tillstånd.
Men har pratat lite löst om att träffa den här på 187 cm ändå, fast han cyklar och springer som en idiot, har aldrig riktigt förstått mig på sånt.. Får lite känslor av "men chilla killen.. och ät lite!" ;D Medans han förmodligen skulle känna "mat nu igen? Ut å rör på fläsket!" vad gäller mig. Det var ngt jag gillade med exet, att han la ungefär lika mkt tid o energi på gymet.