Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-10, 10:12   #229531
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Barn är grymma ;D

Hurra! All the money!
Yeey!

Ska göra lax till lunch. Men ska jag ha klyftpotatis eller potatismos till?
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:14   #229532
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Klyftpotatis är mindre disk men kräver sås, potatismos är typ det godaste som finns och kräver ingen sås. Jag gjorde lax, klyftpotatis och vitlökssås igår jag Orkade inte riktigt laga mat så var nice att bara kasta in allt i ugnen.

Jag funderar på att gå och försöka träna, senast jag motionerat har kroppen bara skrikit nej, men jag måste ju testa :/
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:14   #229533
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Reg.datum: Apr 2009
MEEEEELA! Jag läser om samhällsvetenskapliga metoder. Det känns lite som ditt ämne, och är nog något av det tråkigaste jag har varit med som någonsin, verkar det som. Efter att ha läst ~15 sidor i min bok här så har jag varken förstått eller memorerat ett dugg.
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:15   #229534
mela
#curl4lajf

melas avatar

Lol, är det en metodkurs asså? I vadå? Statistik? Textanalys? :P
Gammal 2014-04-10, 10:18   #229535
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Klyftpotatis är mindre disk men kräver sås, potatismos är typ det godaste som finns och kräver ingen sås. Jag gjorde lax, klyftpotatis och vitlökssås igår jag Orkade inte riktigt laga mat så var nice att bara kasta in allt i ugnen.

Jag funderar på att gå och försöka träna, senast jag motionerat har kroppen bara skrikit nej, men jag måste ju testa :/
Hm, då får det bli potatismos! Jag brukar bara ha salt, lite peppar alt lite vitpeppar och muskotnöt i mitt mos. Mjölk+smör också. Kan man piffa upp det med någon annan krydda?

Det tycker jag att du ska göra! Man ska arbeta mot kroppens signaler.. Tror jag.. Själv har jag fått världens brännsår mitt på knät, stort och blodigt från igår. Det är som svårt att gå utan att det ska öppna upp sig hela tiden
Gammal 2014-04-10, 10:22   #229536
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Nermonterade precis en byrå/tvmöbel. De måste ha fått tag på nåt trälim från NASA tror jag för jag har aldrig sett trä sitta så överjävligt hårt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:23   #229537
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Citat:
Lol, är det en metodkurs asså? I vadå? Statistik? Textanalys? :P
Örm. Näej. Vi ska ha seminarium om sociologisk näringslära bara. Erm, "bara". >.<
Så vi har en bok om samhällsvetenskapliga metoder av han... Bryman? Kul kille. Om det är textanalys vet jag inte; jag säger ju att det inte kommer in nåt i hjärnan! 20 sidor har jag läst i alla fall. Här, på dom sista fem sidorna handlar det om kvantitativ och kvalitativ forskning. Det kan jag snudd på nästan uppfatta saker om och skillnader på.

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Hm, då får det bli potatismos! Jag brukar bara ha salt, lite peppar alt lite vitpeppar och muskotnöt i mitt mos. Mjölk+smör också. Kan man piffa upp det med någon annan krydda?

Det tycker jag att du ska göra! Man ska arbeta mot kroppens signaler.. Tror jag.. Själv har jag fått världens brännsår mitt på knät, stort och blodigt från igår. Det är som svårt att gå utan att det ska öppna upp sig hela tiden
Vitlök och ost! GO!

Kroppens signaler - blod - knä - du behöver jogga en sväng!
Gammal 2014-04-10, 10:30   #229538
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Vitlök och ost! GO!

Kroppens signaler - blod - knä - du behöver jogga en sväng!
Blää, av någon anledning gillar jag inte kombinationen vitlök + potatismos har testat några gånger.

Hörredu! Jag ska faktiskt springa ikväll, på fjutbollen. Det kommer göra ont
Gammal 2014-04-10, 10:33   #229539
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Det är ju typ det enda roliga potatismoset. Min pappa fick mig att tröttna på vanligt tråkmos i unga dar och sen blev jag bjuden på vitlöksmos av världens bästa scratch förra året och det var myyyysigt och gott.

Bra där!
Vill du läsa min bok också? Det går också emot sånna där kroppssignaler. Jag kräks lite i munnen med jämna mellanrum.
Gammal 2014-04-10, 10:38   #229540
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:

Jag brukar bara ha smör, mjölk, vitpeppar och salt. Med betoning på smör ;D Är inget fan av muskotnöt. Men om du ska ha det till lax så kan du säkert ha nån ört eller något i, som kan tänkas passa bra. Eller dill, om man nu gillar sånt.

Träningskläder på!

Citat:
Örm. Näej. Vi ska ha seminarium om sociologisk näringslära bara. Erm, "bara". >.<
Så vi har en bok om samhällsvetenskapliga metoder av han... Bryman? Kul kille. Om det är textanalys vet jag inte; jag säger ju att det inte kommer in nåt i hjärnan! 20 sidor har jag läst i alla fall. Här, på dom sista fem sidorna handlar det om kvantitativ och kvalitativ forskning. Det kan jag snudd på nästan uppfatta saker om och skillnader på.
Eh..Jaha ;D Kvantitativ och kvalitativ ja, ehm. Kvalitativ forskning är mer, typ, analys utav antingen olika texter, partiprogram och sådant. Går att använda intervjuer osv. Kvanitativ är mer matematisk och det som vi oftast ser som statistik, du behöver variabler att räkna på eller manipulera och jämföra. Typ.
Jag utför kvalitativ forskning nu som metod för min uppsats, ska göra en deskriptiv fallstudie som metod ;D

Om du inte ska använda källor osv så beskriver wiki ganska så bra
Gammal 2014-04-10, 10:44   #229541
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Det är ju typ det enda roliga potatismoset. Min pappa fick mig att tröttna på vanligt tråkmos i unga dar och sen blev jag bjuden på vitlöksmos av världens bästa scratch förra året och det var myyyysigt och gott.

Bra där! :.thumbup:
Vill du läsa min bok också? Det går också emot sånna där kroppssignaler. Jag kräks lite i munnen med jämna mellanrum.
Hm, jag kanske ger det ett försök till då har däremot bara sånt där vitlöksgrejs i kryddburk, ingen färsk vitlök

Hm.. Du kan få sköta det själv!! Kräkas är ju inte så bra. Det måste du sluta med.

Citat:
Jag brukar bara ha smör, mjölk, vitpeppar och salt. Med betoning på smör ;D Är inget fan av muskotnöt. Men om du ska ha det till lax så kan du säkert ha nån ört eller något i, som kan tänkas passa bra. Eller dill, om man nu gillar sånt.

Träningskläder på!
Jaa! Smööör! Dill funderade jag på, så det får kanske bli det.

Vitlök eller dill. Hm.. Vi får se! Nu ska det skalas potäter.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2014-04-10 klockan 10:46.
Gammal 2014-04-10, 10:58   #229542
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Moms och skattekurs.. Lycka.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:58   #229543
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Citat:

Eh..Jaha ;D Kvantitativ och kvalitativ ja, ehm. Kvalitativ forskning är mer, typ, analys utav antingen olika texter, partiprogram och sådant. Går att använda intervjuer osv. Kvanitativ är mer matematisk och det som vi oftast ser som statistik, du behöver variabler att räkna på eller manipulera och jämföra. Typ.
Jag utför kvalitativ forskning nu som metod för min uppsats, ska göra en deskriptiv fallstudie som metod ;D

Om du inte ska använda källor osv så beskriver wiki ganska så bra : D
Nu blir jag snart sugen på potatismos. Hur funkar potatismos i matlåda?

Hrmpf. Saker är tråkiga.

Nu hade jag varit klar om jag inte hade gjort annat - och då hade jag bara haft mina tre artiklar kvar att läsa.
Citat:
Hm, jag kanske ger det ett försök till då : ) har däremot bara sånt där vitlöksgrejs i kryddburk, ingen färsk vitlök : (

Hm.. Du kan få sköta det själv!! : ) Kräkas är ju inte så bra. Det måste du sluta med.
Kan funka ändå? Den är väl gjord av vitlök.

Åh. :<
Gammal 2014-04-10, 11:09   #229544
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:
Hm, jag kanske ger det ett försök till då har däremot bara sånt där vitlöksgrejs i kryddburk, ingen färsk vitlök : (

Hm.. Du kan få sköta det själv!! : ) Kräkas är ju inte så bra. Det måste du sluta med.

Jaa! Smööör! *popc orn* Dill funderade jag på, så det får kanske bli det.

Vitlök eller dill. Hm.. Vi får se! Nu ska det skalas potäter.
Mmm smör.. Men INTE såndär vitlök i burk, never. Det funkar på varma mackor men aldrig annars. Kast skiten

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Moms och skattekurs.. Lycka.
Ååååh.. Så.. inte alls avundsjuk Iofs KAN det vara intressant med rätt föreläsare....

Citat:
Nu blir jag snart sugen på potatismos. Hur funkar potatismos i matlåda? *pop corn*

Hrmpf. Saker är tråkiga. : (

Nu hade jag varit klar om jag inte hade gjort annat - och då hade jag bara haft mina tre artiklar kvar att läsa. :rolle yes:
Det fungerar riktigt bra, faktiskt. Mos är typ den bästa potatisformen i matlåda. Alt bara pressad potatis. Do it!

Eh ja ;D metod är boooring. Jag fick sitta i ett statistikprogram och manipulera påhittade variabler när jag läste den kursen... *letar efter en smiley som skjuter skallen av sig själv*

Jag sitter och letar efter voteringslistor i riksdagen när vissa beslut fattats... inte heller så spännande..
Gammal 2014-04-10, 11:11   #229545
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Då tänker jag göra potatismos någon dag!
Och så tycker jag vi slutar prata metod.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:14.