Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-01, 10:27   #1981
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av elo_ Visa inlägg
Känner mig lite ambivalent över helgens prestationer, kul förstås att vara med och så, men anser inte att jag borde stått på pallen, det fanns betydligt bättre lyftare än jag där, men en bommade ut sig i böj och en i bänk, så då räckte resultat för att jag skulle få pallplats.
Det är ju det som är ett SL-mästerskap. Bommar de ut sig så blir det ingen medalj för dem.

Det var ett bänkmästerskap för några år sen (EM?) där tre medaljkandidater bommade ut sig och en kille som aldrig hade trott på medalj fick åka hem med ett guld.

Sånt händer.

Du kan ju inte ansvara för att de gör bort sig.

Medalj!

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 13:06   #1982
Saimon_82
Registered User

Saimon_82s avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ja lovade ju att ja skulle sätta in följande link så.. Men först till er alla. Elo gjorde en bra insatts på styrkelyft mästerkapstävlingen och skall med glädje och stolthet titulera sig som bronsmedaljör. Det e klart det finns starkare typer i samma viktklass men nu var det så att Elo hade huvudet kallt och gjorde en bättre insatts så.. Men det får mig iaf att tänka på följande idrottare:Stephen Bradbury. Och till de som inte kommer ihåg så kan jag färska upp minnet
Saimon_82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 14:15   #1983
Rickard-SL
Registered User

Rickard-SLs avatar

Reg.datum: Apr 2007
Grattis till bronset du starke Elo
Rickard-SL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 15:38   #1984
Explosiven
Registered User

Explosivens avatar

Reg.datum: Apr 2008
Stort grattis till bronset!!!! Håller med talarna ovan... Mästerskap är mästerskap. Den som står på pallen förtjänar det även om det finns andra me pers långt över ens eget. Nerver och tur hör till stora tävlingar.

"It's the same bull that I see spouted all the time with training partners. 'Oh, if you don't have training partners, you'll never amount to anything'. That's absolute garbage." Mike Tuchscherer
Explosiven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 08:58   #1985
elo_
surbrölande finne

elo_s avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Det är ju det som är ett SL-mästerskap. Bommar de ut sig så blir det ingen medalj för dem.

Det var ett bänkmästerskap för några år sen (EM?) där tre medaljkandidater bommade ut sig och en kille som aldrig hade trott på medalj fick åka hem med ett guld.

Sånt händer.

Du kan ju inte ansvara för att de gör bort sig.

Medalj!
Så ligger det förstås till Nitro, du talar sanning, men jag skulle nog trivts bättre med ett större startfält och en plats lägre ner på rankingen med en bättre tävling i bagaget, t.ex. med 280-212,5-280, det skulle ha kännts bättre på något sätt. Men tack ska du ha!

Citat:
Ursprungligen postat av Saimon_82 Visa inlägg
Ja lovade ju att ja skulle sätta in följande link så.. Men först till er alla. Elo gjorde en bra insatts på styrkelyft mästerkapstävlingen och skall med glädje och stolthet titulera sig som bronsmedaljör. Det e klart det finns starkare typer i samma viktklass men nu var det så att Elo hade huvudet kallt och gjorde en bättre insatts så.. Men det får mig iaf att tänka på följande idrottare:Stephen Bradbury. Och till de som inte kommer ihåg så kan jag färska upp minnet
Haha, vilken djäkla lirare - australiens första guld i winter olympics. =) Ungefär sådär känns det kanske lite. Tack ska du ha Simon!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SL Visa inlägg
Grattis till bronset du starke Elo: thumbup:
Tack Rickard.

Citat:
Ursprungligen postat av Explosiven Visa inlägg
Stort grattis till bronset!!!! Håller med talarna ovan... Mästerskap är mästerskap. Den som står på pallen förtjänar det även om det finns andra me pers långt över ens eget. Nerver och tur hör till stora tävlingar.
Tack Benny, du talar sanning som vanligt!

Film från tävlingen:

2010-03-01 5/3/1 militärpress

Påbörjade direkt 5/3/1-schemat, fast jag var väldigt sliten i kroppen efter tävlingen. Köpte Jim Wendlers 5/3/1-bok och har läst den som bibeln, ska köra raw nu och enbart sporadiskt med utrustning. Tiden i gymmet blir mer effektiv, satt hemma klockan 20 igår och var färdig tränad.. länge sedan det har hänt. Militärpressarna har jag säkert inte kört på fyra år, knöligt och bökigt, har redan sänkt ingångsvikterna. Satsar också på att gå ner en viktklass under våren/försommaren för det allmänna välmåendet och hälsan.

vikt 109,5 kg
tid 60 min

Military press
2x20x20 stående
1x10x40 stående
1x8x50 stående
1x5x65 stående
1x5x75 stående
1x3x85 stående, den här skulle vara 5+ :-/ weak!
Total weight lifted: 2555kg. Calculated peak effort 90.0kg @ 3x85kg

Dips
5x10@109
Total weight lifted: 5450kg. Calculated peak effort 145.3kg @ 10x109kg

Chins
5x5@109 smala
5x5@109 breda
Total weight lifted: 5450kg. Calculated peak effort 122.6kg @ 5x109kg
elo_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 09:18   #1986
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Grattis till medalj!

Jag har faktiskt vunnit NM i styrkelyft. Jag var ensam i klassen....

Läste lite att du börjat med 5/3/1 också. Vad har du satt som startvikter egentligen?

Det bör vara:

Knäböj: 210 x 0,9 = 190
Bänkpress: 187,5 x 0,9 = 170
Marklyft: 260 x 0,9 = 235
Militärpress: 90(?) x 0,9 = 82,5

Jag var ifs ännu försiktigare och började med 85% av mina 1RM.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:09   #1987
elo_
surbrölande finne

elo_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Grattis till medalj!

Jag har faktiskt vunnit NM i styrkelyft. Jag var ensam i klassen....

Läste lite att du börjat med 5/3/1 också. Vad har du satt som startvikter egentligen?

Det bör vara:

Knäböj: 210 x 0,9 = 190
Bänkpress: 187,5 x 0,9 = 170
Marklyft: 260 x 0,9 = 235
Militärpress: 90(?) x 0,9 = 82,5

Jag var ifs ännu försiktigare och började med 85% av mina 1RM.
Då vet du hur det känns Martin.

Köpte just Wendlers e-book och jag tycker om en del av de idéer som han lägger fram och kommer köra det under en tid, ca ett halvt år kanske. Startvikterna prickade du helt rätt förutom militärpressen, där hade jag överskattat styrkan rätt duktigt och satt 110 som max. Nu har jag sänkt det till 90 och får låta tiden och envisheten ha sin gilla gång.. Dvs mitt 90%1RM blir massiva 80 kg. Kör du fortfarande 531? Skulle vara intressant att höra vad du har tyckt om det? Kör enligt "the triumvirate" upplägget med assistansövningarna, enbart två assistansövningar / dag. Tycker själv det ser rätt magert ut och att jag troligtvis inte får med allt vad jag borde, men ska nu köra första cykeln så här. Får utvärdera under den här cykeln och göra ändringar till nästa i så fall.
Gammal 2010-03-02, 12:05   #1988
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Vi får börja köra zumba nu då om du ska ner till 100an i vår!
Återigen, grattis till medaljen!
Gammal 2010-03-02, 12:37   #1989
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Då vet du hur det känns Martin.

Köpte just Wendlers e-book och jag tycker om en del av de idéer som han lägger fram och kommer köra det under en tid, ca ett halvt år kanske. Startvikterna prickade du helt rätt förutom militärpressen, där hade jag överskattat styrkan rätt duktigt och satt 110 som max. Nu har jag sänkt det till 90 och får låta tiden och envisheten ha sin gilla gång.. Dvs mitt 90%1RM blir massiva 80 kg. Kör du fortfarande 531? Skulle vara intressant att höra vad du har tyckt om det? Kör enligt "the triumvirate" upplägget med assistansövningarna, enbart två assistansövningar / dag. Tycker själv det ser rätt magert ut och att jag troligtvis inte får med allt vad jag borde, men ska nu köra första cykeln så här. Får utvärdera under den här cykeln och göra ändringar till nästa i så fall.
Jodå jag kör fortfarande 5/3/1. Det enda som jag egentligen följer där är själva målseten inklusive uppvärmning. Assistansövningarna är lite vad jag känner för.

Du kan se hur det har gått för mig hittills: http://spreadsheets.google.com/ccc?k...tUXB0WGc&hl=en

Personligen så gillar jag det som fan. Mest för att om jag inte går efter något program så tränar jag sönder mig till slut... Samt att det är bara ett set som jag behöver lägga allt krut på.

Om du kollar länken så ser du att jag är på cykel 3 nu, och har tränat klart vecka 1. Jag ska nog göra som så denna gången att jag hoppar över vecka två och går på tredje veckan istället eftersom jag har en tävling på lördag nästa vecka. Dessutom så kliar det i kroppen att få lyfta lite tyngre!
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 13:01   #1990
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Reg.datum: Sep 2005
Grattis till medaljen!

Ska bli kul att följa din grundträning med 5/3/1 då även jag tänker köra igång med detta redan nästa vecka.
Gammal 2010-03-03, 09:46   #1991
elo_
surbrölande finne

elo_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Vi får börja köra zumba nu då om du ska ner till 100an i vår! * drool*
Återigen, grattis till medaljen!
tack Oskar. Zumba-fitness-is-für-alle-Da?

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Jodå jag kör fortfarande 5/3/1. Det enda som jag egentligen följer där är själva målseten inklusive uppvärmning. Assistansövningarna är lite vad jag känner för.

Du kan se hur det har gått för mig hittills: http://spreadsheets.google.com/ccc?k...tUXB0WGc&hl=en

Personligen så gillar jag det som fan. Mest för att om jag inte går efter något program så tränar jag sönder mig till slut... Samt att det är bara ett set som jag behöver lägga allt krut på.

Om du kollar länken så ser du att jag är på cykel 3 nu, och har tränat klart vecka 1. Jag ska nog göra som så denna gången att jag hoppar över vecka två och går på tredje veckan istället eftersom jag har en tävling på lördag nästa vecka. Dessutom så kliar det i kroppen att få lyfta lite tyngre!
Jäkla intressant Martin, jag är lite på samma sätt som dig, tränar jag utan schema så har jag överbrutal volym och kör slut på mig själv. Tycker rätt bra om det här upplägget! Inför tävling skulle jag nog också välja att lyfta lite tyngre för att få upp viktvanan i kroppen. Vad tävlar du i på lördag? SL/bänk?

Citat:
Ursprungligen postat av Big Lou Visa inlägg
Grattis till medaljen!

Ska bli kul att följa din grundträning med 5/3/1 då även jag tänker köra igång med detta redan nästa vecka.
Tack. Ska bli kul att se hur det här funkar om ett halvt år faktiskt, ska med glädje följa din utveckling också.

2010-03-02 5/3/1 marklyft

Andra dagen. Marklyft, kändes helt okej men ryggen är mörsad efter tävlingen så jag pallade inte köra fler reps än 7 på 202,5. Övar upp tumlåset samtidigt.

vikt 107,6 kg
tid 80 min

Deadlift
1x5x70
1x3x120
1x5x155
1x5x180
1x7x202.5
Total weight lifted: 3802.5kg. Calculated peak effort 243.0kg @ 7x202.5kg

Good mornings
1x15x20
5x15x50 djuupa
Total weight lifted: 4050kg.

Pull throughs
5x15xlila band
Gammal 2010-03-03, 10:11   #1992
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Citat:
Vad tävlar du i på lördag? SL/bänk?
Kreppi.

Grepptävling i Lödde. Lödde Gripp Chällenge!

Mart|n krossar motståndarna.

TK Trossö
Gammal 2010-03-04, 08:28   #1993
elo_
surbrölande finne

elo_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Kreppi.

Grepptävling i Lödde. Lödde Gripp Chällenge!

Mart|n krossar motståndarna.
Martin kommer dominera där! CoC #4 credit card close kanske? Vilka grenar kommer köras? Grippers, RT, pinch? Låter väldigt trevligt.

Gårdagens aktiva återhämtning:

2010-03-03 cardio

vikt 108 kg
tid 45 min

simning, sedan bastu. Simmar fortfarande som en MS-patient, har noll teknik.

Swimming
45 min 700 m
Gammal 2010-03-04, 09:13   #1994
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Citat:
Martin kommer dominera där! CoC #4 credit card close kanske? Vilka grenar kommer köras? Grippers, RT, pinch? Låter väldigt trevligt.
Här kan du läsa:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141023

TK Trossö
Gammal 2010-03-04, 20:19   #1995
Saimon_82
Registered User

Saimon_82s avatar

Reg.datum: Sep 2007
Du e ju me på powerliftwatch å allt i en video. Najs!
Saimon_82 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:35.