Ah, bekymret är väl att väl ta mig ut. Jag har sagt det åt andra att 50% av gångerna är det något som tar emot när jag ska ut och springa, men 90% av gångerna känns det riktigt bra när jag väl tagit mig ut.
Det här är väl kontentan. Finns ett slitet uttryck att man aldrig ångrar ett löppass och det tycker jag stämmer bra. Är det ruskigt väder är det väl snarare så att man är extra nöjd när man är klar. Att vara lite osugen, ge sig ut och komma hem lite nedkyld och ta en varm dusch är ganska svårslaget.
Det värsta med regn är om man glömt tejpa bröstvårtorna och kommer hem med amningstuttar :'(
Här har jag det bra. Jag har sprungit 100 km eller längre sju gånger och inte en enda gång har jag brytt mig om att tejpa bröstvårtorna. Aldrig haft en tendens till bekymmer med det.
Här har jag det bra. Jag har sprungit 100 km eller längre sju gånger och inte en enda gång har jag brytt mig om att tejpa bröstvårtorna. Aldrig haft en tendens till bekymmer med det.
Planka. Vi med chipstuttar får lida för våra synder
Det här är väl kontentan. Finns ett slitet uttryck att man aldrig ångrar ett löppass och det tycker jag stämmer bra. Är det ruskigt väder är det väl snarare så att man är extra nöjd när man är klar. Att vara lite osugen, ge sig ut och komma hem lite nedkyld och ta en varm dusch är ganska svårslaget.
Min hybris går upp 1 miljon procent om det är riktigt skitväder. "Det är bara JAG i heeeeela världen som är så hård och är ute och springer i sånt här väder. JAG är bättre än ALLA. FY FAN vad jag är bra"
Min hybris går upp 1 miljon procent om det är riktigt skitväder. "Det är bara JAG i heeeeela världen som är så hård och är ute och springer i sånt här väder. JAG är bättre än ALLA. FY FAN vad jag är bra"
Haha jag får låta hybrisen tala då nästa gång. Efter att ha skippat känner jag mer, "jag förtjänar inte några nya rekord". Men jag ska ta igen det i kvalitet och köra på bra resten av veckan. Jag har fått in styrkeövningar för löpningen så jag har knappast gått bakåt i utvecklingen av lite vila. Men det kan bli en dålig trend om jag går efter vilket väder det är.
Precis. Jag tränar ju oftast mot något och då kan ett pass i dåliga förhållanden fungera som lite extra motivation, känslan av att man gör det där lilla extra för att ta sig framåt.
Sedan blir man omsprungen av en 60åring...
Jävlar vad man taggar till då!
Jag brukar få riktigt bra resultat i skitväder, för jag vill bara få det överstökat.
Samma sak när jag löper bakfull, har blivit PB bara för att komma hem fort!
Detta har jag svart bälte i Räknade ut att jag inför mitt senaste 24-timmars, kanske sex-sju veckor in i träningsperioden, hade sprungit 40 % av mina långpass bakfull. Får man bara sova så fungerar det fan orimligt bra. Och jag är ändå 32 år, inte 20. Dock har jag fått höra att konsekvenserna snabbt kan bli värre runt omkring min ålder så jag är förberedd på att det kanske är en annan verklighet som gäller om ett par år...
Detta har jag svart bälte i Räknade ut att jag inför mitt senaste 24-timmars, kanske sex-sju veckor in i träningsperioden, hade sprungit 40 % av mina långpass bakfull. Får man bara sova så fungerar det fan orimligt bra. Och jag är ändå 32 år, inte 20. Dock har jag fått höra att konsekvenserna snabbt kan bli värre runt omkring min ålder så jag är förberedd på att det kanske är en annan verklighet som gäller om ett par år...
Förstår att de funkar även bakfull. Nu när jag börjat köra långpassen lite mer frekvent så ser jag mycket fram emot dem. Med pannlampa på så kan jag jogga iväg lite var jag känner för. Väldigt skönt i trivsamt tempo med. Men det lockar kanske lite väl mycket att se exakt hur långt jag skulle orka springa. När två mil känns enkelt så är tre inom räckhåll, bara en timme extra. Sen kommer jag nog känna varför inte fyra? Men jag måste skynda långsamt där. Annars kommer sträckan att slita ut både knän och fotleder rätt snabbt. På söndag blir det 18 km igen. Ökar sträckan om två veckor.
Förstår att de funkar även bakfull. Nu när jag börjat köra långpassen lite mer frekvent så ser jag mycket fram emot dem. Med pannlampa på så kan jag jogga iväg lite var jag känner för. Väldigt skönt i trivsamt tempo med. Men det lockar kanske lite väl mycket att se exakt hur långt jag skulle orka springa. När två mil känns enkelt så är tre inom räckhåll, bara en timme extra. Sen kommer jag nog känna varför inte fyra? Men jag måste skynda långsamt där. Annars kommer sträckan att slita ut både knän och fotleder rätt snabbt. På söndag blir det 18 km igen. Ökar sträckan om två veckor.
Yolo! Kan jag springa 21km som en idiot i skogen fastande och utan vätska kan du springa 40km!
Jag tror mig ha knåpat ihop ett komplett och någorlunda rimligt styrketräningsschema för löpstyrka nu. Tränar överkropp också men underkroppen är viktigast och går först. Överkroppen tränas efter lust och ork men minst en gång per vecka.
Saknar direkt träning av baksida lår och skulle lätt kunna åtgärda detta genom att byta marklyft pass 2 till raka marklyft. Jag tycker dock att vanliga mark är jävligt roligt och blir sliten i baksidan av övningen så jag tror att jag avstår bytet, även om det hade varit mer optimalt. Saknar även plankan och kommer nog fortsätta att göra det. Har inte riktigt bestämt mig, går trots allt snabbt att stöka av i slutet av ett pass. Ska fundera lite.
Vi har ju diskuterat magträning en del. Jag har aldrig förstått syftet med magövningar där man böjer överkroppen. Eller ja, jag förstår att man kan bygga snygga magmuskler. Men jag har inte kopplat hur det kan ha någon positiv överföring till löpning där uppgiften är att vara rät i överkroppen. Fick lite vatten på min kvarn av videon länkad nedan.