Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-31, 14:18   #2536
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Det lät verkligen inte bra.
Nä det kan man väl inte påstå att det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Kek Visa inlägg
Gräset är inte alltid (läs oftast inte) grönare på andra sidan.
Det är det jag försöker intala mig själv att det inte är.

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Ålder, längd på förhållandet och längd på samboskapet?
Jag är 23, vi har varit ihop i snart 3 år, varit sambo i snart (Dec) 2 år.

Jag tror det kan ligga i att jag behöver mer personligt "space" och få vara för mig själv mer, vilket hon har lite svårt att förstå fast jag har sagt det till henne.
Chrillee är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-31, 14:36   #2537
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Nä det kan man väl inte påstå att det är.

Det är det jag försöker intala mig själv att det inte är.

Jag tror det kan ligga i att jag behöver mer personligt "space" och få vara för mig själv mer, vilket hon har lite svårt att förstå fast jag har sagt det till henne.
Klassiskt problem. En del människor ser det som att två människor mergar ihop sig till ett förhållande. Jag ser det som att jag har mitt liv, hon har sitt liv och sen har vi förhållandet tillsammans.

Ni har ändå hängt ihop ett tag, det kan vara en klassisk kris av att det blir för mycket vardag, ingen spänning och alla andra kvinnor blir spännade för att de är förbjudna. Håll ut några månader till, upplever du att begäret blir sanslöst så fundera över om det är kvinnan i ditt liv. Annars kanske det bara är dags att gå vidare.
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-31, 14:37   #2538
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:

Man behöver inte alltid förstå den andres behov, däremot behöver man respektera varandras önskningar.
Så det får du säga till din tjej att hon inte behöver tycka som du men att hon ändå respekterar att du vill ha mer space för annars är ju alternativet att inte vara i relationen alls..?!

Sen kan du kanske ta mer space ist för att hon ska ge det. Du kanske har aktiviteter du vill pyssla med på eget håll där inte hon är med? då kan du göra det!
Sen vet jag inte om ni gör mycket saker ihop, men om ni satsar på kvalitetstid med varandra regelbundet, så kanske hennes behov att vara på dig hela tiden minskar, efterssom hon har fått umgängesbehovet tillfredsställt mer inplanerat!

Hur bor ni? litet? finns det möjlighet att vara på sitt eget håll i lägenheten eller är ni på varandra hela tiden när ni är hemma?

Ta upp problemet och dina tankar med henne så kan ni lösa det. Det är ingen bra idé att du ska gå å tänka på det där själv och bara försöka att inte tänka på det, förhandla bort tankarna genom tänkande osv, det löser ju ingenting och tankarna kommer fortsätta.
Ni är två i förhållandet så då får ni vårda förhållandet tillsammans
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-08-31, 16:46   #2539
Kek
Registered User

Keks avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Har du varit i ett kök på en restaurang någon gång? Kockyrket är fruktansvärt mansdominerat.
Är ju kanske svårt att förstå när man inte är seriös över internet ibland även om det är ganska uppenbart men.. ja..
Gammal 2010-08-31, 17:08   #2540
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Värt att citeras om och om och om igen..!
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-01, 16:28   #2541
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Man behöver inte alltid förstå den andres behov, däremot behöver man respektera varandras önskningar.
Så det får du säga till din tjej att hon inte behöver tycka som du men att hon ändå respekterar att du vill ha mer space för annars är ju alternativet att inte vara i relationen alls..?!

Har pratat med henne nu och sa bland annat det, vi ska båda jobba på det för att få det att fungera så både är nöjda.
Nu har vi även fått en större 2'a som vi ska flytta till i november, bättre än den vi bott i snart 2 år som är en stor 1'a så det man har ju inget "tillflyktsrum" så att säga.

Tack för era råd.
Chrillee är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-01, 20:44   #2542
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Värt att citeras om och om och om igen..!

Citat:
Har pratat med henne nu och sa bland annat det, vi ska båda jobba på det för att få det att fungera så både är nöjda.
Nu har vi även fått en större 2'a som vi ska flytta till i november, bättre än den vi bott i snart 2 år som är en stor 1'a så det man har ju inget "tillflyktsrum" så att säga.

Tack för era råd.
Fan vad najs att höra!!
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-02, 15:24   #2543
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Hmm.
Veckan som gått från förra onsdagen till idag:
Definerat ett KK förhållande extra noga för att vara säker på att hon inte blir sårad/är med på noterna.
Fått nummer av 7 tjejer, varav jag är ganska intresserad av att träffa 6 igen. Stiftat bekantskap med ca 10tjejer till (tillräckligt för att det ska bli naturligt att börja prata nästa gång vi ses) utöver de jag träffats kompisar.
Håller på och smsar med 3-4tjejer utav dessa 7. Tror dock inte att det kommer bli något särskilt med någon av dom, men det visste man ju inte innan man började ha kontakt.
Blivit inbjuden på en trekant, även om inbjudan var "för att det är trevligt att fantisera" så finns tankarna där och jag vet att dom här två tjejerna festar tillsammans ganska ofta.
Upptäckt att tjejer som kan böja bak benen tills dom trampar sig själv på huvudet faktiskt existerar.
Blivit hetsad av ett gäng med tjejer att jag borde stöta på deras kompis.
Träffat mycket roliga människor.
Sitter på jobbet i gårdagens festoutfit för att jag inte sov hemma.

Jakten på den perfekta kvinnan fortsätter.
Gammal 2010-09-02, 15:26   #2544
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
<fjortisskryt>

Jakten på den perfekta kvinnan fortsätter.
Vet du vad du faktiskt letar efter?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-02, 15:58   #2545
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Vet du vad du faktiskt letar efter?
Intressant, man får bara berätta om sin situation om den suger och man behöver hjälp. Gogo Jantelagen. Varför inte ge dig in i dagsformstråden och skriva "lol, jävla skrytmåns" till folk som lägger upp bra bilder?

Självklart vet jag inte exakt (och det vore ganska korkat att tacka nej till någon som uppfyller 95%) men jag har haft ett långt förhållande (6år+) där jag lärt mig mycket av vad jag vill och inte vill ha. Jag vill inte hamna i samma sits som tidigare där jag fortsatte träffa en människa av ren bekvämlighet och vips så får man känslor pga det ständiga umgänget och hamnar i ett förhållande man kanske inte är helt nöjd med från början.

Jag tror att jag skulle kunna bli väldigt lycklig med någon som är väldigt lik mig likagärna som med någon som är väldigt olik mig. Oavsett så försöker jag förbättra mina odds genom att träffa mycket människor.

Tills dess vill jag ha roligt, njuta av stunderna, utvecklas som människa och försäkra mig om att när jag träffar personen som kan bli "den" så står jag inte där som ett fån och låter möjligheten passera.
Gammal 2010-09-02, 16:56   #2546
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Intressant, man får bara berätta om sin situation om den suger och man behöver hjälp. Gogo Jantelagen. Varför inte ge dig in i dagsformstråden och skriva "lol, jävla skrytmåns" till folk som lägger upp bra bilder?
Med den beskrivningen framstod du som prepubertal - i bästa fall. Jante finner du på annat håll. Det är dig fritt fram att starta en tråd som heter "Kolla hur många tjejer jag #/k/f-close:at senaste veckan!!!111".
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-02, 17:09   #2547
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Med den beskrivningen framstod du som prepubertal - i bästa fall. Jante finner du på annat håll. Det är dig fritt fram att starta en tråd som heter "Kolla hur många tjejer jag #/k/f-close:at senaste veckan!!!111".
trodde du inte att jag såg vad du gjorde där din sneaky bastard..
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-02, 18:02   #2548
KungFredda
Registered User

KungFreddas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Jag som tyckte jag var riktigt duktig idag som vågade prata med en jättesöt tjej på tåget på väg hem från skolan idag. Jättestort för mig
Men det bleknar ju i jämförelse med mr. nummer-till-7-tjejer. Hatten av för dig.

When Chuck Norris does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
KungFredda är inte uppkopplad  
Gammal 2010-09-02, 18:08   #2549
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Varför vill man öht ha nummer till tjejer? De förväntar sig ju att man ska ringa och skit. Jag fick ett nummer igår, vad fan ska jag göra av det? Jag vill ju ha henne och inte ett nummer. Nu förväntar hon sig att jag ska ringa och gör jag inte det så kommer jag ändå träffa henne då vi är i samma nollningsgrupp (that´s gonna be awkward) och nu när hon har gett mig sitt nummer kommer det kännas konstigt att stå och ragga på andra tjejer om hon skulle vara i närheten. Hata nummer, mer fri kärlek till folket (läs:mig)!
Gammal 2010-09-02, 18:09   #2550
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
nu när hon har gett mig sitt nummer kommer det kännas konstigt att stå och ragga på andra tjejer om hon skulle vara i närheten.
???

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:42.