Citat:
Ursprungligen postat av NickFisher
25 reps, 85 % av max med så hög frekvens. Det låter saftigt, men spännande.
Tack för tipset hörru  Ska försöka öka volymen på varje pass då, men lite stegvis så att man inte går in i väggen direkt (deffar atm dessutom).
Imponerande att du orkar träna så mycket och lyckas öka så bra.
Tack igen.
|
Det är tungt och jobbigt men det ger resultat. Jag har böjt så, varje dag sen Juni förra året. Det är inte förrens senaste 2 månaderna jag satsat mer på marklyftet och således inte haft ork och energi till att böja så hårt.
Upp till en max singel ("dagligt max", delvis en otaggad och fin max-singel fast ändå på ~95%+). Detta följt av volym-sets på ca 85-90% av maxsingeln för dagen med minimum 25 reps (efter maxet), ibland har jag kört upp till 50 reps i form av 3or på typ 85%.
Såhär kan ett pass se ut:
60kg x3
90kg x3
110kg x2
130kg x2
140kg x1
150kg x1
155kg x1
160kg x1 (ca 98%)
Följt av;
144kg x2 i 12-15 set (90% av dagens max)
Eller;
136kg x3 i 10-12 set (85% av dagens max).
Om jag har lite tid men vill få in mycket volym;
~130kg x5 i 5+ set (80% av dagens max).
Men som sagt så kör jag inte såhär hårt i böjen just nu, försöker få upp marken. När marken ökat till sig lite grann fortsätter jag med extrem volym i böjen. Vikten på stången är inte så intressant, det är mängden sets/reps som räknas, på tunga vikter.
Allt utförs med perfekt utförande och jag brukar sluta när utförandet tenderar att svika.
Alltid perfekt utförande.
Jag har långsamt byggt upp mig till att klara av och böja såhär, varje dag. I början kunde jag knappt röra mig, 2-3 veckor in i dagliga böjar. Cyklade mycket samtidigt vilket lättade rätt bra på värken. Ökade 10kg i böjen efter 1 vecka av dagliga böjar, sen har den stabilt gått uppåt mer eller mindre exakt 5kg per månad, utan större kroppsvikts-förändringar (iprincip varit viktstabil hela tiden).
Kroppsvikten sedan jag började med dagliga böjar har sett ut såhär;
85kg > 82kg > 87kg > 85-86kg (idag). Har böjt som mest 162,5 för cirka 1,5 månad sen, näääästan dubbla kroppsvikten. Även böjt 170x1 som ingenting när jag provade bälte för första gången på över 1 år.
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
Grymt bra böjt och pull uppat!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
|
Tack, lite låg volym i chinsen bara

Ville prova ett max igen, pers med hela 0,5kg...
Citat:
Ursprungligen postat av Mouline
Gött mos  Hur går vikten? (kv)
|
Yessir! Vikten verkar inte röra sig alltför mycket neråt men formen blir bättre. Om det beror på minskad vattenvikt eller fett vågar jag inte säga, men äter ju på underskott så...