Även om jag tycker det är underhållande att se honom fightas har jag aldrig gillat Jones särskilt mycket, hans personlighet klickar inte med mig. Jag tycker att han gjorde helt fel beslut nu också, men jag tycker att Dana är helt irrationell och orättvis i hur han hänger ut honom.
Han fick en utmärkt fråga under konferensen, angående huruvida UFCs kort är urvattnade och huruvida detta är ett symptom på det, när endast en fight är av intresse på ett kort. Dana förnekade detta helt och skyllde återigen allt på Jones, men poängen kvarstår. Det fanns inte direkt någon anledning alls att köpa kortet förutom Jones vs Hendo.
Jämfört det med UFC 137, som skulle headlinas av GSP vs Condit (efter mycket kontrovers) med Diaz vs Penn som co-main. Vips, så är GSP skadad, main eventet försvinner och Diaz vs Penn blir main event. Kommer ihåg det som igår när Dana White skrattade och sa något i stil med "About 3 people refunded their tickets after they heard GSP was injured, people love the Diaz vs Penn fight" och det hade han helt rätt i. Där hade de leverage att rädda eventet med ett grymt co-main.