Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-13, 23:35   #16
Jonte95
Registered User

Reg.datum: Feb 2011
Haha se där ja.

Jag är ödmjuk, har t.om sagt åt killen att det är kul att han engagerar sig i någonting, i detta fall styrketräning och att han bryr sig om kosten.

Jag tar hans tips seriöst, men Jag vet redan allt som jag fått till svars i denna tråd.

Dock så vill jag passa på att formulera om min fråga lite bättre:

Ska jag fortsätta att äta Havregrynsgröt morgon & kväll, eller ska jag försöka satsa på någonting mer proteinrikt? Havregryn inehåller ju mycket fibrer, och på så vis får jag en bra matsmältning och magen & tarmarna kommer att arbeta fint, och det är ju bra.

Äsch, Jag fortsätter med gröten, och försöker få i mig något ägg på morgonen också då jag har tid.
Jonte95 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 23:42   #17
Yeahvlen
Registered User

Yeahvlens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Det är inte så jobbigt att koka några ägg kvällen innan och lägga på en/några brödskivor.
Yeahvlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 23:44   #18
benacii
Punani

benaciis avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte95 Visa inlägg
Haha se där ja.

Jag är ödmjuk, har t.om sagt åt killen att det är kul att han engagerar sig i någonting, i detta fall styrketräning och att han bryr sig om kosten.Jag tar hans tips seriöst, men Jag vet redan allt som jag fått till svars i denna tråd.

Dock så vill jag passa på att formulera om min fråga lite bättre:

Ska jag fortsätta att äta Havregrynsgröt morgon & kväll, eller ska jag försöka satsa på någonting mer proteinrikt? Havregryn inehåller ju mycket fibrer, och på så vis får jag en bra matsmältning och magen & tarmarna kommer att arbeta fint, och det är ju bra.

Äsch, Jag fortsätter med gröten, och försöker få i mig något ägg på morgonen också då jag har tid.
du säger att vill ha tips från mer erfarna person än du själv. difiddy är kolos starkaste 96a. personligen skulle jag skriva upp alla tips och råd han skriver till dej.

Och du har redan fått svar på frågan om du ska försöka få i dej mer protein rikt än havregryns gröt på morgonen/kvällen och svaret har blivit ja.

får man stånd när man bänkar äre ju game over
benacii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 23:53   #19
Jonte95
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen Visa inlägg
Det är inte så jobbigt att koka några ägg kvällen innan och lägga på en/några brödskivor.
Nej, det är sant.
Gammal 2011-02-14, 00:01   #20
dupper
Lennart, Sir

Reg.datum: Apr 2009
Om du vill ha någonting mer proteinrikt finns mejeriprodukter (mjölk, kvarg, keso etc), du kan äta kött, ägg, osv. Bara för att det är frukost/kvällsmat behöver du inte äta havregryn. Ät det du har tid att äta.

För övrigt vill jag säga att ett överskott inte kräver lika mycket protein som ett underskott, så haka inte upp dig för mycket på protein när du ska upp i vikt.
dupper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 00:12   #21
Jonte95
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av dupper Visa inlägg
Om du vill ha någonting mer proteinrikt finns mejeriprodukter (mjölk, kvarg, keso etc), du kan äta kött, ägg, osv. Bara för att det är frukost/kvällsmat behöver du inte äta havregryn. Ät det du har tid att äta.

För övrigt vill jag säga att ett överskott inte kräver lika mycket protein som ett underskott, så haka inte upp dig för mycket på protein när du ska upp i vikt.
Oki.

Se -- Detta svar var det jag sökte.
Gammal 2011-02-14, 01:44   #22
Xzion
Registered User

Xzions avatar

Reg.datum: Sep 2010
Utan att låta spydig eller som något annat, bara i all välmening; Som komplement till svaret du sökte så, om du är rädd för att förvärra din acne pga mejeriprodukter tvätta ansiktet med tvål och vatten morgon, när du kommer hem (Eftermiddag?), och innan du lägger dig, ordentligt så att du gör rent porerna på djupet..
Det här utrotar det mesta helt ärligt, gjorde det när mina besvär var som värst.
Inga konstiga medel, bara tvål och vatten!

Och sen kan du "Go nuts" på sånt du har hållt dig borta från när det börjar få lite effekt.

Senast redigerad av Xzion den 2011-02-14 klockan 01:45.
Xzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 05:30   #23
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Ja, så länge du ligger på ett kaloriöverskott och äter en del protein så kommer du långt. Det du nyss skrivit är inte speciellt specifikt, tyvärr. Min spontana tanke är att du äter rätt lite mat, men som sagt, det är svårt att avgöra.

Ät din havregrynsgröt om du känner för det. Det kommer inte att påverka dina resultat så länge du äter en adekvat mängd protein varje dag.

EDIT: Du kanske bör trappa ned träningen till 3-4 gånger per vecka också. Om du nu syftar på styrketräning.
+1. Kom tillbaka om 10-20 kg. :-)

/ 28 år.

Citat:
Haha se där ja.

Jag är ödmjuk, har t.om sagt åt killen att det är kul att han engagerar sig i någonting, i detta fall styrketräning och att han bryr sig om kosten.
Citat:
inget illa menat men jag söker tips ifrån lite äldre erfarna människor, inte ifrån en 14 åring haha =). Tack ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte95
Föresten, varför står det att du är 14 år, 180cm lång och väger 80kg?:S

Stämmer det?
*harkel*

Citat:
Ursprungligen postat av jonte95
Vad är det här för trams om havregröten? Mer mat!

Citat:
Okej. Vadå att jag äter lite mat? jag äter ju hur ofta som helst enligt detta schema?
...men för lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonte95
Om inte, hur kan jag förbättra det?
Mer mat! MOAR!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-02-14 klockan 05:35.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 05:37   #24
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Xzion Visa inlägg
Utan att låta spydig eller som något annat, bara i all välmening; Som komplement till svaret du sökte så, om du är rädd för att förvärra din acne pga mejeriprodukter tvätta ansiktet med tvål och vatten morgon, när du kommer hem (Eftermiddag?), och innan du lägger dig, ordentligt så att du gör rent porerna på djupet..
Det här utrotar det mesta helt ärligt, gjorde det när mina besvär var som värst.
Inga konstiga medel, bara tvål och vatten!
Kanske dina. Någon som har problem med svår acne har inte hygienproblem. Jag misstänker att tvål och vatten redan provats... Kolla acne-tråden.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 06:37   #25
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Kanske dina. Någon som har problem med svår acne har inte hygienproblem. Jag misstänker att tvål och vatten redan provats... Kolla acne-tråden.
+1

Tvål och vatten varje dag kan t om förvärra problemet.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 07:34   #26
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Ah, älskar TS ännu mer än vad jag gjorde i bildtråden

Och sluta försöka så hårt. Du skämmer ändå bara ut dig och gör dig ovän med ALLA. Så ta det lite lugnt, läs & begrunda våra inlägg.

Jag hade undvikit 7 pass i veckan, men det är ju bara jag

/20 år.
Gammal 2011-02-14, 07:38   #27
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
jag förstår inte hur ni klarar av att svara på den här killens attityd O_o
Gammal 2011-02-14, 07:41   #28
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
jag förstår inte hur ni klarar av att svara på den här killens attityd O_o
Fortsätter han dryga sig så kommer ju någon sparka ut han. Men det är roligt när så unga grabbar kommer hit och tror att de är något, och kör den stilen..
Gammal 2011-02-14, 10:09   #29
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Reg.datum: Aug 2010
Han är jättesöt ju! <3 Undrar om jag är för gammal för att ge råd istället, måste finnas en övre gräns också. Ni vet det här med dementa och grejer. Och jag är trots allt TRETTIO. Sjukt gammal!

- Frans G Bengtsson

Tjock & tjej
dazeds är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 11:29   #30
Edmano
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Det är bra att du i tidig ålder börjar att intressera dig för någonting och blir lite klok.

Dock så vill jag ha information ifrån en person som vet mer än mig själv ang träning, jag tvivlar starkt på att Du gör det.

Hur kan du vara så säker på att jag är under 18 år?

Jag personligen har haft ganska svårt att öka i vikt . men fått resultat ganska fort då jag gått int seriöst för de.
Då äter jag 2dl havregrynsgröt ev ett par smörgåsar till frulle kl 07.00
09.00 äter jag 500g kvarg med jordnöstsmör "30g" . 12.00 äter jag lunch med grönsaker givetvis. 15.00 500g kvarg med jordnöstsmör "30g" träna 17.00 gainer direkt efter träning 30 min efter gainer äter jag middag och något lättare på kvällen "ev keso och smörgås"

Edit: jag känner till vissa som gjort så att dem tränar 5/7 i tidigt skede i sin träning . resultat = Ont i benhinnor . muskelinflamation och annat onödigt .börja med 3-4 / 7 och öka om du känner att din kropp klarar de. allt är såklart beroende på hur du har på fritiden, har du mycket vilotid så kroppen kan återhämta sig ?.

Mvh Jonas 23 år ....
Edmano är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:31.