kanske inte metall men rätt sköna och atmosfäriska är iaf God is an astronaut:
Yep, det är skön slapparmusik.
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Vad är gemene mans benämning på denna typ av musik/genre?
Post Metal? Atmospheric Sludge Metal? Wut?
Tycker atmospheric post metal verkar vara vanligast, hittar mest band om man söker på det i alla fall. Sen kanske atmospheric sludge är mer korrekt, som frambogir var inne på. Det verkar vara lite vilket som, The Ocean Collecive som jag postade förut kallar sin musik för "ambient soundtrack doomrock".
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Vi kanske kanske kanske kommer lira in några till låtar å isf så kan jag höra av mig när det är klart om du nu skulle vilja höra mer.
Vi? Jaså är det ditt band? Hahaha, häftigt! Jag var inne på eran myspace och lyssnade lite förut. Först hade jag lite svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om sångarens ljusa röst på era tyngre låtar, men kom fram till att jag gillar det. På "You really gave it all didn't you?" tyckte jag nästan ni hade lite Tool sound på gång ett tag.
Du får hemskt gärna höra av dig om ni spelar in mer. Lycka till, jag ska se till att spela er för mina kompisar med.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Vi? Jaså är det ditt band? Hahaha, häftigt! Jag var inne på eran myspace och lyssnade lite förut. Först hade jag lite svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om sångarens ljusa röst på era tyngre låtar, men kom fram till att jag gillar det. På "You really gave it all didn't you?" tyckte jag nästan ni hade lite Tool sound på gång ett tag.
Du får hemskt gärna höra av dig om ni spelar in mer. Lycka till, jag ska se till att spela er för mina kompisar med.
Killen som skrev/ sjöng i Aoria har ett till Project som heter "A Swarm of the sun"
Dom har precis släppt en ny skiva som jag tycker är fruktansvärt bra. Tyvärr är jag inte med och lirar på den:-( http://open.spotify.com/album/3nc6c1Baa4CZbKxD8G6Gg5
Själv har jag börjat lira Doom på äldre dar och kommer släppa ny fullängdare nästa vecka, men det hör ju inte hemma i denhär tråden