Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-06, 18:08   #16
alphahanen2
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Bryr mig väldigt lite om att familjen Söder hänger AIKs tifo och läktarinsats. Angående spelet förstår självklart spelarna att det inte såg bra ut. Inte så att de kommer gå hem o tänka att de kommer ta Malmö av bara farten nu.

När man hör på intervjuerna efteråt där Blomberg som inte är lika van med publikstödet säger att han var lycklig på planen gör iallafall mig som supporter glad. För vi är inte där på läktarna och sjunger för att imponera på bajen och dif utan för att lyfta fram spelarna. Förhoppningsvis gav det här lite inför bortamatchen mot MFF på torsdag. Den matchen kommer bli riktigt tuff, det är knappt så man förväntar sig en poäng därifrån.
alphahanen2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 16:54   #17
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
På väg mot Gamla Ullevi för att se en av de minst lockande bortapremiärer på många år!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 21:08   #18
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
På väg mot Gamla Ullevi för att se en av de minst lockande bortapremiärer på många år!
Borde stannat hemma...

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 21:12   #19
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Någon som såg MFF-AIK? 5 gula kort och mycket ruffing, om jag uppfattat allt rätt. Bra/dålig match?

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 12:48   #20
VillmanKanman
Registered User

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Någon som såg MFF-AIK? 5 gula kort och mycket ruffing, om jag uppfattat allt rätt. Bra/dålig match?
Jag tyckte att det var en av de bästa 0-0-matcherna jag sett i Allsvenskan. Förstår inte alls hur man kan tycka att det var en tråkig match som t.ex Rosenberg sa i en intervju, fast han var väl bara bitter. Det var en hel del klara målchanser åt bägge håll men målvakterna spelade som de landslagsrepresentanter de är.

Domaren gjorde en ganska stabil insats (för en gångs skull) och jag gillar nivån han valde att lägga matchen på redan i början med högt i tak. Tuffa närkamper tilläts utan att varenda en behövde resultera i spelavbrott.

På ett mer personligt plan så är jag besviken över att det inte blev vinst men ändå helt okej med 1 pinne i en av de svåraste bortamatcherna i år. Jag är i min partiskhet fullständigt övertygad att det är AIK som står högst upp på pallen i höst!

Senast redigerad av VillmanKanman den 2015-04-10 klockan 12:57.
VillmanKanman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 13:02   #21
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av VillmanKanman Visa inlägg
Jag tyckte att det var en av de bästa 0-0-matcherna jag sett i Allsvenskan. Förstår inte alls hur man kan tycka att det var en tråkig match som t.ex Rosenberg sa i en intervju, fast han var väl bara bitter. Det var en hel del klara målchanser åt bägge håll men målvakterna spelade som de landslagsrepresentanter de är.

Domaren gjorde en ganska stabil insats (för en gångs skull) och jag gillar nivån han valde att lägga matchen på redan i början med högt i tak. Tuffa närkamper tilläts utan att varenda en behövde resultera i spelavbrott.

På ett mer personligt plan så är jag besviken över att det inte blev vinst men ändå helt okej med 1 pinne i en av de svåraste bortamatcherna i år. Jag är i min partiskhet fullständigt övertygad att det är AIK som står högst upp på pallen i höst!
Kul att höra att det var en sådan match! Kul att domaren tillät lite tuffare tag, precis som de ska vara. Hoppas kunna få se en liknande match när MFF kommer till Stockholm.

Citat:
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Gammal 2015-04-10, 13:41   #22
Minimjölk
Registered User

Minimjölks avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av VillmanKanman Visa inlägg

Jag såg matchen jag med och håller med dig i stort, tyckte dock inte matchen var så bra från MFFs håll, hade förväntat mig bättre passningsspel och kombinationer och högre tempo. Säkerligen därför Rosenberg är besviken han med då de inte kom upp i normal standard. Blev däremot imponerad av AIKs kämparanda och snabba omställningar.

Helt klart att det var 2 bra lag vi såg igår.

BTW, du har förväxlat AIK med MFF i sista meningen.
Gammal 2015-04-10, 15:49   #23
alphahanen2
Registered User

Håller med ovanstående att vi höjer oss enormt denna match och tack vare det plockar poäng, MFF är annars bättre än AIK på pappret. Det här är väl i princip den enda match AIK kan fira/vara glada över oavgjort. Oerhört kul att åka ner och sjunga ut "himmalaget", då är det värt att vara ett vrak idag . Skönt att det verkar varit lugnt kring matchen också.

Väl mött på NA senare!
Gammal 2015-04-14, 22:40   #24
alphahanen2
Registered User

Kul derby igår! Hammarby flyger verkligen just nu medan dif gör raka motsatsen. Hoppas Bajen kan plocka poäng mot MFF också så att AIK och IFK kan få lite försprång i toppen om de vinner sina matcher i omg 4. Känns väl dock mer som en redig utklassning från MFFs sida, men den som lever får se!
Gammal 2015-04-14, 23:16   #25
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
DIF vann kampen om läktaren. Kändes och lät som att det var vår hemmamatch. Bajen bankar ju bara på sin trumma. 5000 överröstade hela arenan. Sveriges bästa klack.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-15, 08:02   #26
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av alphahanen2 Visa inlägg
Kul derby igår! Hammarby flyger verkligen just nu medan dif gör raka motsatsen. Hoppas Bajen kan plocka poäng mot MFF också så att AIK och IFK kan få lite försprång i toppen om de vinner sina matcher i omg 4. Känns väl dock mer som en redig utklassning från MFFs sida, men den som lever får se!
Det ska bli en kul match. Tror MFF kommer ha grymt bra publikstöd och tar hem det med 1-0. Sedan returmatchen uppe i Stockholm, ja jäklar. Tror nog jag ska försöka se den - lär juh bli galet tryck från Hammarby ifall det blir en "revanschmatch".

Såg nu att den matchen blir 25 okt.. De var juh lite väl långt borta.....

Citat:

Senast redigerad av Snubben den 2015-04-15 klockan 08:03.
Gammal 2015-04-20, 14:14   #27
alphahanen2
Registered User

Mitt Gnagarhjärta måste besudlas ikväll då jag i skamvrån kommer sitta och hoppas på en bajenvinst ikväll när de möter MFF. Ty dansken kommer utgöra ett större hot i längden en bajsarna från söder.
Gammal 2015-04-20, 14:37   #28
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av alphahanen2 Visa inlägg
Mitt Gnagarhjärta måste besudlas ikväll då jag i skamvrån kommer sitta och hoppas på en bajenvinst ikväll när de möter MFF. Ty dansken kommer utgöra ett större hot i längden en bajsarna från söder.
Död åt norr, länge leve snapphanarna.

Citat:
Gammal 2015-04-20, 21:36   #29
alphahanen2
Registered User

MFF och IFE borta känns som årets svåraste matcher rent allmänt. Imorgon åker AIK ner till Borås och då får inget släpa. Hittills har inte IFE mött nåt av de spådda "topp 3" lagen. Så de lär vara taggade till 100. Får hoppas på att släkten är värst och att Bangura nätar!
Gammal 2015-04-21, 20:05   #30
alphahanen2
Registered User

Nåja har alltid förlorar(bajen)mentalitet när AIK åker ner till Malmö och Borås och kan acceptera en torsk på respektive match. Hoppas hela laget lärt sig något nu åtminstone. Men nu är det full rulle framåt, finns inga ursäkter.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.