Jag ogillar sättet han spelar, han är enormt överskattad på alla möjliga sätt.
(Det är inte det att han är enormt dålig, utan det är det att folk tror att han är den bästa trummisen i världen)
Jag får väl kolla på de andra klippen :P (gillar dock inte green day iheller )
Hur mycket blink har du lyssnat på?
Är det något som är riktigt, riktigt bra så är det trummorna. Inte för mycket, utan bara... snyggt. Det hörs väldigt väl att han är skolad jazz- och funkmusiker.
blink-182 - Always
blink-182 - I Miss You (live)
Och ja just ja. Basgången till I Miss You är min favorit. Hur enkel som helst, men det är bara så... snyggt.
Är det något som är riktigt, riktigt bra så är det trummorna. Inte för mycket, utan bara... snyggt. Det hörs väldigt väl att han är skolad jazz- och funkmusiker.
Erkänner, har inte lyssnat på blink så väldans mycket. Men du ska veta att nu när jag pratar om hur bra han är så menar jag först och främst tekniskt.
Och om man menar rent TEKNISKT så är han utklassad av många...
Men han kanske spelar väldigt passande till just blinks musik, det vet jag inte mycket om.
Scratch! Fy fan vad bra Ned's Atomic Dustbin var! Konceptet med två basister är ju lysande och det låter helt gudomligt. Hur kan man ha missat detta band?
Den där "solklara ettan" lär ju vara Another One Bites The Dust, men orkade själv inte ta med solklara och överspelade låtar.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Scratch! Fy fan vad bra Ned's Atomic Dustbin var! Konceptet med två basister är ju lysande och det låter helt gudomligt. Hur kan man ha missat detta band?
Den där "solklara ettan" lär ju vara Another One Bites The Dust, men orkade själv inte ta med solklara och överspelade låtar.
Ned's Atomic Dustbin är ett av mina favoritband, helt klart. Det är så snyggt. Mark Hoppus (basist i blink-182) var väldigt inspirerad av dem i början av karriären, så om du får tag på gamla skivor av blink (typ Buddha, Cheshire Cat och till viss del Dude Ranch) såkommer du höra mycket liknande saker, fast bara en bas då.
(Det är inte det att han är enormt dålig, utan det är det att folk tror att han är den bästa trummisen i världen)
Jag får väl kolla på de andra klippen :P (gillar dock inte green day iheller )
Måste hålla med dig till fullo. Man kan bara småkika på trummisar i andra genrer, då är bara Blink 182:s trummis en fluglort i jämförelse.
Om man nu gillar själva ljudet av en basgång, så måste ju denna ligga ganska högt på lista hos många
Denna skall lyssnas med hög volym, sittandes i soffan, sedan bara blunda och ta in
Mas Season - Wake up