Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-06, 22:02   #2926
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Bröst och axlar

Snabb update, 1000 bollar i luften nu och massa problem som måste lösas, både hatar och älskar det!
Styrkenivån idag var väll sådär, och axlarna kändes sådär. Men det visste jag redan innan. Måste sluta lyfta så många barn på jobbet!

Hantelpress:
12.5 x 15
30 x 15
42.5 x 10
42.5 x 10
47.5 x 7
42.5 x 8

Snedbänk:
60 x 15
80 x 10
100 x 6
80 x 10

Smithbänk:
80 x 8
80 x 8
80 x 8

Flymaskin:
12, 10, 10 reps

Sittande hantelpress:
30 x 10
32.5 x 20 - Kålman-stajl

Sittande smithpress bakom nacke:
60 x 8
60 x 8
60 x 10

Avslutade med massvis med sidolyft med kabel och hantlar.

Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Japp hittade den där bak, grym fysik proxy.
Stort tack!

Citat:
Ursprungligen postat av asareborn Visa inlägg
Okej låter absolut intressant! Min smärta sitter främst i bröstmuskeln, i "skarven" bröstmuskel/axel/nyckelben. Get it ? Vet inte vad området kallas och mina skills i google hjälpte mig inte heller rätt
Haha, påminn mig så ska jag ta och klämma lite på dig när vi ses. Ska nog inte vara så svårt att diagnostisera.

Citat:
Ursprungligen postat av antisleep Visa inlägg
Testade övningen, fick riktigt bra kontakt, man fick köra mycket lägre vikt och verkligen känna hur det jobbade!
Precis, galet skön om man gör det rätt! Blir inte tungt heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 23:23   #2927
antisleep
Registered User

antisleeps avatar

Reg.datum: Jun 2012
Otroligt starka snedbänkar, riktigt avis på dem!

Men ligger man inne med den massan som du gör så är väl det inga problem!

Instagram: Antisp
antisleep är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 08:53   #2928
Raschmus
Registered User

Raschmuss avatar

Reg.datum: Dec 2007
Du som har spännande utförande i det mesta du gör, hade varit roligt att se film på hur du gör dina hantelpressar (både sittande och liggande).

Följer dagligen f ö, dålig på att skriva något bland alla hyllningar!

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 17:58   #2929
ronjaa
Registered User

ronjaas avatar

Reg.datum: Dec 2012
äter du fortfarande efter abcd-dieten? kollade på dina första sider där du skrev om den, har aldrig hört talas om den fören nu. Lät intressant, läskigt men roligt att leka med maten! Blev nästan sugen på att testa själv, men tror att det inte är något för mig. skulle ju dö av känslan av att vara uppsvullen med glykogenet på max, kan tänka mig att det gör gott för muskeltillväxten
Gammal 2013-02-09, 20:36   #2930
antonolsson
Registered User

antonolssons avatar

Reg.datum: Jul 2011
det var kul att få träffa dig personligen proxy. Du är riktigt, riktigt bra på det du gör, och det märktes att du var en stor förebild för många där (även förbannat stor överlag)
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 19:52   #2931
tompee
Registered User

tompees avatar

Reg.datum: Apr 2007
Du borde äta oftare på MAX!

Meriter: Tammerpokalen 2:a

Min Jorunal: Vägen till CrossFit SM 2012
tompee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 20:01   #2932
Mollestam
Registered User

Mollestams avatar

Reg.datum: Nov 2010
Måste testa den patenterade Proxy-rodden, större lats vill man ju alltid ha!
Gammal 2013-02-11, 02:24   #2933
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Tack så mycket, och ha så skoj att läsa igenom alla sidor av svammel!
Läst typ allt nu, sjuk styrka och sunda inlägg. Diggar också din polare, hans humor är fan priceless!
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 07:51   #2934
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Reg.datum: Feb 2010
vafan, str är ju i farozonen för mr optiverse, det trodde man aldrig skulle ske. Bra jobbat!

bänk: 100kg (9/10 -13) - ~65kg (21/2 -12)
böj: 110kg (6/7 -13) - ~75kg (3/9 -12)
mark: 160kg@80kg (26/3 -14) - ~100kg (1/3 -12)
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 09:39   #2935
Johan.S
Registered User

Johan.Ss avatar

Reg.datum: Aug 2001
Kul å träffas! Du har en grym fysik och jag tycker definitivt att du ska testa på classic bodybuilding/bodybuilding. I juniorklasserna -80/-75 bb skulle du vara riktigt farlig. kanske köra korta classic och -80 junior samtidigt?
Johan.S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 18:03   #2936
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Hemma igen!

"Äntligen hemma" är absolut fel ordval, för jag hade gärna stannat längre i P-town med alla sköna människor. Men nu har jag åtminstone äntligen kommit ur bilen efter 120 mil enkel resa!

Kommer att skriva mer om resan och lägret (eventuellt göra en videosummering), men skulle redan nu vilja säga några ord.
Ett otroligt stort tack till Ola Enberg (Nano-Sekund) och 4klövern för en otrolig helg, det har verkligen varit en helg värd att komma ihåg. Hela vägen från att vi blivit mottagna med öppna armar halv 2 på natten, genom hela helgen och fram tills vi for, så har det bara varit glädje och kärlek hela tiden. Hatten av, och jag hoppas att jag får en chans att återgälda gästfriheten!

Har givetvis tränat i helgen, men har inte kvar alla siffror i huvudet, och det har varit mycket lekar, tävlingar, och skratt mellan varven, så dom skriver jag inte ut.
I torsdags vilade jag (15 timmar i bil, då hinner man inte träna), i fredags tränade jag och Tokruska armar, i lördags blev det ett ryggpass med Gugge med lite mark-challenge, och igår så körde jag och president Ola ett redigt bröstpass. Ben har jag allt hunnit med det också...

Citat:
Ursprungligen postat av antisleep Visa inlägg
Otroligt starka snedbänkar, riktigt avis på dem!

Men ligger man inne med den massan som du gör så är väl det inga problem!
Tack! Haha, tror att jag har mer bröst än presstyrka om man säger så. Har aldrig varit särskilt stark i mina pressar, men tycker däremot att jag har bättre volym än många med några storlekar mindre pecs.

Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Du som har spännande utförande i det mesta du gör, hade varit roligt att se film på hur du gör dina hantelpressar (både sittande och liggande).

Följer dagligen f ö, dålig på att skriva något bland alla hyllningar!
Tack så jättemycket! Ja, jag känner också att det är många som vill se lite mer film, så får ta mig tiden och filma lite utföranden.

Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson Visa inlägg
det var kul att få träffa dig personligen proxy. Du är riktigt, riktigt bra på det du gör, och det märktes att du var en stor förebild för många där (även förbannat stor överlag)
Nöjet var helt och hållet på min sida Anton, skitkul att träffa alla där uppe!

Citat:
Ursprungligen postat av tompee Visa inlägg
Du borde äta oftare på MAX!
Hahaha, annat än opti-målet med sallad menar du? Med ett nickname som Mr.Opti Jr så har jag ju en image att tänka på vet du... Skitkul att träffas Tompe!

Citat:
Ursprungligen postat av Mollestam Visa inlägg
Måste testa den patenterade Proxy-rodden, större lats vill man ju alltid ha!
Testa helt klart! Fast det finns ju övningar som tar mer på lats än den gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Läst typ allt nu, sjuk styrka och sunda inlägg. Diggar också din polare, hans humor är fan priceless!
Hahahaha, Mitosis (Tobias) är otroligt rolig människa! Bidrar med kolossalt mycket humor som alltid livar upp på gymmet, alla borde få äran att träffa honom!

Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
vafan, str är ju i farozonen för mr optiverse, det trodde man aldrig skulle ske. Bra jobbat!
Hahaha! Jag har allt en lång resa framför mig innan jag kan mäta mig med Mr.Opti Sr.
Otroligt kul att ha både Senior och Junior samlade under helgen, och framför allt en otroligt trevlig människa att träffa och lära av.

Saxar bilden av Ola: Mr.Opti Senior och Junior, ihop med allas idol Arnold Schwarzenegger
bild (20).jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S Visa inlägg
Kul å träffas! Du har en grym fysik och jag tycker definitivt att du ska testa på classic bodybuilding/bodybuilding. I juniorklasserna -80/-75 bb skulle du vara riktigt farlig. kanske köra korta classic och -80 junior samtidigt?
Nöjet var helt och hållet på min sida Johan. Jättefina ord att höra från någon som är lite mer insatt, och jag vet ju vem jag hör av mig till om jag kommer på tävlingstankar!

Citat:
Ursprungligen postat av ronjaa Visa inlägg
äter du fortfarande efter abcd-dieten? kollade på dina första sider där du skrev om den, har aldrig hört talas om den fören nu. Lät intressant, läskigt men roligt att leka med maten! Blev nästan sugen på att testa själv, men tror att det inte är något för mig. skulle ju dö av känslan av att vara uppsvullen med glykogenet på max, kan tänka mig att det gör gott för muskeltillväxten
Inte längre, nej. Tycker absolut inte att man ska testa på det om man inte har 100% koll på vad man gör, och speciellt inte om man inte har förutsättningar för att kroppen ska kunna ta vara på det stora överskottet av kalorier som blir.
Med 500-1000kcal överskott så gäller det också att man ökar under den perioden. Under dom perioderna så kunde jag öka som en gud på gymmet, att däremot trycka i sig så mycket käk utan att få ut något av det, det är ingen bra idé.
Hur det ser ut över ett längre perspektiv är omöjligt att säga, jag har i princip lagt det där med traditionell bulk och deff åt sidan. Fördelen med ABCDE är om man har stött på en platå. Ett gigantiskt kaloriöverskott brukar göra att man kan ta sig förbi de flesta hinder, så det är kanske i dom situationerna man kan överväga att testa.

Hahaha, kan tänka mig att du inte vill bli så glykogen-svullen, men kul för oss killar! Har för mig att man kan lagra in dubbelt så mycket glykogen (om inte mer) när man har varit tömd innan. Då blir det tryck vill jag lova!
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 18:07   #2937
Tediiieee
Banned User

Reg.datum: Oct 2009
Jelly as phuck, eyyhh mannen, vad har du "maxat" i bänk nu igen?
Tediiieee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:04   #2938
Mitosis
Registered User

Mitosiss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
[IMG]http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/312410_480053628698548_1654696228_n.jpg[./IMG]
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Hahahaha, Mitosis (Tobias) är otroligt rolig människa! Bidrar med kolossalt mycket humor som alltid livar upp på gymmet, alla borde få äran att träffa honom!
Men killar! (no homo)
Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:18   #2939
stockinger
aka TinyTim

stockingers avatar

Reg.datum: Jan 2009
Kul att ses ditt mega-freak!
Fick med mig mycket inspiration och motivation med mig hem vill jag lova
Hare gött och lycka till med allt !!
stockinger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:41   #2940
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Kul att ses Proxy. Du var också väldigt trevlig, och kunnig. Väldigt imponerande med tanke på din ålder.

Vi får kämpa på hårt båda 2 nu för att hålla detta med Senior och Junior in line =)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:16.