Jag snackade med coach idag och verkar som att jag har gjort fel i några veckor nu...
Jag skulle alltså bara kört 5x5 1 GÅNG I VECKAN och ökat med 2,5KG I VECKAN. JAG HAR ALLTSÅ GJORT DET DUBBLA UNDER NÅGRA VECKOR NU!
Förmodligen därför jag nådde platå i bänken tidigare men han sa att det inte var någon fara och schemat kommer se ut såhär från och med nu (sett ut liknande förrut förutom dag 3 och 4 med boxböj och speedbänk som coach lade in nu istället).
Allt står i fel ordning så När det står AxB är A=reps B=set
Jag snackade med coach idag och verkar som att jag har gjort fel i några veckor nu...
Jag skulle alltså bara kört 5x5 1 GÅNG I VECKAN och ökat med 2,5KG I VECKAN. JAG HAR ALLTSÅ GJORT DET DUBBLA UNDER NÅGRA VECKOR NU!
Förmodligen därför jag nådde platå i bänken tidigare men han sa att det inte var någon fara och schemat kommer se ut såhär från och med nu (sett ut liknande förrut förutom dag 3 och 4 med boxböj och speedbänk som coach lade in nu istället).
Allt står i fel ordning så När det står AxB är A=reps B=set
Dag5
Marklyft 5x5
Tbarrodd 10x3
Latsdrag 10x4
Upphöjd stångrodd i smith 10x3
Facepulls 10x4
Ez curls alt stångcurls 10x5
tvåhands svingiga hammercurls superset crosschest hammercurls 10,10x3
2-3set avslutare
situps 20x3
Kan hända att det står fel någonstans eventuellt något blir ersatt eller liknande. Såg nu att byggarnbänken är 3reps 8 set men det är såklart 3set 8reps
Ja efter en knasig gårdag och ingen bakfylla trots en del dricka då jag bara sovit 2h (6-8). Dålig kost m.m så nu har jag borstat tänderna dragit en extremt kall dusch och musik på högsta volym för att orka med pass5 med coachen!
Ja det är "rygg" som skall demoleras men så blev inte fallet riktigt.
Efter marken vart det ryggarbete som gällde egentligen men allt var så jävla tungt idag så tänkte bättre jag går hem, äter, sover och vilar så jag kan träna och prestera riktigt och inte skada mig.
TÄNK PÅ ATT JAG DRUCKIT OCH ENDAST SOVIT 2H INNAN DETTA PASSET SÅ SJUKT NÖJD!
Marklyft är en av de mest psykiska lyften och jag hade inte psyket med mig idag. Kanske försöker på en etta på 200 nästa pass.
Marklyft utan bälte:
150 x 5
170 x 1
190 x 1 PB!!!!!!!
200 x fail
200 x fail
170 x 3
speedmark
100 x 3 8set pb
tbarrodd kaigreenestyle fast ej studs
65 x 10 3set pb
upphöjd Stångrodd i smith med dynamisk rygg
77 x 10 1set pb men luktar kiss
Tror att efter riktig sömn och ladda med kolhydrater innan går 200 upp lätt som en plätt.
Samma som som i böjen har jag dålig synkning mellan över/underkropp och svag mage så jag faller in med den, även svaga höfter och kan inte spänna åt rumpan som jag vill, händer även att jag överextendar ryggen.
Boxböj, goodmorgnings och speedmark samt magträning bör hjälpa bägge dessa lyft extremt.
Att tänka på:
När jag utför mark ska jag tänka bröst upp för att inte falla med magen som inte trycka fram knäna som ett mongo