Riktigt härligt armpass idag. Hög volym, bra tempo, bra pump och känsla.
Raka pushdowns:
30 x 18
40 x 16
50 x 15
60 x 14
70 x 12
80 x 10
Frenchpress med rep:
40 x 15
60 x 14
70 x 12
Liggande hantelextensions: (en hantel i varje hand)
12.5 x 15
15 x 12
17.5 x 10
Enarmsextensions i cable:
20 x 15
20 x 15
20 x 15
Scottcurl i cable:
35 x 18
45 x 15
55 x 12
Hantelcurl: - supinerat, båda händer samtidigt
12.5 x 15
15 x 14
17.5 x 12
Scottcurl med hantel FST-7: - kort setvila
12.5 x 10 x 7
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore
Alltid gött med fler-repsare ibland!
Kan tänka mig rätt fin pump på det passet ja
|
Yes, reps har fungerat bra för mig. Brukar alltid säga att det inte är särskilt viktigt om man gör 5 eller 15 reps, men jag tror på att hitta en repsintervall där man känner sig bekväm.
Chrille87 är ett bra exempel på någon som är fruktansvärt duktig på att behålla bra kontakt och explosivitet även på lägre reps, och det fungerar uppenbarligen väldigt bra för honom. Jag kan inte bibehålla samma goda form på låga reps särskilt i pressövningar, och därför får jag ligga lite högre.
Har också väldigt fettkänsliga axlar, och kan inte vara stark i pressarna utan lite fett på dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Masterpan
När du skriver upp dina pass ser det ofta ut som att endast sista settet i en övning är arbetsset medans tidigare set är mer uppvärmning- eller "halvuppvärmnings"nivå.
I t.ex dina hantelpressar
22.5 x 15
30 x 10
35 x 10
40 x 10
45 x 8
När du gör 45x8 där borde de resterande setten vara väldigt lätta? Så hur många tunga set kör du per pass, eller hur tänker du där?
|
Jag tränar ju som du ser mycket i halvpyramider. I just detta fallet så valde jag att hålla mig
väldigt långt ifrån fail fram tills 35-40kg p.g.a. att axlarna var som dom var.
Men rent generellt så är det lite som du säger, men dom "lättare" seten tycker jag inte är så lätta. Jag behöver inte ta i för kung och fosterland, men om man håller en bra explosivitet och kontakt så kan man göra en relativt lätt vikt "tung. Men jag rör mig närmare och närmare failure med varje set. Lite luddigt förklarat kanske, men jag hoppas att du förstår.