Citat:
Ursprungligen postat av exnm
Jag är inte säker heller...
Nä jag är bara lite bitter att du nästan böjer lika mycket som jag som ligger på 96 kg!
|
Folk på gymmet säger att jag är stark men jag är så dålig på att se de själv så jag börjar här och nu med att bättra mig på att ta till mig, tack!
Cykel 4, Wave 3, Knäböj
82.5x5
95x3
105x5
Bänkpress med stopp (5ct)
60x3
62.5x2x3
Bicepscurl
30x15
Chins utmaning 50 reps på så kort tid som möjligt
7.37[PB!]
Chins
kvx13
kommentar:
Böj - ville känna att tekniken satt så jag sänkte ner med överdriven kontroll (alltså blev repetitionerna inte lika explosiva) och höll allting tight. funkade bra. flyttade in greppet lite granna också. det var en lätt femma så jag hade kanske 8 i mig idag.
Bänk - ville köra lite tyngre så jag la på 2.5kg till. bra explosivitet, tekniken satt som smäck!
Bicepscurl - ingen explosivitet här men jag kämpade mig till 15, inte dåligt att vara tre ifrån mitt personbästa på en dålig dag och utan att gå till fail.
Chins - testade en annan teknik som gick ut på att börja med femmor sen gå ner till fyror och treor. funkade sådär. bättre än förra veckan iallafall. händerna och greppet tar stryk och det gillar vi för det behövs!
Cirka en kvart efter utmaningen körde jag ett till set bara för att se och det kändes bra. hade iallafall en till i mig så det är helt klart godkänt.
Sov runt 6.5 timmar inatt så var inte jättepigg men under passet hade jag bra energi, lite svårt att kräma ur det där lilla sista bara.