Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-08, 20:03   #181
pony
Athletic chick on a stick.

ponys avatar

Reg.datum: Mar 2007
8 september - rygg & biceps

Semi-stresspass. It's caturday!

Sittande rodd:
20kg x 10
30kg x 10
40kg x 10
50kg x 6

Chins:
oassisterade - 3, 2, 3
...provade med bredare fattning. Tungt och jävligt. Måste nog ha någon som trycker mig i ryggen tills jag lär mig att koppla in latsen ordentligt.

Marklyft:
40kg x 5
60kg x 5
70kg x 1
80kg x 1
...benpasset gjorde mig viktkåt och jag körde få reps för att spara krafterna i mark och kanske kunna maxa. Gav 90kg två ärliga försök men den kom inte upp. Lättade från marken men bara någon centimeter. Bom. *

Sittande bicepscurl:
14kg x 6, 5
12kg x 7, 6
10kg x 10

Latsdrag:
45kg x 10
60kg x 5
55kg x 7 (sjukt lätt!)

Hammercurl:
14kg x 4
12kg x 8
10kg x 10
Gammal 2007-09-11, 00:05   #182
pony

ponys avatar

Over and out

Jaha, då var det slut på det roliga. Jag räknade faktiskt med att hinna med åtminstone en handfull styrkepass till, sista dagarna innan semestern... men så blev det icke.
Jag får curla handbagage för att stilla mitt samvete.

Imorgon drar jag till Japan där jag de två närmaste veckorna ska söka inspiration, springa på äventyr och vila upp mig.
Träningen kommer att vara begränsad till lite dansworkshops med några duktiga instruktörer som huserar i Tokyo samt något enstaka styrkepass, mest för att insupa gymkulturen (under förutsättningen att de överhuvudtaget släpper in oborstade gaijins).

Journalen förklaras härmed som död fram till 28 september.
So long ~
Gammal 2007-09-11, 08:01   #183
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Have a good one in Japan!
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2007-09-28, 22:03   #184
melancoolio
Marcoolio?

melancoolios avatar

Reg.datum: Aug 2004
http://www.youtube.com/watch?v=NlAtqw0bbS0

Gammal 2007-09-28, 22:06   #185
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av melancoolio Visa inlägg
Roflmao, bästa videon på länge
gnagaren är inte uppkopplad  
Gammal 2007-09-28, 22:17   #186
pony

ponys avatar

Back in .se

Nja, jag har redan åtagit mig att skriva ett mastidontinlägg om .jp på ett annat ställe (med en betydande del utav de 3 gig bilder jag har), så jag har nog inte ork att även predika om hjärtat mitt på ett träningsforum.

Men OnTopic: jag har inte satt min fot på ett gym på 2½ långa veckor. Kommer knappt ihåg hur en hantel ser ut, känns det som.
Nej, för i Japan är det slank ("slank" som i "atrofierad") och blek som gäller.
Det senaste i fitnessväg som har svept landet med storm är Billy's Bootcamp - ビリシ ボウツカンプ (hoppas att jag transkriberade det där rätt nu bara).

En amerikansk herre som lattjar omkring med gummisnören i en humoristisk träningsvideo. 'Nuff said.

Ett skrämmande antal träningsinstutioner jag stötte på bestod av omöjligt korta löpband (vilket snarare gjorde dem till "gå-med-väldigt-korta-steg-på-grund-av-tajt-kimono"-band än "löp"-band) samt vibratorplattor. Och ENDAST "löpband" och vibratorplattor.
Det närmaste jag kom ett faktiskt gym vad Gold's i Harajuku.

Tyvärr fanns det inte utrymme för ett besök, även om jag säkerligen skulle ha hittat mycket humorkittlande att roa mig med där inne.

Konstigt, denna brist på gym, i alla fall om man tar i beaktning denna rikliga hylla proteinpulver (som delar en misstänktsam likhet med kattmat) i en leksaksaffär (!).

Kort sagt, Japan är precis så whacky som somethingawful.com har velat utmåla det. Upphöjt till tio.
I sold my soul to To-ky-oh and I'll be damned om jag inte bor och opererar där inom de närmaste två åren.

よろしく お願い します önskar ポニ, här @ Tokyo Game Show 2007. Envy me.

Gammal 2007-09-28, 22:58   #187
Yucko
Banned

Reg.datum: Jul 2007
Vad var det sista för pose? Tummen-upp ska det ju vara ffs
Yucko är inte uppkopplad  
Gammal 2007-09-30, 20:40   #188
pony

ponys avatar

Färdiglekt!

Imorgon är första dagen på vinterdeffen. Lite för mjuk och fluffig för min egen smak och med en försvarbar vikt-(i dubbel bemärkelse)-uppgång tänkte jag ta vara på tiden innan jul. Dessutom har jag kommit till en sådan punkt att varje hekto extra jag måste hissa upp på stången känns och gör saker svårare.
En lättare kv med bibehållen styrka skulle kunna bli riktigt grymt.

Jag har ingen konkret deadline men det ska helst inte ta mer än 2½ månad. Målet: rutor på magen av något slag. Får se om det visar sig rimligt.
Gammal 2007-09-30, 20:42   #189
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Ja du ser ju knappast pluffsig ut på bilden ovanför (bara sjukt het) men jag förstår dig ändå, du sätter din dans först och du känner din kropp bäst. Även vi smala tjejer vill ju ibland få äran att deffa lite, så jäkla lajbans som det är.
Fed up är inte uppkopplad  
Gammal 2007-10-01, 07:18   #190
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Fluffig? Först tänkte jag men sedan insåg jag att när jag gjorde en deff för ett par år sedan tyckte omgivningen att jag var lite bäng, förutom min sambo som jublade (hon gillar magrutor).

Jag har dock lite svårt att se hur du skulle kunna vara fluffig. Att en hög kroppsvikt påverkar det du gör kan jag tänka mig. Man kunde chinna och dippa som tusan efter deffen.

Lycka till!
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2007-10-01, 08:25   #191
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Haha Tokyo Game Show. Skriv det i nån av speltrådarna så att de pojkarna och eventuella flickorna får sitt. Låter som att det var good times i Japan.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2007-10-01, 19:58   #192
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
TGS? Nu blir jag extra nyfiken! Så du är alltså en gamer? Vilken spel var höjdpunkten?

Förresten. Kan du inte byta avatar till en bild på ditt eget ansikte? Du är ju så mycket vackrare än Pink.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad  
Gammal 2007-10-01, 22:23   #193
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Förresten. Kan du inte byta avatar till en bild på ditt eget ansikte? Du är ju så mycket vackrare än Pink.
Jag är ganska säker på att det ÄR pony på avataren.

Och du dissade just henne.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2007-10-01, 22:28   #194
joriice
Registered User

joriices avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Jag är ganska säker på att det ÄR pony på avataren.

Och du dissade just henne.

Jag trodde det var Pink också först.. Men sedan insåg jag att hon såg bra ut, och tänkte "naah screw this"
joriice är inte uppkopplad  
Gammal 2007-10-01, 22:44   #195
pony

ponys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Ja du ser ju knappast pluffsig ut på bilden ovanför (bara sjukt het) men jag förstår dig ändå, du sätter din dans först och du känner din kropp bäst. Även vi smala tjejer vill ju ibland få äran att deffa lite, så jäkla lajbans som det är.
Jag förstår vad du menar. Å ena sidan kan en redan hård person deffa intill vansinne inför tävling, men en civil typ som vill bli lättare/mer vaskulär/whatever bemöts ofta med "Schkante!"
Personligen tycker jag inte att tävling är en särskilt mycket bättre anledning än något annat, det är trots allt amatörnivå vi pratar om. Med förbehåll för att de människorna är mer införstådda i processen...

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Fluffig? Först tänkte jag men sedan insåg jag att när jag gjorde en deff för ett par år sedan tyckte omgivningen att jag var lite bäng, förutom min sambo som jublade (hon gillar magrutor).

Jag har dock lite svårt att se hur du skulle kunna vara fluffig. Att en hög kroppsvikt påverkar det du gör kan jag tänka mig. Man kunde chinna och dippa som tusan efter deffen.

Lycka till!
Tack och bock.
"Hård" pch "mjuk" är väldigt subjektiva uppfattningar som står i relation till många personliga faktorer, inte minst kroppstyp och tidigare form. Skulle man ständigt jämföra sig med snittmedlemmen på kolo gällande massa/styrka/bf skulle man ha blivit galen för länge sedan.

Nu jävlar blir det chins och shoulder mounts!

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
TGS? Nu blir jag extra nyfiken! Så du är alltså en gamer? Vilken spel var höjdpunkten?

Hmm... jag är förvisso såld på Resident Evil (som heter Biohazard i .jp) så det kommande dito till Wii fick mina tår att krulla sig både en och två gånger. Silent Hill är också på gång. Kan dock inte säga att jag fick peta på särskilt mycket då kötiden till de flesta spel var över en timme (två om de var bra). Det enda som det inte var kö till var typ "Dream skincare" (no joke!). Ett skönhetsvårdsspel till DS med en gammal tant på omslaget och rosa spets. Bara i Japan...

Så. Vi kan konstatera att jag är en sucker för survival horror. Och jag sprang på ett till synes helt grymt spel i genren jag tidigare inte hört ett knyst om. Tyvärr fattade jag inte ens vad det hette eftersom namnet var skrivet med kanji. Tror jag. Det verkar bara släppas i Japan dessutom. Mina interna källor får således hålla mig underrättade.

DOCK! ...vet alla att man inte går på TGS för spelen. Åh nej. Man går ju för att flukta på alla booth babes och titta på bikinitävlingar. För. Liksom. Varför skulle man INTE ha bikinitävling på en spelmässa?!

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:52.