2006-09-19, 20:49
|
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Baan
Jag säger bra bred soffa.
|
IKEA's Sofa bigsize - the extended version of last year's sofa.
|
|
2006-09-19, 20:50
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Allan
Bra jobbat Trance. Som sann folkpartist gillar du tydligen att föra SD-arnas argumentation åt dem. Det säger en del om dig också...
allan
|
Det enda jag såg i Trance' inlägg som skulle kunna stöta någon är det han säger om anhöriginvandring. Är det det som strular till det med farbrors stolsdyna?
|
|
|
2006-09-19, 20:51
|
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Jag såg faktiskt inte heller något konstigt i Trances inlägg.
|
|
2006-09-19, 20:52
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Allan
Bra jobbat Trance. Som sann folkpartist gillar du tydligen att föra SD-arnas argumentation åt dem. Det säger en del om dig också...
allan
|
Ja allan, jag inte bara hatar kvinnor utan är även nazist. Det händer även att jag slår små söta valpar. Ditt fina svar har fått mig att inse detta och jag gör avbön, tack.
|
|
|
2006-09-19, 20:55
|
|
|
Registered User
|
Jag har för mig (ja, jag orkar inte leta fram konkreta fakta) att anhörighetsinvadringen inte är något man tar lätt på, eller någonsin har tagit lätt på. Om jag tänker rätt nu så kan man alltså inte ta hit ens fasters mans brors farbrors syster, då man inte räknas som jättenära släkt. Det borde handla om den närmsta familjen, dvs syskon, barn, partner, föräldrar... att dom kommer hit tycker jag inte är ett stort problem.
|
|
|
2006-09-19, 20:55
|
|
|
.
Reg.datum: Nov 2003
|
Funderar på att börja så mycket som jag kan börja länka till nyhetsmagasin där svenskar begår brott.
!?!?!
SD-anhängare kan iaf glädja sig i att partiet nu får statligt stöd sedan man kommit över 2,5 % spärren.
|
|
|
2006-09-19, 20:57
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av TCOG
Funderar på att börja så mycket som jag kan börja länka till nyhetsmagasin där svenskar begår brott.
!?!?!
SD-anhängare kan iaf glädja sig i att partiet nu får statligt stöd sedan man kommit över 2,5 % spärren.
|
Tja, Haga-mannen är inte en blatte så vitt jag vet, du kan börja med honom
|
|
|
2006-09-19, 21:02
|
|
|
|
TCOG kan ju även posta typ artiklar som denna:
http://www.norran.se/sektion_c.php?i...&avdelning_2=0
Där kan vi ju faktiskt förutsätta på samma sätt att han var en full norrlänning som gillar att slå sin fru.
Hrm, det bästa vore ju om anledningen till att gemene man röstar SD försvann(vissa kommer alltid rösta så), och det gör man med mer poliser och hårdare straff tror jag. Kombinerat med en satsning på skolan för att ge dem en chans så visar man tydligare vad som är önskvärt och acceptabelt i samhället.
|
|
|
2006-09-19, 21:04
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Trance
Där kan vi ju faktiskt förutsätta på samma sätt att han var en full norrlänning som gillar att slå sin fru.
Hrm, det bästa vore ju om anledningen till att gemene man röstar SD försvann(vissa kommer alltid rösta så), och det gör man med mer poliser och hårdare straff tror jag. Kombinerat med en satsning på skolan för att ge dem en chans så visar man tydligare vad som är önskvärt och acceptabelt i samhället.
|
Är våra fängelser inte proppade med invandrade redan? Verkar straff-vägen fungera bra?
|
|
|
2006-09-19, 21:04
|
|
|
Registered User
|
En polis per 10m² bör ju onekligen stoppa många brott! Vi inkluderar dom även i bostäder!
|
|
|
2006-09-19, 21:06
|
|
|
Registered User
|
Hårda straff kan nog funka klockrent för att minska, kanske nästan i princip ta bort en typ av brottslighet. Vad för typ av brottslighet då? Jo, skitgrejer, börjar vi dela ut 15 år för bilstöld och liknande så lär det minska drastiskt. Jag tror det är svårare bevisa samma sak när det gäller grövre brott. Det förstnämnda med att bestraffa skitbrott hårt som fan är väl något jag har för mig har fungerat mycket bra i NYC.
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av jwzrd
Är våra fängelser inte proppade med invandrade redan? Verkar straff-vägen fungera bra?
|
Vad är det som tyder på att vi har för hårda straff och att det fungerar dåligt?
|
|
|
|
|
|
-Frank-
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Trance
|
Att straffa hårdare är ju bara att behandla symptomen. Ta istället reda på vad som är fel och sätt in resurser där. När alla lever på lika villkor har vi kommit en bra bit på vägen. Tror dock inte polisen har så mycket med det att göra.
|
Balkantrappan
|
|
|
2006-09-19, 21:07
|
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Dumleman
|
Klippet är från -86, två år innan SD ens fanns, och 20 år innan SD var det parti som det är idag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.
|

|