Kopierar in information här så jag lätt kan se den senare.
Citat:
Nu börjar det närma sig dagen för Mini-clinic i löpteknik. Med anledning av det kommer här lite mer detaljerad information. En mini-clinic består av en blandning av teori och praktik som vävs samman med hjälp av videoanalys. Målet är att ni som deltagare ska få en bra introduktion till löpning och löpteknik och känna en förändring redan efter 3 timmar.
Datum: Sön 13/11-2011
Tid: 10:00-13:00
Plats: Friidrottens Hus, Viljo Nousiainens Gångväg (vid Frölundaborg)
Klädsel: Löparkläder för inomhus och löparskor
Skulle vilja uppmana alla till att vara i god tid innan starten 10:00 eftersom vi kommer behöva hålla högt tempo under de 3 timmarna vi har till förfogande.
Tangerat PB i styrkevändning utan större ansträngning. Verkar alltså som jag är på rätt spår med förhoppningsvis bättre teknik. Fortfarande inte bra med armarna dock.
Något kyligt i dag. Förmodligen dags att leta upp långbyxorna. Dock var det ganska behagligt efter en så där tre kilometer. Skönt att kunna springa utan att bli svettig.
Kanske på grund av kylan gick det lite långsamt i början, men det är ju bra eftersom jag borde hålla nere tempot och hellre öka distansen. Skulle blivit en mil om inte GPSen fått fnatt på slutet och överskattat farten på sista kilometern.
Totalt
Distans: 9,9 km
Tid: 56:18
Snittfart: 5:40/km
__________________ Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL! Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes. Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool! Robert: People don't forget natural disaster ;D
Det kanske inte är så smart att lägga intervallträningen dagen efter knäböj?
Det går, jag har gjort det ett par gånger. Dock är det förb*nnat segt första intervallerna, men efter tre-fyra stycken har det ändå gått att springa på. I och för sig vet jag inte om jag skulle rekommendera det, träningsvärken efteråt har förstås blivit ännu värre och medfört fler dagar utan att man kunnat träna något vettigt, så lite mer långsiktigt kanske det är bättre att göra som du gjorde.
Det går, jag har gjort det ett par gånger. Dock är det förb*nnat segt första intervallerna, men efter tre-fyra stycken har det ändå gått att springa på.
Det brukar gå bra för mig också, men inte i dag. Tycker också segheten ger med sig efter ett tag. Förmodligen borde jag ha värmt upp tre-fyra km i stället för bara två.
Du har borjat kora floorpress alltsa. Spannande! Hur kanns den om du jamfor med vanlig bank? For axlarna menar jag.
__________________ Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL! Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes. Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool! Robert: People don't forget natural disaster ;D
Senast redigerad av SiSenior den 2011-11-11 klockan 15:06.