Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-24, 15:25   #28111
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Måla dem med en redig bånge vetja, hahaha.
Jag ska inte rita av den exakt ändå, har en annan idé.

Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Det är en fresco, inte en oljemålning dock.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fresco
Jag var medveten om det, men jag har tillgång till kanvaser och papper hemma, samt olje- akvarell och akrylfärg, och undrar hur jag ska kombinera dessa för att få till en målning som är så lik originalet som möjligt.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 15:40   #28112
Luca Brasi
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om jag ska måla av Michelangelos Adams skapelse så likt som möjligt, vad för typ av färger bör jag använda? Det jag har att välja mellan är väl akryl och olja. Och går det bra att göra det på en vanlig kanvas?

Den här är det jag pratar om:

Akvarell kanske?
Kasnke akryl spädd med vatten.
Äggoljetempera?

Senast redigerad av Luca Brasi den 2016-05-24 klockan 15:44.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 20:45   #28113
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Vad händer egentligen med folk som inte betalar sina p-böter? Minns att jag läst i tidningen att någon nisse i Malmö hade hur många bilar som helst som stod i hans namn (men de brukades av andra) och skulderna var på över 30M. De kan ju inte gå till kronofogden, för då hade bilarna beslagtagits... eller?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 21:55   #28114
R0B
Registered User

Reg.datum: Aug 2010
Person som står på bilen är målvakter med som sagt skulder. När kronfogden vill göra utmätning så finns det ingenting att mäta ut. Han har ju inte tillgång till bilen och kronofogden kan inte hitta den. Alltså händer inger mer än att dennes skuld växer.

Från 2014 (tror jag) kan dock bilar med böter över 5000 kr beslagtas men gissar på att det händer ytterst sällan.

Målvakten får inga ytterligare bestraffningar än en ökad skuld.
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 22:09   #28115
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Person som står på bilen är målvakter med som sagt skulder. När kronfogden vill göra utmätning så finns det ingenting att mäta ut. Han har ju inte tillgång till bilen och kronofogden kan inte hitta den. Alltså händer inger mer än att dennes skuld växer.

Från 2014 (tror jag) kan dock bilar med böter över 5000 kr beslagtas men gissar på att det händer ytterst sällan.

är dessa målvakter inte fucked for life? eller är det oftast missbrukare och andra utanförskapsmänniskor i samhällspereferin som blir målvakter? vad är poängen med att ha en målvakt öht? parkera vart man vill?
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 22:09   #28116
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Finns det ingen gräns där det blir ett fängelsestraff?

Citat:
är dessa målvakter inte fucked for life? eller är det oftast missbrukare och andra utanförskapsmänniskor i samhällspereferin som blir målvakter? vad är poängen med att ha en målvakt öht?
Parkera vart du vill Trängselskatt osv också antar jag.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 22:35   #28117
R0B
Registered User

Citat:
är dessa målvakter inte fucked for life? eller är det oftast missbrukare och andra utanförskapsmänniskor i samhällspereferin som blir målvakter? vad är poängen med att ha en målvakt öht? parkera vart man vill?
Dom är FFL vad det gäller att vara inne i systemet. Däremot kan dom göra sig en rejäl hacka och leva fint på svarta pengar. Dom får ju en viss summa för varje bil per månad ( I regel). Runt 15.000 bilar i Malmö ägs av tio pers. Om dom tar 100 kr vilket dom inte gör, lågt räknat)i månaden per bil och delar jämt antal bilar så blir det typ 150.000 var per månad. Det är en helt ok svart lön.

Dessutom fungerar dom som uthyrare av bilar till folk som av en eller annan anledning inte har möjlighet att hyra på annat sätt eller inte har körkort och eller bil.

Med din bil skriven på en målvakt slipper du skatt, försäkring, trängselskatt, P-böter, fartkameror osv.

Lättare att anmäla sina egna skyltar stulna dock så slipper man en del iaf.
Gammal 2016-05-24, 22:43   #28118
R0B
Registered User

Ingen gräns ännu som ger fängelse iaf. Att få p-böter osv når inte upp till det straffvärdet men misstänker att dom som skrev just dom delarna i lagboken inte riktigt tänkte sig att vi skulle ha ett "målvakts" fenomen längre fram.

Hade varit väldigt intressant att se hur många bilar som tagits i beslag bara i Malmö.
Om man anställer en bärgare för att plocka upp bara dom 15k bilar i Malmö hade det tagit drygt 6 år att plocka upp alla om han tog en i timmen. Lustigt.
Gammal 2016-05-25, 01:10   #28119
Cooks
Budget Axon

Citat:

Men vadå han har inte tillgång till bilen? Lägger inte KF en utlysning på den så nästa gång den ses så beslagtas den och läggs mot målvaktens skuld? Trodde KF var lite mer seriösa än så, kanske hade fel.

Men en sån här målvakt sätter sig alltså själv i skuld hos KF med flit? Vad får han ut av det? En viss summa $ i svarta cash?

Så om jag skulle ha en riktigt fet bil och ha skulder på några miljoner så tar inte KF min bil om någon annan "har" den?
Gammal 2016-05-25, 07:37   #28120
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Skatteåterbäringen: kan man se utbetalningsdatumet någonstans?

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 08:17   #28121
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Borde kunna åtminstone se generella datumgränser på Skatteverkets hemsida. Bästa är att logga in på deklarationssidan, så får du säkert svar. Jag har för mig att tidiga Juni gällde för dom som deklarerade elektroniskt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 08:27   #28122
R0B
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Men vadå han har inte tillgång till bilen? Lägger inte KF en utlysning på den så nästa gång den ses så beslagtas den och läggs mot målvaktens skuld? Trodde KF var lite mer seriösa än så, kanske hade fel.

Men en sån här målvakt sätter sig alltså själv i skuld hos KF med flit? Vad får han ut av det? En viss summa $ i svarta cash?

Så om jag skulle ha en riktigt fet bil och ha skulder på några miljoner så tar inte KF min bil om någon annan "har" den?
Målvakten har inte tillgång till bilen, den har ju du var du nu bor någonstans. Polisen jobbar inte sida vid sida med KF utmätning gör KF själva. Och ibland med assistans av polis. Dessutom är det den som innehar den blåa lappen för regeringen beviset som är den faktiska ägaren av bilen så polisen skulle få svårighet att försöka plocka en bil som du har lappen tillääven om den står på en annan ägare med skulder.

Det finns en hel del grejer som förhindrar beslagtande helt enkelt därför ganska riskfritt att göra så här,

Pengar tjänar på så viss jag nämnde ovan.

Du kan göra det ja men vad tjänar du på det?
Det går inte att mäta ut något som inte går att få tag på helt enkelt. Och KF har inte dom resurserna för att jaga grejer på så viss.
Gammal 2016-05-25, 10:25   #28123
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Brukar komma runt midsommar om man deklarerade elektroniskt.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 11:58   #28124
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
6 juni: De som deklarerar elektroniskt, har anmält ett konto hos Skatteverket och ska få pengar tillbaka har stor chans att få in pengarna på kontot från och med vecka 23.
http://www.dn.se/ekonomi/da-far-du-tillbaka-pa-skatten/
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 12:29   #28125
Cooks
Budget Axon

Citat:
Målvakten har inte tillgång till bilen, den har ju du var du nu bor någonstans. Polisen jobbar inte sida vid sida med KF utmätning gör KF själva. Och ibland med assistans av polis. Dessutom är det den som innehar den blåa lappen för regeringen beviset som är den faktiska ägaren av bilen så polisen skulle få svårighet att försöka plocka en bil som du har lappen tillääven om den står på en annan ägare med skulder.

Det finns en hel del grejer som förhindrar beslagtande helt enkelt därför ganska riskfritt att göra så här,

Pengar tjänar på så viss jag nämnde ovan.

Du kan göra det ja men vad tjänar du på det?
Det går inte att mäta ut något som inte går att få tag på helt enkelt. Och KF har inte dom resurserna för att jaga grejer på så viss.
Känns som ett jäkla stort hål i systemet. Vad händer om målvakten tröttnar? Kan han avskriva bilar ifrån sitt namn på något sätt? Typ, nope inte min bil längre. Så den inte står reggad på hens namn längre.

Dessa bilar, får de inte körförbud? Ingen fsk, ett par hundra böteslappar och whatnot

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:35.