Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-21, 06:55   #16
Elgreco
Registered User

Elgrecos avatar

Reg.datum: May 2012
Som sagt, jag har jag inte tränat ordentligt på några veckor nu pga. min axel. Men enligt min naprapat (en väldigt duktig sådan, arbetat mycket m bodybuildare ect) så kan jag köra allt som inte gör ont. Kan dock köra de som känns men inte gör "ont". Helt enkelt känna sig fram. Vet inte hur det är för din del, men minska vikt i vissa övningar hjälper inte mig. Kanske i stundens hetta, men inte dagen efter. Men knäböj, armar (med extrem fokus) och dylikt kan jag köra. Men måste vara noga med att fokusen finns där, som man inte börjar slänga.

Med det sagt, tror du kan träna. Men det är en hårfin gräns och det är väldigt lätt att slå upp skadan och börja om på noll igen. Kör så tungt du kan i de övningar som inte alls berör axlen, framförallt bara ben. Med resterande får du väl känna dig fram. För min del är det exempelvis helt uteslutet att träna bröst. Provat och blir bara värre oavsett vikt.
Elgreco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:14   #17
raddum
Registered User

raddums avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem88 Visa inlägg
kan du förklara vrf?
Personligen hade jag satsat på att fixa problemet och läka med en adekvat kost. Vill inte göra läkningsprocessen långsammare än vad den är, dessutom finns risken att tappa massa.

Om jag däremot var väldigt överviktig/fetma så hade jag deffat ändå, för hälsoskäl. Men antar att det inte är ditt fall
Gammal 2014-02-21, 08:49   #18
Ado2000
You dont make friends with sallad

Ado2000s avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Elgreco Visa inlägg
Som sagt, jag har jag inte tränat ordentligt på några veckor nu pga. min axel. Men enligt min naprapat (en väldigt duktig sådan, arbetat mycket m bodybuildare ect) så kan jag köra allt som inte gör ont. Kan dock köra de som känns men inte gör "ont". Helt enkelt känna sig fram. Vet inte hur det är för din del, men minska vikt i vissa övningar hjälper inte mig. Kanske i stundens hetta, men inte dagen efter. Men knäböj, armar (med extrem fokus) och dylikt kan jag köra. Men måste vara noga med att fokusen finns där, som man inte börjar slänga.

Med det sagt, tror du kan träna. Men det är en hårfin gräns och det är väldigt lätt att slå upp skadan och börja om på noll igen. Kör så tungt du kan i de övningar som inte alls berör axlen, framförallt bara ben. Med resterande får du väl känna dig fram. För min del är det exempelvis helt uteslutet att träna bröst. Provat och blir bara värre oavsett vikt.

Man hade kunnat tro att du skrev om mig, exakt detta hände mig. Förra veckan så bestämde jag mig att köra tung bröst då jag inte hade känt nånting i axeln på flera veckor. Efter det passet var det köra å nu får jag börja om från början med läkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 09:07   #19
Ado2000

Ado2000s avatar

Kom faktiskt på att du kan faktiskt köra bänk då din axel är paj å måste inte köra super lätt heller. Du kan göra detta nämligen om du klarar av å köra någorlunda tungt med reverse grip tar inte på axlarna på samma sätt som vanligt grepp

Citat:
Citat:
Gammal 2014-02-21, 10:22   #20
Elgreco
Registered User

Elgrecos avatar

Får jag prova men.tvivlar, får känningar i alla drag övningar. Var i axlen har du ont? Jag har ont främre axelpartiet. Gjorde tunga hantelpressar o armarna föll bakåt, lyckades dock dra tillbaka hantlarna. Men skadan var redan skedd.

Skickat från min LT25i via Tapatalk
Gammal 2014-02-21, 11:24   #21
Ado2000

Ado2000s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elgreco Visa inlägg
Får jag prova men.tvivlar, får känningar i alla drag övningar. Var i axlen har du ont? Jag har ont främre axelpartiet. Gjorde tunga hantelpressar o armarna föll bakåt, lyckades dock dra tillbaka hantlarna. Men skadan var redan skedd.

Hantellpressar går också bra, jag hade ont där du har nu det var bicepsfästet men nu är det typ mitten i axeln men då jag hade ont där så var som sagt bänk med reverse grip inga problem. Saken var bara den att jag inte kunde ta så mycket pågrund av svagt grepp å svaga underarmar :P. Dock ska du köra hantelpress så kör med medellätta vikter och håll dom så att dina händer pekar inåt mot kroppen så ska det inte vara några problem.

Citat:
Citat:
Gammal 2014-02-21, 14:43   #22
Noproblem88
Registered User

Reg.datum: May 2013
Ett tips till er som är skadade i axeln! använd inte den armen om ni sitter mkt vid dator, nu har det problemet försvunnit för mig, men fyfan, ett tag kunde jag knappt vrida armen. Är hela armen försvagat, så finns det stor risk att andra skador uppkommer, så länge skadan finns i axeln, är det då bra att inte använda den skadade armen. Först var det axeln för mig, sedan underarmen och slutligen skulderbladet.
Noproblem88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 20:22   #23
Radikaal
Registered User

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ett tips till er som är skadade i axeln! använd inte den armen om ni sitter mkt vid dator, nu har det problemet försvunnit för mig, men fyfan, ett tag kunde jag knappt vrida armen. Är hela armen försvagat, så finns det stor risk att andra skador uppkommer, så länge skadan finns i axeln, är det då bra att inte använda den skadade armen. Först var det axeln för mig, sedan underarmen och slutligen skulderbladet.
kanske förklarar varför jag haft återkommande axelproblem i samma axel snart 2år, sitter många timmar framför datorn varje dag

OT; någon som har tips på övningar/metoder så man kan träna bröst / rehab för axeln? Kan typ köra de flesta axelövningar utan problem men bänkpress och de flesta bröstövningar säger axeln nej till direkt, pecdec och bänk går inte köra tungt. Ska prova med handflatorna inåt.
Gammal 2014-02-21, 20:36   #24
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
kan du förklara vrf?
Skador är svåra nog att komma till rätta med som de är. Att ge kroppen ännu sämre förutsättningar för läkning genom den stressiga miljö som kaloriunderskott innebär är bara dumt.

Jag skadade mig precis (gymmet idag, förmodligen en seninflammation i underbenet). Ligger i deff och åtgärd nummer ett är: kaloribalans eller svagt överskott tills jag är färdig med den.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 21:05   #25
Noproblem88
Registered User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Radikaal Visa inlägg
kanske förklarar varför jag haft återkommande axelproblem i samma axel snart 2år, sitter många timmar framför datorn varje dag

OT; någon som har tips på övningar/metoder så man kan träna bröst / rehab för axeln? Kan typ köra de flesta axelövningar utan problem men bänkpress och de flesta bröstövningar säger axeln nej till direkt, pecdec och bänk går inte köra tungt. Ska prova med handflatorna inåt.
Mitt råd! kör inte bänk, min skada kom tack vare bänk dips kan du skita i för gott om du nu vill ha din axel kvar till din framtida träning. jag kan köra flies ganska bra utan att alls få ont, du måste prova dig fram. Ett tag stretchade jag bara och det räckte, kunde inte ens köra 10kg i hantelpress och jag har kört 15reps på 70kgs hantlar, räkna ut resten själv.
Noproblem88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 09:04   #26
Elgreco
Registered User

Elgrecos avatar

Piss också, denna läsning ser inte lovande ut. Saknar bänken o bröst övningarna. Trött på att köra ben o rygg. Men men, oavsett kommer jag göra om hela mitt sätt o träna, skulle jag bli frisk så orkar jag inte bli skadad fler gånger!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:56.