Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-01, 06:57   #16
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det kan absolut blir kanonbra, men om du ändå är i dietfasen kan du överväga någon av tävlingarna som går i december, eiii.

Skall framförallt bli intressant hur mycket bredden på midjan kommer gå in på diteten och hur ditt X växer fram, volymen finns där.

Sen det här med kris, 30 ha ha ha ha ha ha.
Du kommer antagligen vid 40 knäcka din 30 årsfysik med hästlängder. Som tränande man så finns det inga nackdelar med att åldern stiger, men en hel del fördelar.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 09:05   #17
martikainen
Lever på gamla meriter

martikainens avatar

Reg.datum: May 2008
Snyggt! snart 30 men ser fan så mycket yngre ut med den fysiken
Gammal 2008-10-02, 08:14   #18
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Nej inga nya PB:n... Men den senaste veckans träning har gått riktigt bra. Gjorde en 4:a på 180 i böj relativt lätt, vilket är bra med tanke på att jag kört väldigt lite ben i flera månader pga knäna. Reppade lätt på 200 i mark och 3:a på 140 i bänk. Speciellt bänk har gått mycket bra på senaste tiden och det vore jättekul om jag kunde ta 150 innan dieten sätter igång. Bänk har annars varit min absolut svagaste sida, vilket beror på att jag har haft stora problem med en axel från och till under typ 5 år.

Jag har började käka Cissus för ett par veckor sen, vilket verkar funka väldigt bra för mina leder, ryggen, axlarna och knäna känns väldigt fräscha.

Ikväll är det dags för rygg och axlar igen och jag ser fram emot att köra mark igen.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 08:27   #19
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...5&postcount=68

Du HAR en muskelmagnet i dig?

(erkänn att det är lite bra jobbat att minnas en 5½ år gammal post.. )
Bra jobbat! Eller lite wierd? Det blir en guldstjärna i kanten till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Det kan absolut blir kanonbra, men om du ändå är i dietfasen kan du överväga någon av tävlingarna som går i december, eiii.

Skall framförallt bli intressant hur mycket bredden på midjan kommer gå in på diteten och hur ditt X växer fram, volymen finns där.

Sen det här med kris, 30 ha ha ha ha ha ha.
Du kommer antagligen vid 40 knäcka din 30 årsfysik med hästlängder. Som tränande man så finns det inga nackdelar med att åldern stiger, men en hel del fördelar.
Alltså jag tänkte i princip bulka fram till efter december ju, för att vara i min bästa form i mitten av mars. Men du kanske menar nästa december? Får väl se hur formen ser ut då...

Jag har inte direkt någon åldersnojja, tänkte bara att det var en kul rubrik och ett bra mål för mig att jobba mot, 30 årsdagen. Annars har jag aldrig direkt haft något mål utom att jag jag tycker att det är kul att träna, därför blir det kul att se om jag kan få bättre resultat när jag försöker vara lite mer seriös och har ett mål.

30-års journalen
Gammal 2008-10-14, 08:01   #20
Langster
Ninja

Langsters avatar

Uppdatering om träningen...

Har gått mycket bra senaste veckorna. 3 reps på 140 i bänk vilket är tangerat PB, jag skäms förstås över hur klen jag är i bänk ändå, men det var kul eftersom det var många år sedan jag tog så mycket där. Den här gången var nog utförandet mycket bättre skulle jag tro.

I böj har jag snabbt börjat komma tillbaka till de gamla vikterna, körde 3 reps på 190 förra veckan och böjde 200 igår. Mitt PB i böj är 215, är nog inte omöjligt att jag kan komma upp till det innan året är slut.

Marklyft har gått hyfsat också, körde några reps på 230 sist.

Fan vad stor skillnad det är för mig att gå in i träningspassen med tanken att lyfta tungt, fastnar nuförtiden annars lätt i att bara gå till gymmet och pumpa lite, vilket faktiskt inte ger mycket alls i längden. Men det kanske är bra att ha lite lugnare perioder också ibland.

Har blivit lite fetare, ny bild nästa vecka kanske.

30-års journalen
Gammal 2008-10-23, 08:54   #21
Langster
Ninja

Langsters avatar

Uppdatering igen.
Tog 145 i bänk förra veckan och gjorde 10 reps på 200 i mark. Bra resultat för mig. Hoppade över ben den här veckan för att jag var trött. Bröst igår gick lite sämre än det gjort senaste tiden.

Funderar på om jag ska påbörja dieten tidigare än jag tänkte. Jag dietade tidigare i år och började då i januari, i bäst form kom jag nog i april-maj då. Och eftersom tanken är att komma i bättre form den här gången och nu redan i mars kanske det krävs att jag börjar innan årsskiftet. Dessutom börjar jag känna mig ohälsosamt fet nu... Med snarkning och annat otrevligt som följd. Tror heller inte att jag kommer att få ut så mycket mer av en längre bulk, det verkar som att jag blir starkare av att gå upp i vikt, men bara under en begränsad tid, sen går det nästan åt andra hållet pga sämre ork och att det är tråkigare att träna när man är ur form. ABCDE diet kanske vore något att testa någon gång?

Hursomhelst ska jag nog inte börja dieten än på typ en månad tror jag, i början av december blir nog lagom.

30-års journalen
Gammal 2008-10-23, 09:49   #22
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg

Fan vad stor skillnad det är för mig att gå in i träningspassen med tanken att lyfta tungt, fastnar nuförtiden annars lätt i att bara gå till gymmet och pumpa lite, vilket faktiskt inte ger mycket alls i längden.
Helt klart!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 17:23   #23
GLC
GLC must live on

GLCs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Sjuk form! Blir helt knäckt när jag är ett år yngre än dig och aldrig nånsin kommer att ha såna klubbor till armar. Men det är väl bara att kämpa på med de förutsättningar man har
Citat:
Ursprungligen postat av shady144 Visa inlägg
är 16 år , väger 76, 172 cm. betraktas som biff
Knocking people out for a living
GLC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-13, 18:28   #24
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Grym fysik!

Hur delar du upp passen, vilka grupper du kör ihop sas, lite kostinfo vore trevligt!

Ähum, själv fyller man 30... i... dagarna... har samma mål som dig faktiskt men satsar dock på fysisk peak @ 40 :]

Kör hårt ser riktigt bra ut.
Gammal 2008-11-14, 10:29   #25
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Grym fysik!

Hur delar du upp passen, vilka grupper du kör ihop sas, lite kostinfo vore trevligt!

Ähum, själv fyller man 30... i... dagarna... har samma mål som dig faktiskt men satsar dock på fysisk peak @ 40 :]

Kör hårt ser riktigt bra ut.
Tackar!

Nu kör jag på följande vis och har gjort i typ ett år:

Måndag: Ben, vader, underarmar, mage.
Typ:
Knäböj
benspark
utfall
bencurl
div. vadövningar (högreps just nu, till fail flera ggr)
div. underarmsövningar curlvarianter
div. magövningar

Onsdag: Bröst, biceps, triceps
Typ:
Bänkpress
Sned hantelpress
stångcurl
liggande frenchpress
kabelflyes
dips
repcurls
pushdowns

Fredag: Rygg, axlar
Typ:
Marklyft
chins
sittande hantelpress
hantellyft åt sidan
roddmaskin/latsdrag
drag till hakan
baksida axlar

Kör både tungt och högreps i samma träningspass oftast, kör de tyngsta övningarna först oavsett vilka muskler de hör till. Inga konstigheter annars, normala övningar bara. Rätt hög volym, kör nog minst 3-5 set per övning 1-45 reps.
Funkar rätt bra detta tycker men funderar på att testa helkroppspass någon gång, men kanske inte nu när jag ska dieta?

Kostinfo... Äter lite hur som helst när jag inte är på diet, litar på min aptit då. Äter mycket hamburgare. På diet äter jag mycket kyckling och broccoli och hamburgare då också förstås.

Fan vad dålig jag är på att uppdatera den här journalen men jag ska bli bättre på det när dieten börjar och det får bli rätt snart tror jag.
Träningen har gått bra iaf. Körde 9 reps på 210 i mark häromveckan och en lätt etta på 250. Skulle vilja komma över 260 innan dieten börjar men vi får se...

30-års journalen
Gammal 2008-11-14, 14:19   #26
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Tackar!

Nu kör jag på följande vis och har gjort i typ ett år:

Måndag: Ben, vader, underarmar, mage.
Typ:
Knäböj
benspark
utfall
bencurl
div. vadövningar (högreps just nu, till fail flera ggr)
div. underarmsövningar curlvarianter
div. magövningar

Onsdag: Bröst, biceps, triceps
Typ:
Bänkpress
Sned hantelpress
stångcurl
liggande frenchpress
kabelflyes
dips
repcurls
pushdowns

Fredag: Rygg, axlar
Typ:
Marklyft
chins
sittande hantelpress
hantellyft åt sidan
roddmaskin/latsdrag
drag till hakan
baksida axlar

Kör både tungt och högreps i samma träningspass oftast, kör de tyngsta övningarna först oavsett vilka muskler de hör till. Inga konstigheter annars, normala övningar bara. Rätt hög volym, kör nog minst 3-5 set per övning 1-45 reps.
Funkar rätt bra detta tycker men funderar på att testa helkroppspass någon gång, men kanske inte nu när jag ska dieta?

Kostinfo... Äter lite hur som helst när jag inte är på diet, litar på min aptit då. Äter mycket hamburgare. På diet äter jag mycket kyckling och broccoli och hamburgare då också förstås.

Fan vad dålig jag är på att uppdatera den här journalen men jag ska bli bättre på det när dieten börjar och det får bli rätt snart tror jag.
Träningen har gått bra iaf. Körde 9 reps på 210 i mark häromveckan och en lätt etta på 250. Skulle vilja komma över 260 innan dieten börjar men vi får se...
Ser ut som ett bra upplägg, många tränar för mycket och för ofta helt klart, svårt att prestera riktigt bra då+att många faktiskt underskattar vilans betydelse.

Hamburgare verkar ju helt enkelt vara the shit, blir nog att laga burgare ikväll, haha nej men faktum är att jag och sambon ofta gör egna burgare med, nötfärs såklart, tycker burgare är skitbra de dagar man inte orkar eller är sugen på "vanlig" mat typ ris/kyckling etc, trycka i sig ett par burgare med lite grönsaker på och skölja ner med mjölk så får man dessutom proteinoverload =)

Nog svamlat hehe, försök uppdatera här om du orkar, du har ju onekligen massa och en fysik som som absolut skulle kunna tävlas med om det blir intressant någon dag.

Kör hårt.
Gammal 2008-11-14, 14:24   #27
lectris
Registered User

lectriss avatar

Reg.datum: Jun 2006
30.. nåja. -79 är en bra årgång vet jag av erfarenhet..
Gammal 2008-11-14, 21:05   #28
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Skulle vilja komma över 260 innan dieten börjar men vi får se...
Haha! Samma dag som jag skriver det där... Tog nyss 265 i mark! Tror nästan jag skulle kunnat få upp 270 också. Får se om jag hinner med det också.

30-års journalen
Gammal 2008-11-14, 21:19   #29
muddler
Lekfarbror

muddlers avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Haha! Samma dag som jag skriver det där... Tog nyss 265 i mark! Tror nästan jag skulle kunnat få upp 270 också. Får se om jag hinner med det också.
Gott resultat! Sikta mot stjärnorna och ge dig inte föränn 300 sitter!

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 21:22   #30
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
men satan, vilken galet bra fysik du sitter inne med. Kan bara beundra den och nöjer mig med ett enda ord: massivt!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.