Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-19, 22:52   #25771
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Jag har inget emot morgonrocksstuket men jag har förmodligen blivit hjärntvättad av att titta för mycket på Yohji och andra märken som kör mycket oversized. Jag vidhåller dock att löst sittande kläder ofta ser bra ut på biffiga personer och att det dessutom är bekvämt är en bonus.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-20, 10:24   #25772
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Jag har inget emot morgonrocksstuket men jag har förmodligen blivit hjärntvättad av att titta för mycket på Yohji och andra märken som kör mycket oversized. Jag vidhåller dock att löst sittande kläder ofta ser bra ut på biffiga personer och att det dessutom är bekvämt är en bonus.
Inte om du är strax under 180 cm. Då ser du ut som en kub invirad i ett draperi.
Gammal 2015-10-20, 10:27   #25773
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Klassikern
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-20, 10:46   #25774
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Inte om du är strax under 180 cm. Då ser du ut som en kub invirad i ett draperi.
Nej inte nödvändigtvis, det beror helt på vad för kläder vi pratar om. Är man så grov att man är kubisk är det svårt att klä sig oavsett men löst och avslappnat är nästan alltid bättre än tight som en våtdräkt. Jag pratar inte nödvändigtvis om kavajer eller kostymer nu utan snarare "streetwear". Tröjor som sitter bra över axlar och armar men är lösa i övrigt, byxor som är något rymliga runt låren (inte haremsbyxor ffs) men smalnar av lite nedanför knäna. Klart bättre än att se ut som en stoppad korv.
Citat:
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Gammal 2015-10-22, 22:08   #25775
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011

Dagens second hand-fynd. Lite annorlunda mot vad jag brukar ha, men den kändes lite för perfekt för att inte slå till. Nyskick och sitter mer eller mindre perfekt över axlarna.

Dessutom så kom den med en herrans massa instagram-filter.

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 22:28   #25776
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Ser ut att sitta bra, nice.
Citat:
Gammal 2015-10-23, 07:26   #25777
aijou
Registered User

aijous avatar

Hmm. Det verkar vara något strul med bilden. Den fungerar på min telefon men inte på min dator, så jag testar att lägga upp den igen.

Gammal 2015-10-23, 07:33   #25778
G.W
Registered User

G.Ws avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av aijou Visa inlägg
Hmm. Det verkar vara något strul med bilden. Den fungerar på min telefon men inte på min dator, så jag testar att lägga upp den igen.

Fungerar fortfarande inte. Privat dropbox?
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 07:38   #25779
aijou
Registered User

aijous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Fungerar fortfarande inte. Privat dropbox?
Va fasen. Den är delad från public-mappen (och matsa kunde uppenbarligen se den). Det har funkat förut.

Här är instagram-länken istället då.

https://instagram.com/p/9J5stcmh6j/

Gammal 2015-10-23, 20:37   #25780
unsuspected
Registered User

unsuspecteds avatar

Reg.datum: Dec 2008
Söker en bra skräddare som kan fixa till en skepparkavaj. Kvalité och kunskap är viktigare än pris.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 02:44   #25781
Hobbes
En Svensk Tiger.

Hobbess avatar

Reg.datum: Oct 2003
Red Wing Beckman 9016

$386 gav jag i Red Wing butiken här inkl. moms. (2493 SEK) fick på köpet rengörings packet i priset. Borste, två stycken, rengöring osv.

De säger att det tar cirka 30 dagar att gå in dem. De är verkligen stela ur lådan men vilket hantverk. De känns verkligen genuina, de är tillverkade med samma läst från 1905 när de tillverkades och med 100 år gamla maskiner. Jag har burit dem tre dagar i rad nu och älskar dem mer än något annat. Vill inte ta av dem när jag kommer hem

Jag har inga blåsor eller skavsår. De är inte svåra att gå in man snörar om dem hårt, sitter gjutna från början men ack så sköna att gå i.

Måste rekommendera dessa!! Jag siktar på att köpa fler av Beckman serien. Red Wing butiken ger dig $25 av varje par du köper utöver ditt första par.

Svarta blir nästa köp:

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 12:09   #25782
Rizza
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Blev sugen på ett par svarta, för den färgen borde passa flest olika typer av byxor väl?

Är deras officiella butik enda köpstället eller finns det billigare sätt att få tag på dom?
Rizza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:47   #25783
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Under mina 11 år på forumet så har jag visst aldrig postat här, och det illustrerar kanske mitt intresse för ämnet. Men, nu har jag iaf fått för mig att köpa en rock till vintern. Vad jag är ute efter är en lagom lång rock (ej för lång, max halvvägs ner på låret, antagligen lite kortare) som har slimmad passform i klassisk design, svart.

Så, jag vet ganska väl vad jag vill ha. Men har otroligt dålig koll på vilka märken som kan tänkas tillhandahålla det. Så om någon kunde ge lite tips för att avgränsa sökandet så vore det toppen!

Jag vill dessutom minnas att jag hört att rockar ofta är något större i storlekarna, för att det är tänkt att man ska få plats med en kavaj eller liknande under. Är det något jag har drömt eller? Om det är så, hur mycket skillnad gör det om man inte tänkt använda några särskilt tjocka plagg under?

Senast redigerad av tp_88 den 2015-10-25 klockan 18:53.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:32   #25784
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Red Wing Beckman 9016
Köpte mig också ett par Beckman för ett tag sedan. I förhoppningen om att slippa köpa nya kängor så ofta. Att de saknar foder gör att den vanligaste svagheten är eliminerad. Sen så är de väldigt snygga.

De är lite besvärliga att ta på sig då lädret är så pass styvt men sitter bra och har inte gett några direkta skavsår. Det bästa är att de sitter bra även på mina abnormt formade fötter, väldigt lång stortå, med nog med utrymme för ett par raggsockar till vintern. Och raggsockar kommer nog behövas inför vintern. Det enda som skulle kunna ses som lite negativt är att innersulan är lite väl hård och inte direkt erbjuder något stöd. Men det går ju snabbt att åtgärda och då är det inga problem att byta ut en sliten innersula.

Så efter två veckor med de i särklass dyraste skorna jag någonsin ägt så skulle jag gärna lägga vantarna på ett par svarta, kanske av en annan modell.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:48   #25785
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Gillar också Red Wing Beckman skarpt. Var sugen på att skaffa ett par för ett par år sedan men priset avskräckte för mycket.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.