Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-07, 16:58   #30466
Baskagge
Registered User

Baskagges avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tack för kritik. Har försökt ta till mig lite av det du säger, och:

Mer att tänka på? Jag känner att jag ibland får riktigt bra tryck i krossen och det är just när jag vrider in den och har tyngden på bakre benet. Får köra på tills det blir rutin.
Ser ut som om du kan jobba en hel del på att få med kroppen i slagen. Du står ganska nära säcken. Testa att backa lite och sträck ut slagen mer och vrid mer, även på främre benet vid jabb. För att få en bra känsla så är det bra att överdriva i början.

Det gäller att hitta en bra stance som fungerar för både boxningen och sparkarna. En övning man kan göra för att testa är: högerspark, återgå till stance, sedan direkt främre pushkick och tillbaka i stance. Det ska då flyta på utan att du behöver omplacera fötterna och båda sparkarna ska givetvis vara bra. Står man för smalt eller för brett så märker man det.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson

Senast redigerad av Baskagge den 2016-06-07 klockan 16:59.
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 20:22   #30467
Peter.B
Registered User

Peter.Bs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Tack för kritik. Har försökt ta till mig lite av det du säger, och:

Mer att tänka på? Jag känner att jag ibland får riktigt bra tryck i krossen och det är just när jag vrider in den och har tyngden på bakre benet. Får köra på tills det blir rutin.
Ser bättre ut. Håller delvis med om ovanstående att du kan jobba ännu mer på vridning och distans. Två smådetaljer till också. Du kan få in armbågarna ännu tightare till kroppen, tänk dig att du står i en väldigt smal korridor som är precis så bred att din axelbredd knappt får plats. Armbågarna får inte gå utanför det.

Och andra detaljen gäller just krossen. Fastna inte ute med den. Ibland när du går bra klipp blir det nästan lite som att du blir förvånad och stannar upp lite med den utsträckt. Tänk att du aldrig ska knuffa säcken/målet utan bara studsa på den/det.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 13:33   #30468
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Litet ryck idag, 75 kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 13:43   #30469
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
På väg tillbaks efter 2 års sjukdom, 170kgx3 i mark.

Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 20:35   #30470
maattee10
Registered User

maattee10s avatar

Reg.datum: Apr 2013
Sjukt roligt med strongman! här drar jag en 13ton lastbil

Youtube kanal:"BIG Matte" lyfter skrot
Instagram: "BIG Mattes" bilder
maattee10 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 23:05   #30471
biffigalemmar
Registered User

Reg.datum: May 2016
Helt sinnes att dra en jävla lastbil!
biffigalemmar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 14:51   #30472
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Inte jag men tyckte att det var sjukt nog för att posta. Jacko Gill, Nya Zeeländsk kulstötare bänkar 246 kg @116 kg kv.

https://www.instagram.com/p/BGt0RDjL...ackogill&hl=sv

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 00:49   #30473
crizzan
Registered User

crizzans avatar

Reg.datum: Feb 2012
Klossbänk 160kg och en skön tricepsövning, incline tricepextensions bakom huvudet!

crizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 01:07   #30474
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Testa kör rak stång på extensions. Ganska intressant utmaning för underarmar och armbågar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 18:46   #30475
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Ser bättre ut. Håller delvis med om ovanstående att du kan jobba ännu mer på vridning och distans. Två smådetaljer till också. Du kan få in armbågarna ännu tightare till kroppen, tänk dig att du står i en väldigt smal korridor som är precis så bred att din axelbredd knappt får plats. Armbågarna får inte gå utanför det.

Och andra detaljen gäller just krossen. Fastna inte ute med den. Ibland när du går bra klipp blir det nästan lite som att du blir förvånad och stannar upp lite med den utsträckt. Tänk att du aldrig ska knuffa säcken/målet utan bara studsa på den/det.

Har börjat kunna slappna av mer när jag slår och det syns ju verkligen vad det gör med hastigheten. Måste fortfarande jobba mer på vridningen, särskilt i bakre slaget, och jag har fortfarande svårt att hitta avståndet så att jag träffar med utsträckt arm.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 23:27   #30476
crizzan
Registered User

crizzans avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Testa kör rak stång på extensions. Ganska intressant utmaning för underarmar och armbågar.
Absolut det är nice! Gillar att variera mycket!
crizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 12:21   #30477
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
[yt]zmpQmHOwuiM[/.yt]
Stilig mustasch!
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 14:29   #30478
Peter.B
Registered User

Peter.Bs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:

Har börjat kunna slappna av mer när jag slår och det syns ju verkligen vad det gör med hastigheten. Måste fortfarande jobba mer på vridningen, särskilt i bakre slaget, och jag har fortfarande svårt att hitta avståndet så att jag träffar med utsträckt arm.
Avslappningen ser bättre ut och likaså hastigheten. Och du fastnar inte ute med slagen på samma sätt. Bra!

Över till det du kan jobba mer på böjer du överkroppen lite fram och tillbaka, som att du pendlar med den typ, för att få in den i slagen. Sluta med det. Överkroppen ska bara vridas, inte böjas fram och tillbaka. Avståndet du har nu är bra om du inte lutar dig in i slagen, sänk tempot lite och bana in rörelsen långsamt. Vrid på kroppen tills slaget når säcken, tänk att du ska träffa med full utsträckning 2 cm in i säcken typ. Gör detta sakta några gånger, och sen ökar du långsamt tempot tills du når full hastighet. Skit helt i hur hårt du slår initialt. När det sitter kan du börja öka kraft och hastighet. Och i främre kroken behöver du få upp armbågen lite, så att du träffar med den i samma höjd som handen. Annars fint jobbat

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 14:36   #30479
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Stilig mustasch!
Tack! De flesta hatar den men jag bryr mig inte om tjejer just nu så jag låter den vara kvar. Det är min karate-mustasch. Den berättar att jag bara bryr mig om min träning just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Avslappningen ser bättre ut och likaså hastigheten. Och du fastnar inte ute med slagen på samma sätt. Bra!

Över till det du kan jobba mer på böjer du överkroppen lite fram och tillbaka, som att du pendlar med den typ, för att få in den i slagen. Sluta med det. Överkroppen ska bara vridas, inte böjas fram och tillbaka. Avståndet du har nu är bra om du inte lutar dig in i slagen, sänk tempot lite och bana in rörelsen långsamt. Vrid på kroppen tills slaget når säcken, tänk att du ska träffa med full utsträckning 2 cm in i säcken typ. Gör detta sakta några gånger, och sen ökar du långsamt tempot tills du når full hastighet. Skit helt i hur hårt du slår initialt. När det sitter kan du börja öka kraft och hastighet. Och i främre kroken behöver du få upp armbågen lite, så att du träffar med den i samma höjd som handen. Annars fint jobbat
Super! Tack för feedbacken. Det är verkligen guld och jag känner att jag kan förbättras med tipsen jag får av dig, Peter! Grymve!

Det där med armbågarna in som du tidigare påpekat är också något jag ska börja tänka på också. Det är svårt att bättra på allting direkt! Det där med rotation, inte pendling och träff med rak arm känns som nästa grej jag vill få rätt på. Jag tror att kraften från bakbenet kan komma bättre om jag inte lutar mig fram, också.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 14:49   #30480
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Tack! De flesta hatar den men jag bryr mig inte om tjejer just nu så jag låter den vara kvar. Det är min karate-mustasch. Den berättar att jag bara bryr mig om min träning just nu.
Haha så jävla skön mening!
Jag tycker den var stilig också!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:35.