iPod 30GB svart med tillhörande dock station (+fjärrkontroll och alla sladdar). Istället för att behöva bränna en CD varenda gång jag skall lyssna på musik så kan jag helt enkelt sätta igång ipoden lite snabbt. Har tillgång till mer eller mindre vartenda album jag kan behöva och jag behöver inte ha hundratals skivor liggandes på rummet. Ej heller behöver jag sätta igång datorn vartenda gång jag skall chilla till lite musik när man kommit innanför dörren och lägger sig i sängen och vill vila. Ville inte köpa en dockstation med högtalare då de går på ungefär 2,2 (iaf den sämta jag kunde nöja mig med). Nu så har jag kvar krämet från mina datorhögtalare samtidigt som jag kom undan för ungefär 1000 spänn. Har splittat sladdarna så sätter jag igång datorn så kan jag använda högtalarna och skulle jag stänga av datorn så behöver jag inte böja mig ner och byta sladdarna - det är bara att "playa" med iPoden.
+ Enkelt och snyggt. Slapp en massa fler sladdar och har kvar utrymme då det inte finns fler högtalare som står och skräpar. Slapp köpa ett nytt bra ljudsystem då jag kan utnyttja det gamla.
- Saknas fortfarande dockningsstation med/utan högtalare där man enkelt kan bläddra mellan kataloger via fjärrkontrollen.
Nästa steg är att köpa FM-transmittor som använder el från cigg-uttaget i bilen. Koppla in iPoden där så behöver jag aldrig lyssna på krasslig sändning på radion och slipper se skymten av en massa CD-Rs liggandes överallt. iPod/Apple är ett sätt att leva.