Citat:
Ursprungligen postat av antonwiberg
Sjukt att du kan träna så tungt och så ofta!
Jag har kikat lite på dina lyft på instagram och jävlar vilka fina vändningar! 
|
Genetiskt eller så tränar jag på för låga vikter, alternativt äter jag för mycket (men ökar inget i kroppsvikt iaf)
Kul att du gillar mina lyft, jobbat en hel del på just frivändningar men väldigt lite på ryck, dock gjort assistansövningar lite halvhjärtat för ryck under ett halvår. Börjat stöta gaaaanska nyligen, jobbar mest med styrkestötar just nu, går över till split-stötar när jag får upp 115 eller mer i styrkestöt (efter vändning).
110 borde gå redan idag med lite mer teknikträning i stöten, eftersom jag fångar 100 och några kilon över det väldigt högt (fortfarande styrkestöt så länge du fångar vikten ovanför parallellt djup i knäleden). Pushpressar 100kg så att styrkestöta mer än det borde inte vara några problem, egentligen
Just nu (lider) jag av lite lätt ryggont, kommer vid viss belastning av ryggen, mestadels från böj. Smärtan kom efter mitt onödigt tunga max-rep set i marklyft för drygt 3-4 veckor sen (160x6). Överbelastade säkerligen något i sätesmuskeln eller erektorerna runt ländryggen, iaf i det området det värker lite. Inget som gör att inte jag kan lyfta, men lyfter gärna utan ont så försöker undvika övningar som belastar området alltför hårt tills det är borta.