Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-19, 20:49   #286
Bolio
Förhudsuppviglare

Bolios avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Jag säger bra bred soffa.
IKEA's Sofa bigsize - the extended version of last year's sofa.
Gammal 2006-09-19, 20:50   #287
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Bra jobbat Trance. Som sann folkpartist gillar du tydligen att föra SD-arnas argumentation åt dem. Det säger en del om dig också...

allan
Det enda jag såg i Trance' inlägg som skulle kunna stöta någon är det han säger om anhöriginvandring. Är det det som strular till det med farbrors stolsdyna?
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 20:51   #288
Bolio
Förhudsuppviglare

Bolios avatar

Reg.datum: May 2004
Jag såg faktiskt inte heller något konstigt i Trances inlägg.
Gammal 2006-09-19, 20:52   #289
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Bra jobbat Trance. Som sann folkpartist gillar du tydligen att föra SD-arnas argumentation åt dem. Det säger en del om dig också...

allan
Ja allan, jag inte bara hatar kvinnor utan är även nazist. Det händer även att jag slår små söta valpar. Ditt fina svar har fått mig att inse detta och jag gör avbön, tack.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 20:55   #290
Baan
Registered User

Baans avatar

Jag har för mig (ja, jag orkar inte leta fram konkreta fakta) att anhörighetsinvadringen inte är något man tar lätt på, eller någonsin har tagit lätt på. Om jag tänker rätt nu så kan man alltså inte ta hit ens fasters mans brors farbrors syster, då man inte räknas som jättenära släkt. Det borde handla om den närmsta familjen, dvs syskon, barn, partner, föräldrar... att dom kommer hit tycker jag inte är ett stort problem.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 20:55   #291
TCOG
.

TCOGs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Funderar på att börja så mycket som jag kan börja länka till nyhetsmagasin där svenskar begår brott.

!?!?!

SD-anhängare kan iaf glädja sig i att partiet nu får statligt stöd sedan man kommit över 2,5 % spärren.
TCOG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 20:57   #292
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TCOG
Funderar på att börja så mycket som jag kan börja länka till nyhetsmagasin där svenskar begår brott.

!?!?!

SD-anhängare kan iaf glädja sig i att partiet nu får statligt stöd sedan man kommit över 2,5 % spärren.
Tja, Haga-mannen är inte en blatte så vitt jag vet, du kan börja med honom
Gammal 2006-09-19, 20:57   #293
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Rösta på SD och dessa kommer att styra: http://www.youtube.com/watch?v=k1VOhEwdNPU .
Gammal 2006-09-19, 21:02   #294
Trance

Trances avatar

TCOG kan ju även posta typ artiklar som denna:
http://www.norran.se/sektion_c.php?i...&avdelning_2=0

Där kan vi ju faktiskt förutsätta på samma sätt att han var en full norrlänning som gillar att slå sin fru.

Hrm, det bästa vore ju om anledningen till att gemene man röstar SD försvann(vissa kommer alltid rösta så), och det gör man med mer poliser och hårdare straff tror jag. Kombinerat med en satsning på skolan för att ge dem en chans så visar man tydligare vad som är önskvärt och acceptabelt i samhället.
Gammal 2006-09-19, 21:04   #295
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance

Där kan vi ju faktiskt förutsätta på samma sätt att han var en full norrlänning som gillar att slå sin fru.

Hrm, det bästa vore ju om anledningen till att gemene man röstar SD försvann(vissa kommer alltid rösta så), och det gör man med mer poliser och hårdare straff tror jag. Kombinerat med en satsning på skolan för att ge dem en chans så visar man tydligare vad som är önskvärt och acceptabelt i samhället.
Är våra fängelser inte proppade med invandrade redan? Verkar straff-vägen fungera bra?
Gammal 2006-09-19, 21:04   #296
Baan
Registered User

Baans avatar

En polis per 10m² bör ju onekligen stoppa många brott! Vi inkluderar dom även i bostäder!

@Twitter
Gammal 2006-09-19, 21:06   #297
Baan
Registered User

Baans avatar

Hårda straff kan nog funka klockrent för att minska, kanske nästan i princip ta bort en typ av brottslighet. Vad för typ av brottslighet då? Jo, skitgrejer, börjar vi dela ut 15 år för bilstöld och liknande så lär det minska drastiskt. Jag tror det är svårare bevisa samma sak när det gäller grövre brott. Det förstnämnda med att bestraffa skitbrott hårt som fan är väl något jag har för mig har fungerat mycket bra i NYC.

@Twitter
Gammal 2006-09-19, 21:06   #298
Trance

Trances avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Är våra fängelser inte proppade med invandrade redan? Verkar straff-vägen fungera bra?
Vad är det som tyder på att vi har för hårda straff och att det fungerar dåligt?
Gammal 2006-09-19, 21:06   #299
Kurash
-Frank-

Kurashs avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Trance

Att straffa hårdare är ju bara att behandla symptomen. Ta istället reda på vad som är fel och sätt in resurser där. När alla lever på lika villkor har vi kommit en bra bit på vägen. Tror dock inte polisen har så mycket med det att göra.

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 21:07   #300
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Dumleman
Rösta på SD och dessa kommer att styra: http://www.youtube.com/watch?v=k1VOhEwdNPU .
Klippet är från -86, två år innan SD ens fanns, och 20 år innan SD var det parti som det är idag.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.