"Äntligen hemma" är absolut fel ordval, för jag hade gärna stannat längre i P-town med alla sköna människor. Men nu har jag åtminstone äntligen kommit ur bilen efter 120 mil enkel resa!
Kommer att skriva mer om resan och lägret (eventuellt göra en videosummering), men skulle redan nu vilja säga några ord.
Ett
otroligt stort tack till
Ola Enberg (Nano-Sekund) och
4klövern för en otrolig helg, det har verkligen varit en helg värd att komma ihåg. Hela vägen från att vi blivit mottagna med öppna armar halv 2 på natten, genom hela helgen och fram tills vi for, så har det bara varit glädje och kärlek hela tiden. Hatten av, och jag hoppas att jag får en chans att återgälda gästfriheten!
Har givetvis tränat i helgen, men har inte kvar alla siffror i huvudet, och det har varit mycket lekar, tävlingar, och skratt mellan varven, så dom skriver jag inte ut.
I torsdags vilade jag (15 timmar i bil, då hinner man inte träna), i fredags tränade jag och Tokruska armar, i lördags blev det ett ryggpass med Gugge med lite mark-challenge, och igår så körde jag och president Ola ett redigt bröstpass. Ben har jag allt hunnit med det också...
Citat:
Ursprungligen postat av antisleep
Otroligt starka snedbänkar, riktigt avis på dem!
Men ligger man inne med den massan som du gör så är väl det inga problem!
|
Tack! Haha, tror att jag har mer bröst än presstyrka om man säger så. Har aldrig varit särskilt stark i mina pressar, men tycker däremot att jag har bättre volym än många med några storlekar mindre pecs.
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus
Du som har spännande utförande i det mesta du gör, hade varit roligt att se film på hur du gör dina hantelpressar (både sittande och liggande).
Följer dagligen f ö, dålig på att skriva något bland alla hyllningar!
|
Tack så jättemycket! Ja, jag känner också att det är många som vill se lite mer film, så får ta mig tiden och filma lite utföranden.
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson
det var kul att få träffa dig personligen proxy. Du är riktigt, riktigt bra på det du gör, och det märktes att du var en stor förebild för många där (även förbannat stor överlag)
|
Nöjet var helt och hållet på min sida Anton, skitkul att träffa alla där uppe!
Citat:
Ursprungligen postat av tompee
Du borde äta oftare på MAX!
|
Hahaha, annat än opti-målet med sallad menar du?

Med ett nickname som Mr.Opti Jr så har jag ju en image att tänka på vet du... Skitkul att träffas Tompe!
Citat:
Ursprungligen postat av Mollestam
Måste testa den patenterade Proxy-rodden, större lats vill man ju alltid ha!
|
Testa helt klart! Fast det finns ju övningar som tar mer på lats än den gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Läst typ allt nu, sjuk styrka och sunda inlägg. Diggar också din polare, hans humor är fan priceless!
|
Hahahaha, Mitosis (Tobias) är otroligt rolig människa! Bidrar med kolossalt mycket humor som alltid livar upp på gymmet, alla borde få äran att träffa honom!
Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren
vafan, str är ju i farozonen för mr optiverse, det trodde man aldrig skulle ske. Bra jobbat!
|
Hahaha!

Jag har allt en lång resa framför mig innan jag kan mäta mig med Mr.Opti Sr.
Otroligt kul att ha både Senior och Junior samlade under helgen, och framför allt en otroligt trevlig människa att träffa och lära av.
Saxar bilden av Ola: Mr.Opti Senior och Junior, ihop med allas idol Arnold Schwarzenegger
bild (20).jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.S
Kul å träffas! Du har en grym fysik och jag tycker definitivt att du ska testa på classic bodybuilding/bodybuilding. I juniorklasserna -80/-75 bb skulle du vara riktigt farlig. kanske köra korta classic och -80 junior samtidigt?
|
Nöjet var helt och hållet på min sida Johan.

Jättefina ord att höra från någon som är lite mer insatt, och jag vet ju vem jag hör av mig till om jag kommer på tävlingstankar!
Citat:
Ursprungligen postat av ronjaa
äter du fortfarande efter abcd-dieten? kollade på dina första sider där du skrev om den, har aldrig hört talas om den fören nu. Lät intressant, läskigt men roligt att leka med maten! Blev nästan sugen på att testa själv, men tror att det inte är något för mig. skulle ju dö av känslan av att vara uppsvullen med glykogenet på max, kan tänka mig att det gör gott för muskeltillväxten
|
Inte längre, nej. Tycker absolut inte att man ska testa på det om man inte har 100% koll på vad man gör, och speciellt inte om man inte har förutsättningar för att kroppen ska kunna ta vara på det stora överskottet av kalorier som blir.
Med 500-1000kcal överskott så gäller det också att man ökar under den perioden. Under dom perioderna så kunde jag öka som en gud på gymmet, att däremot trycka i sig så mycket käk utan att få ut något av det, det är ingen bra idé.
Hur det ser ut över ett längre perspektiv är omöjligt att säga, jag har i princip lagt det där med traditionell bulk och deff åt sidan. Fördelen med ABCDE är om man har stött på en platå. Ett gigantiskt kaloriöverskott brukar göra att man kan ta sig förbi de flesta hinder, så det är kanske i dom situationerna man kan överväga att testa.
Hahaha, kan tänka mig att du inte vill bli så glykogen-svullen, men kul för oss killar! Har för mig att man kan lagra in dubbelt så mycket glykogen (om inte mer) när man har varit tömd innan. Då blir det tryck vill jag lova!