Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Bara en BMI från godkänt dock 
|
Mjo - och nu blir jag sådär ambivalent när jag misslyckas med att gå upp i vikt. Jag vill ju gå upp i vikt för att eventuellt få en muskel nån gång och bli sådär fräck som dom andra barnen. Men... nu när jag inte går upp nåt i vikt för att jag inte orkar stoppa i mig mer grejer så blir det lite frestande att gå ner i vikt och bli tjusig också. Men jag har aldrig klarat av att bli sådär fantastiskt hård och tjusig när jag har gått ner heller; antagligen för att jag flummar omkring såhär och inte vet vad jag vill. Kanske lite för att jag inte faktiskt har några konkreta mål egentligen. Jag jobbar ganska mycket på att bli rak och få bättre hållning nu - och det med fina resultat. I vintras hade jag nog en axelhöjdsskillnad på, ja, flertalet centimeter i alla fall. Nu har jag det inte. Men att bara sträva efter att bli rak är inget festligt mål långsiktigt.
Det är så klurigt att veta vad man vill göra. Är man tyngre så är det lättare att jobba, även om jag inte är lika tjusig. Det blir lättare och hålla sig skadefri och jag blir förmodligen starkare.
.... Men...
Tjusig?!
Äh. >.<
/Rant.