Idag var det dags för SM som jag sett fram emot så mycket. Som ltk:are var det så klart extra kul att vara med och arrangera lite. Vägde in på 100,2 kg och tävlade således i -105.
Knäböj
200 kg - 3 vita
210 kg - 3 vita PB
217,5 kg - 3 vita PB
Kamikaze-viktval på sista böjen. Jag hade aldrig i tanken att få till den vikten, men på något oförklarligt sätt kom den upp. Överlycklig räcker inte till att beskriva känslan.
Bänkpress
130 kg - 3 vita
140 kg - 3 vita PB
145 kg - 3 röda, för tungt.
Marklyft (sumo)
250 kg - 3 vita
270 kg - 3 vita, lätt lyft! PB i sumo, tangerat med smalt fast mycket lättare nu
280 kg - 3 röda, ganska nära, men kom fel pga övertagg.
Film kommer nog senare. Jag slutade på 11e plats av 15 med en total på 627,5 kg vilket är stort pers. Det var riktigt hård konkurrens i -105 och på sina håll små marginaler. Kanonkul tävling!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Senast redigerad av stevebc den 2011-08-21 klockan 19:34.
Film på 270-marklyftet. Inget pers (annat än i sumo), men betydligt lättare än när jag drog 270 tidigare i år.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Din böj på 217,5 var den mest imponerande på hela tävlingen. Vilken kämparanda! Postat via en mobil enhet
Oj, tack! Det är ju underförstått att du talar om relativ prestation och utgångslägen, men man måste kanske nämna det, med tanke på vilka ofantliga böjar som de andra grabbarna bjöd på. Detta var en tävling enbart mot mig själv, och en tävling som jag i den aspekten vann. Jag ville bara ha kul och bli förbannad, och det verkade vara ett bra koncept idag. Det går liksom inte att rubba på grabbar som böjer 230+
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Så bra gjort! Speciellt böjen var imponerande. Galet tryck i lokalen när du gick in.
Ja och Micke ledde stampandet, skrikandet och klappandet!
Tackar! Jo det blev rejält tryck. Men det ska man ha på hemmaplan. Jag skäms lite för att jag inte kunde ge tillbaka lika mycket som jag fick, men jag tappade rösten under/efter första böjen och efter det lät jag mest som en roidad 14-åring.
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Såg dig på TV idag Steve. Imponerande tävling och galet tuff klass du tävlade i.
Tack! Kul att du tittade.
Citat:
Ursprungligen postat av Landström
"Steve med Stången!"
Du imponerade väldeliga..!! Du hade bra tryck! Var kom böjen ifrån..?!
Tackar! Jag har ingen aning. Jag siktade på 205, med 210 som ev "slutmål".
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
Alltså, jag är hes. Riktigt hes. Så det vette fan. Men bra jobbat Steve!
Tack. Jo, vi var många som blev hesa verkar det som .
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Senast redigerad av stevebc den 2011-08-21 klockan 22:20.
Efter att ha följt dig lite grann på förhand måste jag säga att du gjorde en av helgens mest imponerande insatser. Snyggt, stilrent, starkt... Riktigt bra lyftning!
Ses snart!
__________________ Göteborg Kraftsportklubbwww.gkk-styrkelyft.se Instagram @kraftkarlos