2011-02-02, 11:24
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av gunhamn
Jo jag vet att du har stången högt upp, nämnde mer det till han som frågade vad skillnaden var 
|
Ah i see
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2011-02-02, 11:26
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Äntligen har det släppt lite  och ja, man blir definitivt bättre på det man tränar :p
Dock så bryter jag fortfarande för mycket med ryggen efter att jag kommit ur botten.
|
180 raw, djup fulböj
http://www.youtube.com/watch?v=T2ltAtCXk7s
Ska försöka träna mer på att inte fälla ryggen så mycket men det är svårt tycker jag.
Citat:
|
|
|
|
2011-02-02, 11:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Så extremt tycker jag ändå inte att du bryter! Bara att träna på och träna på hårdheten så kommer det nog  JAg bryter mer än dig när det blir riktigt tungt
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
|
Senast redigerad av EkarN den 2011-02-02 klockan 11:47.
|
|
|
2011-02-02, 11:51
|
|
|
Maud Olofsson FTW!
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av EkarN
Så extremt tycker jag ändå inte att du bryter! Bara att träna på och träna på hårdheten så kommer det nog  JAg bryter mer än dig när det blir riktigt tungt 
|
Jo jag bryter med ungefär detsamma, men för att kalla det olböj så är det för mkt bryt  om man frågar en tyngdlyftare då.
|
|
|
2011-02-02, 12:30
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Föresten timme, det blir landslagslägret nu, det är gutt 
|
detta är mycket bra nyheter! Sjukt skoj!
Citat:
|
|
|
|
2011-02-02, 17:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Riktigt djup 180 böj! 200 en dm grundare kanske inte är så långt borta nu
|
|
|
2011-02-02, 17:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Jo jag bryter med ungefär detsamma, men för att kalla det olböj så är det för mkt bryt  om man frågar en tyngdlyftare då.
|
Ja det är sant
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
|
|
|
|
2011-02-02, 20:05
|
|
|
Fitnessfjolla
Reg.datum: Aug 2008
|
Jävlar vad du släpper på ner i böjen. Grymt, jag är imponerad i alla fall
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
|
|
|
2011-02-02, 21:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
|
Bra djup, bra satsning. Ingen fegning där inte  . Har några synpunkter om jag får göra en amatöranalys. Hoppas det är ok  Som du skriver fäller du ju ryggen lite. Det är inte så att du tappar buktryck när du satsar ner i botten sådär, så du tappar ryggen pga det? En annan sak jag tänkte på är att du ser ut att stå väldigt rakt med fötterna. Om du är stel i höften och har fötterna så, så skulle det kunna vara så att du kommer onödigt långt bak med rumpan i botten och därigenom behöver kompensera med att flytta ryggen framåt för att få balans och därför fäller ryggen lite onödigt mycket. Med tårna lite utåt blir man ofta smidigare i höften och kan gå ner rakare ner vilket tycker jag ofta ger en bättre skjuts i botten och mindre fäll.
|
|
|
2011-02-02, 21:42
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Håll ner armbågarna efter kroppen så blir du stabilare i bröstryggen på köpet. Du ska vara hård i kroppen.
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2011-02-03, 06:11
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av BSOJ
Bra djup, bra satsning. Ingen fegning där inte  . Har några synpunkter om jag får göra en amatöranalys. Hoppas det är ok  Som du skriver fäller du ju ryggen lite. Det är inte så att du tappar buktryck när du satsar ner i botten sådär, så du tappar ryggen pga det? En annan sak jag tänkte på är att du ser ut att stå väldigt rakt med fötterna. Om du är stel i höften och har fötterna så, så skulle det kunna vara så att du kommer onödigt långt bak med rumpan i botten och därigenom behöver kompensera med att flytta ryggen framåt för att få balans och därför fäller ryggen lite onödigt mycket. Med tårna lite utåt blir man ofta smidigare i höften och kan gå ner rakare ner vilket tycker jag ofta ger en bättre skjuts i botten och mindre fäll.
|
Buktrycket tappar jag inte och stel är jag inte. Att jag har lätt för att fälla ryggen tror jag beror på mina långa lårben (som gör att är okej marklyftare) och jag lägger därför mycket av belastningen på ryggen och hamstrings. Det är också pga lårbenen som jag står med fötterna rakt fram och inte utåt. När jag står med tårna utåt så blir det en skum vridning på knäna. Det är svårt att beskriva men jag kan inte sjunka ned lika bekvämt i fulldjup då.
Citat:
|
|
|
|
2011-02-03, 06:13
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Håll ner armbågarna efter kroppen så blir du stabilare i bröstryggen på köpet. Du ska vara hård i kroppen.
|
Provade att hålla ner armbågarna medvetet igår när jag körde lite lättare böj. Körde bara upp till 150 men jag lyckades hålla ned dem i alla. Hoppas jag klarar av att lära mig det på tyngre vikter!
Citat:
|
|
|
|
2011-02-03, 15:10
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Provade att hålla ner armbågarna medvetet igår när jag körde lite lättare böj. Körde bara upp till 150 men jag lyckades hålla ned dem i alla. Hoppas jag klarar av att lära mig det på tyngre vikter!
|
Det är inget som är gjort i en handvändning det står helt klart. Du får avgöra själv om det är värt att lära sig en ny teknik. Jag upplever det som bättre åtminstone.
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2011-02-03, 15:16
|
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Det är ju inget fel på satsningen i dina lyft Timme! Om det är böj eller mark spelar ingen roll det är krig på träningen. Jävligt skoj att se.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:35.
|

|