Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-23, 12:52   #196
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Vid anställningar kan man dock ta leverprover kopplat till alkoholproblematik, men samma prover slår också bakut om man kurar oralt.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 12:53   #197
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
Rekommenderar NRK.no för vidare läsning. En bred enighet i Norge om att hon blir orättvist behandlad.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 13:17   #198
VoDaresVins
Registered User

VoDaresVinss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Medvetet? Hur är det ens möjligt att omedvetet få i sig dopningsklassade ämnen när det i stort sett aldrig händer en icke elitidrottare? Jag tror inte jag känner någon som någonsin har fått i sig ett sådant ämne? Eller gör jag? Hur många gånger i våra liv har du eller jag haft spår av såna ämnen i kroppen? Eller ännu mer otroligt - spår av anabola steroider i oss?
Tycker inte en elitidrottare ska kunna få i sig sånt i misstag nej. Inte när de nått elitnivån.

Men jag tror faktiskt jag och resten i min familj fått i oss dopingklassad hostmedicin. Vår dotter hade en hosta som vägrade ge med sig för nåt år sen så vi gick till doktorn. Han sade att vanliga hostmediciner hjälper föga så vi fick en på recept. Sr. effedrin tror jag den hette. Skulle inte reagerat efteråt om jag inte skulle sett just effedrin nämnas här tidigare. Både jag och övriga i familjen hann ta av den flaskan när vi haft besvär med hosta under natten. Hjälpte förvånandsvärt bra. Minns att det fanns en röd triangel på flaskan men tror det var om att kombinera med andra mediciner eller att det kunde påverka körförmågan.
Gammal 2017-08-23, 13:27   #199
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Medvetet? Hur är det ens möjligt att omedvetet få i sig dopningsklassade ämnen när det i stort sett aldrig händer en icke elitidrottare? Jag tror inte jag känner någon som någonsin har fått i sig ett sådant ämne? Eller gör jag? Hur många gånger i våra liv har du eller jag haft spår av såna ämnen i kroppen? Eller ännu mer otroligt - spår av anabola steroider i oss?
Haha, hur vet du det? Det finns ju i princip inte en enda ickeelitidrottare som testas öht.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 14:17   #200
baktung
cool bispes kung

baktungs avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Det är bara idrottare som testas för doping???
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Haha, hur vet du det? Det finns ju i princip inte en enda ickeelitidrottare som testas öht.
Det vet jag förstås inte, men det känns osannolikt att gemene man skulle få i sig anabola steroider titt som tätt vid användning av standardbehandling mot lättare besvär. Eller är jag blåögd? Många fler mediciner än jag inbillar mig kanske rent av innehåller steroider?

Jag har käkat 2-3 psykofarmaka, ingen har varit dopningsklassad. Jag har haft betablockerare som förvisso är förbjudet vid precisionsidrott men som inte är steroidbaserat. Jag har haft flera krämer mot utslag i ansiktet, t.ex. Metronidazol, Daktacort, Skinoren, Differin, Finacea, med flera jag inte minns namnen på. Har det varit steroider i någon? I dessa fall har jag faktiskt inte haft en tanke på det.

Hur många läppsalvor för de besvär Johaug hade är steroidbaserade? 1 av 10 och den råkade hon få av sin läkare? Var det ens den rekommenderade behandlingen vid dessa besvär?

Senast redigerad av baktung den 2017-08-23 klockan 14:19.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 14:40   #201
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Tycker inte en elitidrottare ska kunna få i sig sånt i misstag nej. Inte när de nått elitnivån.

Men jag tror faktiskt jag och resten i min familj fått i oss dopingklassad hostmedicin. Vår dotter hade en hosta som vägrade ge med sig för nåt år sen så vi gick till doktorn. Han sade att vanliga hostmediciner hjälper föga så vi fick en på recept. Sr. effedrin tror jag den hette. Skulle inte reagerat efteråt om jag inte skulle sett just effedrin nämnas här tidigare. Både jag och övriga i familjen hann ta av den flaskan när vi haft besvär med hosta under natten. Hjälpte förvånandsvärt bra. Minns att det fanns en röd triangel på flaskan men tror det var om att kombinera med andra mediciner eller att det kunde påverka körförmågan.
Fortsättningsvis, ta inte den på kvällen precis innan läggdags utan ett par timmar innan. Kan ge insomningssvårigheter annars. (Lätt OT)
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 14:48   #202
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Hårda tag mot dopning är den rätta vägen. Hon borde bli livstidsavstängd.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 15:01   #203
VoDaresVins
Registered User

VoDaresVinss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Fortsättningsvis, ta inte den på kvällen precis innan läggdags utan ett par timmar innan. Kan ge insomningssvårigheter annars. (Lätt OT)
Den är tyvärr slut för länge sen och vore för nojjig nu när jag hört om innehållet för att begära nytt recept.
Gammal 2017-08-23, 18:58   #204
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Rekommenderar NRK.no för vidare läsning. En bred enighet i Norge om att hon blir orättvist behandlad.
Alla i Norge slickar ju hennes röv så att det är inte konstigt.
Gammal 2017-08-23, 19:07   #205
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Netopp. Tämligen kvickt efter dopingsanklagelsen sågs hon på bild i tidningen, glatt firande en bra "treningsøkt" med Björgen & company.
Ingen skepticism, inga frågetecken bland övriga atleter att hon faktiskt tagits med anabola i blodet. Sanslöst naivt är det.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 19:17   #206
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Så vad händer då? Kommer de också bli dopade?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 19:21   #207
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Hårda tag mot dopning är den rätta vägen. Hon borde bli livstidsavstängd.
Är inte det lite väl hårt? I Sådana fall så borde livstidsavstängning vara ett välkänt straff sedan tidigare så att straffet kan verka avskräckande istället för godtyckligt hårt statuerande exempel mot den som drabbas.
Gammal 2017-08-23, 19:32   #208
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Det hade jag också gjort om jag fått chansen. Vilken röfv.

Journalen
Gammal 2017-08-23, 19:33   #209
Anders The Peak
Registered User

Anders The Peaks avatar

Reg.datum: Jan 2005
Vet inte riktigt om spår kan anses som dopning som härrör från en salva Trofodermin som har bevisad medicinskeffekt och inte receptbelagd. Vet inte hur mycket salva hon skulle behöva för att få någon effekt av det.

Jag tycker att Aftonhoran är fördomsfull mot en hel nation.

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-23, 19:37   #210
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Vet inte riktigt om spår kan anses som dopning som härrör från en salva Trofodermin som har bevisad medicinskeffekt och inte receptbelagd. Vet inte hur mycket salva hon skulle behöva för att få någon effekt av det.

Jag tycker att Aftonhoran är fördomsfull mot en hel nation.
Aftonhoran? Är det en svensk kvällstidning som har förkunnat domarna mot henne?

Hur ska man annars kunna dopingtesta någon menar du om det inte är spår av preparat man försöker fånga?

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:47.