Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee
Skulle vilja kunna jogga mer men 1-2 ggr i veckan är ungefär vad mina inre benhinnor klarar av. Jag har dragits med det i säkert 10 år nu. Har ni några tips på hur man kan bli av med det?
Har ibland haft uppehåll på 6 mån+ sen börjar trappa upp succesivt men det kommer alltid tillbaka, så vila är inte lösningen i mitt fall.
|
Jag har inget svar på frågan men jag kan dela min erfarenhet.
Jag har alltid haft problem med benhinnor. När jag började om med att springa så tog det 6 månader innan jag var tvungen att vila 6 månader igen...
Nästa gång som jag började om så startade jag med att springa 10 km fördelat på en vecka. Nästa vecka sprang jag 11 km. Så höll jag på tills jag kom till 20 km. Detta gjorde jag i mjuka hoka-skor på grusvägar eller elljusspår. Sedan höll jag mig på 20 km I veckan i 1 år. Jag hade också möjlighet att byta tjänst till ett mer stillasittande jobb. Förut så gick jag säkert 15k steg per arbetsdag. Nu går jag kanske 5k steg.
Förra året stegrade jag upp till 30 km I veckan och i vinter har jag varit uppe på 40 km I veckan.
Jag trodde aldrig att jag kunde bli av med benhinne problemen. Men det gick. Så ge inte upp.
Skickat från min SM-A127F via Tapatalk