2008-04-27, 20:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Har du sett Samurai champloo samt Basilisk? Funderar på att inhandla men är inte säker, har fått bra kritik av en kompis. Fast han har lite speciell smak så jag vågar inte lita fullt på han.
För övrigt Black lagoon var en underhållande skitig och våldsam serie, enda animen som inte gömmer att huvudrollsinehavarna inte är helt psykiskt stabila.
|
Gillade du Black Lagoon så kommer nog både Samurai Champloo och Basilisk att falla dig i smaken.
|
|
|
2008-04-27, 20:28
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Får ta och införskaffa dessa då
|
|
|
2008-04-27, 20:31
|
|
I'd hit it
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Har du sett Samurai champloo samt Basilisk? Funderar på att inhandla men är inte säker, har fått bra kritik av en kompis. Fast han har lite speciell smak så jag vågar inte lita fullt på han.
För övrigt Black lagoon var en underhållande skitig och våldsam serie, enda animen som inte gömmer att huvudrollsinehavarna inte är helt psykiskt stabila.
|
Har sett alla de 3 också ja  .
Samurai Champloo kan du inte misslyckas med, väldigt bra anime som både har humor, bra twists och riktigt bra karaktärer. Basilisk gillar jag skarpt men vet att andra tycker den är seg, och att handlingen är för ointressant. Jämfört med Naruto känns den betydligt mer äkta och fighterna är genomtänkta på ett annat sätt, den är också lite mörkare och mognare. Black Lagoon gjorde inte så jättemycket intryck på mig men den kändes välgjord och var ganska kul att titta på.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten
FMA har i stora drag mörkare och mer allvarlig story än Naruto. Det går väl inte att argumentera mot att det är en shounen-serie, men please, det är en mycket allvarligare och vuxnare serie än naruto. FMA har också till skillnad från naruto en story och karaktärer som faktiskt utvecklas.
|
Jag håller delvis med, men gillar man Naruto så finns det goda chanser att man gillar FMA också. Det är milsvid skillnad på Narutos manga och på animen inklusive fillers. Kan du inte skilja på det så är det synd, för Narutos "riktiga" handling är riktigt bra. Jag läser bara mangan och kommer nog aldrig ta upp animen igen. För mycket skit.
|
|
|
2008-04-27, 20:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten
Gillade du Black Lagoon så kommer nog både Samurai Champloo och Basilisk att falla dig i smaken.
|
Gah, var Basilisk jag menade och inte Ninja Scroll som jag sa tidigare. Ninja Scroll är väl mer halvtaskigt.
---
FMA har så jävla dålig ending. Ville bara gnälla lite
|
|
|
2008-04-27, 20:51
|
|
I'd hit it
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Gah, var Basilisk jag menade och inte Ninja Scroll som jag sa tidigare. Ninja Scroll är väl mer halvtaskigt.
---
FMA har så jävla dålig ending. Ville bara gnälla lite
|
FMAs slut följer ju inte mangan, inte konstigt att det blir fucked up när man låter datanördarna skriva historien. Mest frustrerande slutet någonsin var dock Berserk. nu när jag vet och har läst vad som kommer efter i mangan så gör det inget, men när man såg det första gången och polaren sa att det var slut där så höll jag på att bli galen. Hade svårt att sova den kvällen.
Basilisks fulla namn på engelska är "Basilisk: The Kouga Ninja Scrolls" så helt fel ute var du inte.
Edit: Kouga > Iga
|
|
|
2008-04-27, 21:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spene
FMAs slut följer ju inte mangan, inte konstigt att det blir fucked up när man låter datanördarna skriva historien. Mest frustrerande slutet någonsin var dock Berserk. nu när jag vet och har läst vad som kommer efter i mangan så gör det inget, men när man såg det första gången och polaren sa att det var slut där så höll jag på att bli galen. Hade svårt att sova den kvällen.
Basilisks fulla namn på engelska är "Basilisk: The Kouga Ninja Scrolls" så helt fel ute var du inte.
Edit: Kouga > Iga
|
Ja, dom borde ha slutat tidigare i Berserk än dom gjorde då storyn uppenbart vänder ganska rejält där och går från att vara ganska vanlig riddaraction eller vad man vill kalla det till mer konstiga grejer  Har för mig det handlade om viss vilja till förlängning men det kanske inte fanns pengar och intresse för det.
|
|
|
2008-04-27, 21:08
|
|
I'd hit it
|
Citat:
Ja, dom borde ha slutat tidigare i Berserk än dom gjorde då storyn uppenbart vänder ganska rejält där och går från att vara ganska vanlig riddaraction eller vad man vill kalla det till mer konstiga grejer  Har för mig det handlade om viss vilja till förlängning men det kanske inte fanns pengar och intresse för det.
|
Nä, som det är nu älskar jag verkligen slutet. Totalt surrealistiskt med väldigt kraftig symbolik i slutscenerna. Detta gör att man inser saker som man inte riktigt har greppat tidigare i storyn och Griffiths karaktär hamnar i helt nytt ljus. Man kan gå tillbaka i handlingen och många saker går att tolka annorlunda än man gjorde första gången man såg det. Där animen slutar är verkligen seriens klimax.
Jag har hört rykten om att det finns planer på att kanske (vagt som fan, jag vet) animera en fortsättning. Vi får se vad som händer.
|
|
|
2008-04-27, 21:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag får slå ett slag för följande serier:
Eureka 7 (Neongenesis Evangelion möter Escaflowne ungefär)
Ergo Proxy (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Texhnolyze (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Death Note (Detektivstory med mycket twist och finess om än en smula utdragen)
|
|
|
2008-04-27, 21:23
|
|
I'd hit it
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klein
Jag får slå ett slag för följande serier:
Eureka 7 (Neongenesis Evangelion möter Escaflowne ungefär)
Ergo Proxy (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Texhnolyze (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Death Note (Detektivstory med mycket twist och finess om än en smula utdragen)
|
Yey, äntligen lite nya serier. Jag har varken sett Ergo Proxy eller Texhnolyze. Kanske inte varit så inne på "mörk apokalyptisk framtidsvision"-genren. Ergo Proxy är jag kanske lite sugen på.
Eureka 7 är rätt bra, lite lägre ålder på målgruppen än många andra mechas skulle jag tro, men den är välgjord och handlingen är tillräckligt intressant för att man ska bli lite känslomässig mot slutet av serien.
|
|
|
2008-04-27, 21:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Yey, äntligen lite nya serier. Jag har varken sett Ergo Proxy eller Texhnolyze. Kanske inte varit så inne på "mörk apokalyptisk framtidsvision"-genren. Ergo Proxy är jag kanske lite sugen på.
Eureka 7 är rätt bra, lite lägre ålder på målgruppen än många andra mechas skulle jag tro, men den är välgjord och handlingen är tillräckligt intressant för att man ska bli lite känslomässig mot slutet av serien.
|
Inget större fan av Ergo Proxy, den är mer skum och mystisk. Ingen action alls skulle jag säga i stort om det är ett krav. Lämnar väl inte en med några livssanningar heller direkt
|
|
|
2008-04-27, 21:27
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Är det många av er som läser Manga på internet?
Manga är ofta så mycket bättre än Anime.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2008-04-27, 21:34
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Mycket snack om Samurai Champloo, men vart fasen får ni tag på den i Japanska med engelska subs, hittar bara massa dubbad skit överallt.
Edit: O när man väl hittar på Japanska så är det utan subs, eller så har skiten noll Seeders.
|
|
|
2008-04-27, 21:34
|
|
I'd hit it
|
Citat:
Inget större fan av Ergo Proxy, den är mer skum och mystisk. Ingen action alls skulle jag säga i stort om det är ett krav. Lämnar väl inte en med några livssanningar heller direkt 
|
Doh. Jaja, jag har Ghost in the Shell, Wolf's Rain, Noir och Mushishi som väntar på mig. Ska nog börja se anime regelbundet igen. Roligare än att lurka på kolo...
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
|
Snacka med Tjuckot. Han är kung på manga.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Mycket snack om Samurai Champloo, men vart fasen får ni tag på den i Japanska med engelska subs, hittar bara massa dubbad skit överallt.
|
Är det en .mkv-fil som du laddat ner? I så fall så får du öppna den i t.ex. VLC och sedan välja audio language och subtitles i menyerna. Det finns inte mycket anime på torrent-sidor som bara kommer dubbade.
Senast redigerad av Spene den 2008-04-27 klockan 21:36.
|
|
|
2008-04-27, 21:35
|
|
HBG:s Johnny Depp
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
|
Jag har läst/läser:
Hellsing, One Piece, Naruto, Berserk (dock glömt vilket nummer jag är på), Death Note, Ragnarök, Rebirth, Full Metal Alchemist, D-N Angel...
Är det någon som har en aning om vilket nummer som Guts får den där svarta rustningen? Det är typ där som jag tappat bort vart jag är.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
|
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
|
|
|
2008-04-27, 21:38
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Är det en .mkv-fil som du laddat ner? I så fall så får du öppna den i t.ex. VLC och sedan välja audio language och subtitles i menyerna. Det finns inte mycket anime på torrent-sidor som bara kommer dubbade.
|
Önskar att jag kommit så långt ens.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:19.
|

|