Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-01, 22:40   #2281
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Någon annan än jag som har våta drömmar om Snuggles, Bärsen, Ignatius, Trance, Mr Andersson och Bertan när de sitter tillsammans nakna i en varm bastu, småfulla och diskuterar vilken akademiker som har störst vetenskapspenis?

Nå? Ingen annan?
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-01, 22:45   #2282
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Någon annan än jag som har våta drömmar om Snuggles, Bärsen, Ignatius, Trance, Mr Andersson och Bertan när de sitter tillsammans nakna i en varm bastu, småfulla och diskuterar vilken akademiker som har störst vetenskapspenis?

Nå? Ingen annan?
Tja, jag äger en bastu.

Ni är välkomna.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-01, 22:48   #2283
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Tja, jag äger en bastu.
Inte särskilt miljövänligt, eller hur?
Gammal 2009-12-01, 22:48   #2284
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:

Nå? Ingen annan?
Jag för snygg för sånt. Sen så lyssnar Bärs på rolling stones.
Gammal 2009-12-01, 22:53   #2285
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:

Jo, det är bra miljö i bastun. För mig.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-01, 23:05   #2286
Mark_Lyft
Registered User

Mark_Lyfts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Om du sätter in en värmepump i bastun kan du driva en fläkt som driver en liten vindsnurra som är kopplad till en dynamo som sätter tillbaka ström på gridden. Voila!
Mark_Lyft är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-01, 23:07   #2287
Mark_Lyft
Registered User

Mark_Lyfts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:

Nå? Ingen annan?
Dom snapsar brännvin gjord på kravmärkt potatis...
Mark_Lyft är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-01, 23:26   #2288
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg

Jepp, jag har en tanke om varför man skulle göra så. Jag känner nämligen också forskare och började doktorera en gång i tiden. Förklaringen borde inte vara så far-fetched för dig.
Det verkar som den är det ändock, eftersom jag inte kommer på ngn bra själv på omedelbums. Men presentera gärna din tes.
Gammal 2009-12-02, 05:48   #2289
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Återigen; är något otydligt så fråga bara. Jag förstår dock inte hur "Det intressanta är att vid andra politiska beslut så verkar inte ens en promille av samma mängd forskning krävas." inte är förenligt med det jag skrev sist. Vad det betyder är förstås att det verkar, för mig, att man tar beslut gällande nationers ekonomi på mycket svagare grunder än man tar beslut om åtgärder för att minska påverkan av klimatet.
.
japp är det otydligt så frågar jag. Hur gör jag om det är tydligt men när du lägger till en ny betydelse efter ett par inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Se ovan. För övrigt så får du gärna karakterisera din version av varför det eventuellt pågår en global forskarkonspiration där man förvanskar data eller ngt liknande så kan vi ta det därifrån.
Jag tror inte det pågår någon global forskarkonspiration.

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Hade. Tror han är pensionerad nu, inte för det spelar någon större roll.

.
Nä, det är nog tämligen irrelevant.
Citat:
Du antydde att Mörner var mer kvalificerad när jag inte ser varför han skulle vara det.
.
Gjorde jag?

Citat:
Jag vet inte, förmodligen inte. Men man kanske faktiskt vill se de studierna eller siffrorna han säger sig basera sin forskning på och titta på vad andra anser om det. Att bara ta honom på hans ord och anta att han är kompetent kan bli lite dumt.
Så varför för den som säger sig enbart vara intresserad av forskningen in fullkomligt irrelevanta fakta?

Citat:

Nå? Ingen annan?
jag badar bastu varje dag

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-02, 09:01   #2290
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Och efter ytterligare 50-100 inlägg kan vi konstatera att vi står på precis samma ställe som tidigare: Vi är eniga om att koldioxid påverkar klimatet, men där slutar också allt vetande i den här frågan. Hur mycket koldioxiden och andra faktorer som påverkar vet ingen och råder det ingen enighet om. Här måste även diskussionen om åtgärder ofrånkomligen komma in i bilden, men då är det inte intressant längre..

Eller Doktorn: Vad behöver göras enligt "forskningen" för att få bort oss från den hala isen?

Personligen kan jag bara fnissa åt

Citat:
Faktum är att AR4 har fått kritik av seriösa klimatforskare till att underdriva farorna, och baseras på redan gamla modeller
D.v.s. om gissningarna inte stämmer måste det innebära att man underdrivit farorna, inte att det beror på något annat som ingen tänkt på eller känner till. Ren och skär dogmatism, slutsatsen är given från början. Precis samma dogmatism som råder när det gäller åtgärder. Totalt huvudlöst och kommer garanterat att leda rakt åt h-e, då är det faktiskt bättre om vi inte gör något.

Senast redigerad av D Andersson den 2009-12-02 klockan 09:03.
D Andersson är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-02, 09:09   #2291
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:

Nå? Ingen annan?
Jag kommer inte om inte du kommer.
Gammal 2009-12-02, 11:31   #2292
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
Jag kommer inte om inte du kommer.
Klart jag kommer.
Gammal 2009-12-02, 12:25   #2293
Bärs
Registered User

Bärss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:

Nå? Ingen annan?
Jag kan medge att jag på grund av hosta låg vaken halva natten i natt, och en stor del av tiden snurrade det bisarra argumentet om Mörners slagruta i min trötta hjärna. Speciellt vått blev det dock inte.

Men visst, bastu låter fint.
Gammal 2009-12-02, 13:24   #2294
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Jag antar att ni har sett denna.

Pressmeddelande från East Anglia universitetet, Climatic Research Unit (CRU):
http://www.uea.ac.uk/mac/comm/media/...news/CRUupdate

Citat:
Professor Phil Jones has today announced that he will stand aside as Director of the Climatic Research Unit until the completion of an independent Review resulting from allegations following the hacking and publication of emails from the Unit.

Professor Jones said: "What is most important is that CRU continues its world leading research with as little interruption and diversion as possible. After a good deal of consideration I have decided that the best way to achieve this is by stepping aside from the Director's role during the course of the independent review and am grateful to the University for agreeing to this. The Review process will have my full support."

Vice-Chancellor Professor Edward Acton said: "I have accepted Professor Jones's offer to stand aside during this period. It is an important step to ensure that CRU can continue to operate normally and the independent review can conduct its work into the allegations.

“We will announce details of the Independent Review, including its terms of reference, timescale and the chair, within days. I am delighted that Professor Peter Liss, FRS, CBE, will become acting director.”
Det är ett långt pressmeddelande med lite av försvarstal över sig.

Men jag antar att de som är intresserade av ämnet redan har läst det.

För oss andra kanske...

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2009-12-02, 13:28   #2295
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Så varför för den som säger sig enbart vara intresserad av forskningen in fullkomligt irrelevanta fakta?
Va?
Trance är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:44.