Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-07, 20:03   #22801
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Nån som har en bra idé för en "bröllopsdagspresent" (12år sedan) som inte innebär att vi måste ha barnvakt och max får ta en dag? Jag funderar på en spabiljett till min fru (hon älskar spa) men då blir jag barnvakten och hon får gå själv. Inte så bröllopsdagsaktigt kanske. Någon annan idé?
Jag va på Art Garden Spa på Arken (Arendal) i onsdag och fyfan vad jag kan rekommendera det, så grymt bra. Fixa barnvakt och åk dit.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 20:24   #22802
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det roliga är att det är lite STFU-varning på mig eftersom senaste tjejen jag whineade om bjöd ut mig på bio och sedan kom hem till mig och hälsade på med en blomma och en flaska vin i present. Jag har fått så jag tiger, en och samma tjej har gett mer på 1,5 vecka än vad X antal flickvänner har gjort på 20 år lol.
Grattis skuggan!

Angående ledande:

Jag får uppfattningen om att några av er pysslar med polemik på ingenjörssätt - allt är svart eller vitt - att ni konstruerar en idé men aldrig riktigt får se den realiserad, dvs att ni önskar att ni har haft fler än ett riktigt förhållande...eller något annat liknande försök till psykologiserande. Därför sitter ni och försöker intellektualisera hur ett förhållande de facto är.

Ledande i ett sunt förhållande är något som är dynamiskt - det fluktuerar - vilket innebär såväl i tid, hur, varför etc. Den bild av människor som en del målar upp här känns helt främmande. Jag har aldrig träffat en person som är genuint glad hela tiden (oftast bara en yta), eller för den skull ständigt ledande.

När man är i ett trivsamt förhållande vill man varken vara en tyrann som leder hela tiden eller på något vis känna sig förfördelad eller "tofflad" (borde vara ett ord).

Senast redigerad av AFanatic den 2012-06-07 klockan 20:29.
AFanatic är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 20:34   #22803
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag va på Art Garden Spa på Arken (Arendal) i onsdag och fyfan vad jag kan rekommendera det, så grymt bra. Fixa barnvakt och åk dit.
Skall kolla upp det, tack Angel!
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 20:35   #22804
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Jo, jag vet, men alla de personerna som kan sitta barnvakt är bortresta det datumet. Mitt i semestern and shiet.
Vunnis & Melinda? :-)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 20:47   #22805
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Lol. Skön roid i alla fall.
Men. Ärligt talat, du är en alldeles för intelligent man för att inte förstå vad jag menar eller för den delen ha tagit del av en debatt mycket äldre och större än det som ryms i denna tråd.
Och när jag ser en sådan massiv ansträngning att göra sig dum för att omintetgöra en meningsmotståndare så blir jag lika trött som ledsen.
*gäsp*
Jag vet precis vad du menar och du får säkert många nickningar och ja-mumlande från rödkoftorna. Märkväl, jag håller med dig om slutprodukten-jag tycker verkligen att kvinnor ska få bejaka sin sexualitet (med eller utan kondomer i väskan) och kvinnor/flickor, män och pojkar ska ha så lika förutsättningar som möjligt. Det är din argumentation som fallerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 20:49   #22806
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Jo, jag vet, men alla de personerna som kan sitta barnvakt är bortresta det datumet. Mitt i semestern and shiet.
Ta ett annat datum. Bättre att göra någon hon verkligen vill än något halvdant för att barnvakterna inte var tillgänliga. Hon kan ju få veta vad som ska hända några dagar längre fram eller möjligen tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 20:53   #22807
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Vunnis & Melinda? :-)
Då Lukas enbart associerar Vunnis med han-som-säljer-cocacola och Melinda med "varför hon målat så?" (syftar på tatueringarna) så vet jag inte.
Gammal 2012-06-07, 20:55   #22808
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Ta ett annat datum. Bättre att göra någon hon verkligen vill än något halvdant för att barnvakterna inte var tillgänliga. Hon kan ju få veta vad som ska hända några dagar längre fram eller möjligen tidigare.
Jo, vi har redan en sån grej planerad, men jag vill göra något för henne på själva dagen med.
Gammal 2012-06-07, 20:59   #22809
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
En allmän fråga; gillar ni pargrejer? Jag får liksom utslag av fenomen som parmiddagar, matcha sina outfits, kolla med respektive innan man gör planer, förutsätta att man är två som blir bjudna, uttrycka sig i form av "vi" som svar på frågor osv osv. Medans jag märker andra gå i gång som fan på det, se det som ngt slags bevis på styrkan i känslorna, seriositet osv.

Hur funkar/tänker ni (du ) kring detta?

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 21:05   #22810
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
En allmän fråga; gillar ni pargrejer? Jag får liksom utslag av fenomen som parmiddagar, matcha sina outfits, kolla med respektive innan man gör planer, förutsätta att man är två som blir bjudna, uttrycka sig i form av "vi" som svar på frågor osv osv. Medans jag märker andra gå i gång som fan på det, se det som ngt slags bevis på styrkan i känslorna, seriositet osv.

Det fetstilta känns ganska naturligt för mig, dock beroende på sammanhang. Som om man inte setts på ett tag. Då kanske man priorierar olika.

Resterande låter ganska meh. Det är för mig väldigt viktigt att inte tappa bort "jag" i "jag & du". Har nämligen gjort det misstaget tidigare, i tron om att det var bättre att leva i någon sorts symbios. Jag behöver egentid och jag förutsätter att min respektive också behöver det.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-06-07 klockan 21:10.
Gammal 2012-06-07, 21:09   #22811
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:

Då har vi något gemensamt för en gångs skull

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 21:10   #22812
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:

Jag har inget emot pargrejer. Det är väl klart att man vill umgås med sin partner, och sedan har typ alla mina vänner sambos. Det faller sig naturligt att man gör saker ihop då. Däremot om jag är i ett par men inte sambo så känner jag inte att jag alltid måste inkludera min pojkvän. Ibland kan jag vilja umgås med mina vänner själv också. Men det hela beror på så väldigt mycket olika saker. Vilka som är med och hur killen kommer överrens med andra. Om han kan "sköta sig själv" med mina vänner osv. Förutsätter att detsamma gäller mig och hans vänner också.

Men matcha outfits? Oh my god why? Man är ju inte samma person.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 21:18   #22813
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
kul med pargrejjor ibland, beror ju på hur man fungerar ihop som folk (kemi, vänskap osv). kan inte säga bu eller bä, det beror helt och hållet på hur man fungerar ihop som individer i en gemenskap

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-07, 21:44   #22814
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
kul med pargrejjor ibland, beror ju på hur man fungerar ihop som folk (kemi, vänskap osv). kan inte säga bu eller bä, det beror helt och hållet på hur man fungerar ihop som individer i en gemenskap
Alltså, jag förutsätter nästan att man skall fungera ihop som individer i en gemenskap. Det hade varit astråkigt om jag inte kunde ta med mig min flickvän till kompisar, och omvänt. OK, man får såklart umgås separat också (man har ju sina egna liv och kompisar man kanske vill umgås med ensam), men att känna att man har två helt olika liv... nä. Då är man snarare KK.
Gammal 2012-06-07, 21:54   #22815
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic Visa inlägg
Grattis skuggan!

Angående ledande:

Jag får uppfattningen om att några av er pysslar med polemik på ingenjörssätt - allt är svart eller vitt - att ni konstruerar en idé men aldrig riktigt får se den realiserad, dvs att ni önskar att ni har haft fler än ett riktigt förhållande...eller något annat liknande försök till psykologiserande. Därför sitter ni och försöker intellektualisera hur ett förhållande de facto är.

Ledande i ett sunt förhållande är något som är dynamiskt - det fluktuerar - vilket innebär såväl i tid, hur, varför etc. Den bild av människor som en del målar upp här känns helt främmande. Jag har aldrig träffat en person som är genuint glad hela tiden (oftast bara en yta), eller för den skull ständigt ledande.

När man är i ett trivsamt förhållande vill man varken vara en tyrann som leder hela tiden eller på något vis känna sig förfördelad eller "tofflad" (borde vara ett ord).

Din uppfattning och dina psykologiseringar saknar betydelse. Vore det inte bättre att försöka förstå vad som faktiskt sägs istället för att anstränga sig att förolämpa folk?
Yes är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.