Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-18, 22:38   #211
Fangface
Registered User

Fangfaces avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
http://www.migrationsverket.se/pdffi...tik_2_2005.pdf <-- kolla antalet beviljade asylärenden.
Asyl ja....
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 22:38   #212
Kurash
-Frank-

Kurashs avatar

Reg.datum: May 2006
Som jag ser det borde man se invandrare som en tillgång/möjlighet istället för ett problem. Det är väl det som mest skiljer SD från andra partier. Hade alla samma rättigheter och möjligheter på arbetsmarknaden och i vanliga livet skulle dessa attityder vi ser idag drastiskt minska. Det finns givetvis rötägg överallt som tyvärr drar till sig mediauppmärksamhet. Världen vore en bättre plats om alla bara tog fram lite av den medmänsklighet som finns inombords. Det vi ser idag är stor frustration grundat på utanförskap. Det är det vi måste bekämpa, inte främja.

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 22:39   #213
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av strong-man
Eller är det så här ni vill ha det i sverige

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...888916,00.html
...Skärpning...
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 22:41   #214
Baan
Registered User

Baans avatar

Ja, och siffran du drar till med inkluderar tyska utbytesstudenter, folk från EU-länder och massa sånt. Anhörighetsinvandringen är också stor, men räkna med att den droppar ganska rejält då vi inte får in särskilt många längre. Anhörighetsinvandringen har varit på tapeten hos vissa partier, men jag ser inte riktigt hotet när Ahmed 40, hämtar hit sin gamle far. Jag tror inte hans far kommer gängråna random fjortisar i Landskrona. Att han kostar lite skattepengar kan jag leva med.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 22:41   #215
Fangface
Registered User

Fangfaces avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Baan
De andra partierna har ju lösningar. Vinnarna i valet vill ju ha fler jobb till alla. Det är lösningen på många problem, bl a invandrarproblemen. Vilka lösningar har SD på att förbättra sitautionen för invandrarna som faktiskt bor i Sverige?
En bra sak att börja med kan ju vara att lugna ner sig lite och ta tag i problemen istället för att fortsätta ta in folk. Det blir ju inte bättre av att låta de segregerade områderna bli än mer invandrartäta.
Ursäkta om jag drar mig tillbaks lite....ska mumsa tacos....
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 22:43   #216
Baan
Registered User

Baans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
En bra sak att börja med kan ju vara att lugna ner sig lite och ta tag i problemen istället för att fortsätta ta in folk. Det blir ju inte bättre av att låta de segregerade områderna bli än mer invandrartäta.
Ursäkta om jag drar mig tillbaks lite....ska mumsa tacos....
Hela min poäng är att vi inte alls tar in mycket folk. Jämför med säg 1993 då vi hade krig på Balkan och man fick uppehållstillstånd hur lätt som helst, nu skickar dom i regel 90% tillbaks till Serbien (t ex).

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 13:11   #217
egge
Det var en gång en tråd-master!

egges avatar

Reg.datum: Jun 2005
Lite bakom flötet verkar dom allt vara (Sd alltså):http://www.blt.se/print_article.php?...0&comments=yes

Citat:
Ursprungligen postat av Random idiotisk Sverigedemokrat
- Jag hade inte för avsikt att göra politisk karriär, utan hamnade på listan för att de behövde folk som hade en rumsren bakgrund, säger Nils Johansson, 69.

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 13:48   #218
Röda_Lacket
legitimerad oskuld

Reg.datum: Oct 2005
Hoppas alliansen lyckas bättre med problemen inom detta område som vi endå har än vad sossarna gjort.
Röda_Lacket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 14:49   #219
nim
Starkast på gatan

nims avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kurash
Som jag ser det borde man se invandrare som en tillgång/möjlighet istället för ett problem. Det är väl det som mest skiljer SD från andra partier. Hade alla samma rättigheter och möjligheter på arbetsmarknaden och i vanliga livet skulle dessa attityder vi ser idag drastiskt minska. Det finns givetvis rötägg överallt som tyvärr drar till sig mediauppmärksamhet. Världen vore en bättre plats om alla bara tog fram lite av den medmänsklighet som finns inombords. Det vi ser idag är stor frustration grundat på utanförskap. Det är det vi måste bekämpa, inte främja.
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?
nim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 15:06   #220
Kurash
-Frank-

Kurashs avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av nim
På vilket sätt ska vi se dom som en tilllgång? Vad finns det för framgångsrika företag i tex mellanöstern? Har dom lyckats med något där nere förutom att kränga olja? Varför skulle dom lyckas göra något bättre här?
Det finns otaliga invandrare med spetskompetens inom IT, sjukvård, ekonomi osv. Hur kom du ens på tanken att hela mellanöstern består av illa skötta företag? Eller är du ironisk? Skulle folk utanför sverige generellt vara sämre på att driva företag?

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 15:13   #221
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Haha du är fan mer än lovligt kort om pommes på tallriken. Om invånarna där är så pass pantade som du säger så kunde väl du joina dom, det är uppenbart att du platsar.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 15:15   #222
Bolio
Förhudsuppviglare

Bolios avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Jag är från Mellanöstern och en större tillgång för Sverige än vad du är.
Gammal 2006-09-19, 15:18   #223
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Bolio
Det är detta som stör mig. Typer som nim som tror att just dem är lite mer svenska och något bättre svenskar än andra och vill bestämma vad som ska gälla här. JAG vill inte ha nim-typer i mitt sverige och jag är svensk.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 15:19   #224
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Bolio

PS alla: Ni måste läsa den här artikeln:
http://www.blt.se/print_article.php?...0&comments=yes lol!
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 15:23   #225
Trance

Trances avatar

Citat:
Mellanöstern eller t.ex. delar av afrika är inte framgångsrika tekniskt sett nej. I många av de oljerika länderna sköter gästarbetare mycket av det tekniskt avancerade arbetet och utbildningsnivån generellt är låg. Ett annat problem är att det skrivs väldigt få böcker och en väldigt stor del av dessa är religiösa. Dock så finns det faktiskt universitet och högutbildade också, till och med kvinnor i många länder. Ett av problemen vid konflikter och när extrema styr är att de intellektuella flyr landet tyvärr, så det är väl rätt troligt att vi har tagit emot en större del intellektuella procentuellt sett än vad som finns i landet.

Sedan hur svårt är det att utbilda sig till något, ta en två-årig yrkesutbildning så kan du något hantverk hyfsat sen antar jag etc. De flesta är inte ens närheten så extrema som de man ser på tv heller faktiskt. Har blivit undersökt av en kvinnlig läkare från någon mellanösternland(såg ut så i alla fall och hon bröt) och hon hade varken slöja eller offrade mig i Islams namn.

För jag hoppas väl att du inte säger att det ligger i generna...
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:20.