2010-09-29, 17:50
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2008
|
Asså 1600kcal på vilodagar? Mitt bmi är fan 1800 :s
Det är ju fan ingenting!
Då är det ju verkligen inga problem för mig att ligga på 2000kcal under deff med samma proteinmängd med tanke på hur jävla mycket mer muskler du har än mig!
Senast redigerad av JoeyP den 2010-09-29 klockan 17:52.
|
|
|
2010-09-29, 18:11
|
|
|
#VilaLagom
Reg.datum: Oct 2004
|
Tänkte bara passa på att berätta att dina fysikbilder inspirerat mig till att köra en ordentlig deff nu enligt IF. Mycket inspirerande!
|
2010-10-07, 13:05
|
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Uppdatering!
Jag ska tävla på Luciapokalen i år, i CBB.
|
|
|
2010-10-07, 13:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Lycka till!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
|
|
|
|
2010-10-09, 09:47
|
|
|
Ninja
|
Nu har jag varit på diet i 6 månader 
Det har faktiskt inte varit jobbigt alls, den form jag har nu skulle jag helt utan problem kunna ha året om tror jag.
Lägger upp ett par bilder från igår, morgonvikten var 85,6. Jag har alltså gått upp drygt 4,5 kg, sen jag vägde som minst, väldigt lite av det ser ut att vara fett tycker jag. Tror inte jag hade fått de resultaten utan Martin Berkhans hjälp. Leangains funkar väldigt bra även för viktuppgång!
Erektorerna ser nog lite svullna ut, körde marklyft tidigare på dagen.
Kör förresten fortfarande 5-3-1 för mark, böj, bänk och militärpress.
Det är nog bra att följa ett program, trots att jag aldrig gillat att göra det. Jag blir stressad av att ha färdiga mål för varje träning, men samtidigt pressar man sig nog lite extra för att uppnå målen... och det känns som att man faktiskt uppnår något nytt varje pass. Jag tycker dock att det i vissa övningar, som mark, blir extremt jobbigt att höja vikten 2 gånger speciellt på de dagar man kör 5 reps. Jag brukar vara rätt trött efter andra setet och då är det dags för det tyngsta! Jag är mer van vid att gå åt andra hållet - värma upp, köra ett eller två tunga set och sedan sänka vikten.
DSC09430.jpg
DSC09425.jpg
|
|
|
2010-10-09, 09:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Lycka till!
|
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
|
|
|
|
2010-10-10, 00:33
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Hur många gram protein om dagen ligger du på ungefär?
Har du anlitat Martin som din coach?
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2010-10-10, 10:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Jag har inget förslag på nytt journalnamn men någon form av varning vore på sin plats. Har man inte krisat innan man tittar in här så ökar risken dramatiskt efter besöket.
'Tumme upp' för form och journal!
|
|
|
2010-10-10, 13:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Verkligen kul att du bestämt dig för att ta steget till att tävla, tror, och hoppas det kommer gå kanonbra för dig. Stort lycka till!.
|
|
|
2010-10-10, 19:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Kul, och inspirerande, att du ska tävla. Tror du kommer göra riktigt bra ifrån dig. Din överkropp är sjukt bra. Det blir ju svårt att förbättra sig till tävlingen men det är hams och vader som behöver ett lyft. Lycka till!
|
|
|
2010-10-11, 09:10
|
|
|
Ninja
|
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet
Lycka till!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174
Lycka till!
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Verkligen kul att du bestämt dig för att ta steget till att tävla, tror, och hoppas det kommer gå kanonbra för dig. Stort lycka till!.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Koettman
Kul, och inspirerande, att du ska tävla. Tror du kommer göra riktigt bra ifrån dig. Din överkropp är sjukt bra. Det blir ju svårt att förbättra sig till tävlingen men det är hams och vader som behöver ett lyft. Lycka till!
|
Tack så mycket! Det är inspirerande för en själv att ha en tävling framför sig, man blir mer motiverad och skärper sig lite extra med kost och träning.
Jag ser tävlingen som en kul grej, har inga förväntningar på att jag måste vara bäst eller så... Men det är ett mål och det är nog precis vad jag behövde eftersom träningen efter alla dessa år började kännas lite tom.
Jag har kört lite extra hamstrings och vader, men som sagt, det är nästintill omöjligt att göra någon visuell skillnad på så kort tid. Om jag bestämmer mig för att tävla igen efter det här så blir det intressant att se hur mycket man kan förbättra svagheterna på lite längre tid.
|
|
|
2010-10-11, 09:12
|
|
|
Ninja
|
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Har du anlitat Martin som din coach?
|
Ja.
|
|
|
2010-10-11, 15:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Uppdatering!
Jag ska tävla på Luciapokalen i år, i CBB.
|
Verkligen på tiden, lycka till!
|
|
|
|
2010-10-19, 07:19
|
|
|
Ninja
|
I lördags började deffen.
Jag har fått ett nytt kostupplägg av Martin Berkhan. Enligt planen ska jag gå ner knappt ett halvt kg i veckan. Jag väger drygt 85 kg nu så jag borde alltså hamna på ca 81 kg igen till tävlingen. Dieten är smartare upplagd nu och inte lika aggressiv som när jag själv la upp den, så jag hoppas att jag är ännu hårdare vid den vikten den här gången.
När jag gick ner i vikt förra gången hade jag inget mål och struntade i om jag gick ner för snabbt. Jag tyckte det var kul att se snabba resultat, det resulterade antagligen i att jag tappade onödigt mycket styrka, speciellt när jag kom under 85 kg. Inte mycket att göra åt nu och det är en läxa jag lärt mig.
Jag har även bytt träningsprogram till det som Martin förespråkar. Det är ett program med väldigt låg volym, jag har kört liknande tidigare och jag brukar inte tycka det är särskilt kul. Men jag vill inte chansa på något hemmasnickrat nu, jag är säker på att Martin vet vad som är bäst. Dessutom var det faktiskt rätt kul igår när jag började med det nya träningsschemat.
Jag tänkte börja skriva ner mina pass och uppdatera journalen frekvent nu fram till tävlingen, inte minst som motivationskälla åt mig själv.
101018 - Ben
Knäböj
6x170 kg
8x150 kg
Bencurl
8x50 kg
8x45 kg
Benspark
8x110 kg
8x100 kg
Stående vadpress (maskin)
10-3-3x100 kg
Mage (maskin)
10x70 kg
6 reps på 2 x kroppsvikten i böj, det räknar jag som rätt bra. Kommer ihåg att jag körde på 170 kg i böj när jag var på väg ner i vikt, då vägde jag mer än nu, tyckte det var mycket tyngre och gjorde färre reps. Känns som att viktuppgången var väldigt lyckad.
Passet var över innan det började kändes det nästan som, men det var kul att köra lite tyngre igen.
|
|
|
2010-10-19, 18:44
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
I lördags började deffen.
Jag har fått ett nytt kostupplägg av Martin Berkhan. Enligt planen ska jag gå ner knappt ett halvt kg i veckan. Jag väger drygt 85 kg nu så jag borde alltså hamna på ca 81 kg igen till tävlingen. Dieten är smartare upplagd nu och inte lika aggressiv som när jag själv la upp den, så jag hoppas att jag är ännu hårdare vid den vikten den här gången.
När jag gick ner i vikt förra gången hade jag inget mål och struntade i om jag gick ner för snabbt. Jag tyckte det var kul att se snabba resultat, det resulterade antagligen i att jag tappade onödigt mycket styrka, speciellt när jag kom under 85 kg. Inte mycket att göra åt nu och det är en läxa jag lärt mig.
|
Så från den form du hade på de senaste bilderna så ska du alltså ned ytterligare ca 5kg? Du kommer bli så vass att det blir knivförbud på dig!
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.
|

|