Jo men det är ju tragikomiskt men samtidigt jävligt sant, ta dig en titt på närmsta badstrand eller på valfri semesterort typ Malorca. Alla dessa gubbar med sugrör till armar och ben, ingen röv och en stor jävla mage. Ja snygga är de iaf inte, de påminner närmast om Popcornmannen.
70x10
70x10 fu
70x10
70x10 fu På med 7,5cm "klossen" man får improvisera när man tränar ensam.
120x5
155x2
165x2
175x2
182,5x1
187,5x1
Den sista var ett riktigt as att lyfta, inte ens i närheten av rövfladder utan en regelrätt discogyms bänk, men upp kom den iaf.
Sned bänkpress
75x6
95x3
110x3
115x2/3
Vågar inte riktigt bottenvända från 100kg och uppåt, mina axlar varnar och vill gå hem om så sker.
Bänkpress
120x3
140x2
150x2
160x2
170x1
Den vanliga bänkpressen på slutet skulle jag egentligen inte orkat, båda rattarna och höger axel var trötta och gnälliga som två gamla pensionärer när jag började värma idag men det gick ju rätt bra ändå.
75x5/5
105x5
125x5/5/5/5
Böj är böj... går bra men klent. En sak som är mycket possitivt är att det känns som om jag fått lite mer rörlighet i fotleden och inte mer smärta, win-win alltså.
Farmers walk
140x15m
160x30m
170x30m x 3
140x15m
Farmers är farmers... detta gick rätt ok, fick fuska med remmar för nu är greppet helt kört. Jag får träna runt svagheten i tassarna så länge, ska till handkirurgen den 8 september och se vad som kan göras åt eländet.
I stort ett rätt ok pass.
Farmers är farmers... detta gick rätt ok, fick fuska med remmar för nu är greppet helt kört. Jag får träna runt svagheten i tassarna så länge, ska till handkirurgen den 8e september och se vad som kan göras åt eländet.
I stort ett rätt ok pass.
Skulle varit 10e september, har ju tävling den 8e september
Som snorig och gnällig så tänkte jag att jag skulle maxa klassiskt istället fast att det inte är ett enda dugg smartare. 170kg gick bra och det gjorde egentligen 175kg också trots att det blev en miss. Kolla på filmen och vad som händer med vänstran när jag ska låsa ut, helt sjukt att så lite ska sabba ett lyft så mycket! Jävulskt irriterande!
Bänkpress
70x10
70x10 fu
70x10
70x10 fu
120x5 med stop
145x1 med stop
155x1 med stop
165x1 med stop
170x1
175x0
Bänkpress
70x10
70x10 fu
70x10
70x10 fu 7,5cm klossbänk
120x10
150x3
165x3
175x1
180x1
185x1
190x1
190x1
Alla 1orna var jävligt tunga att sänka men pressades ut i bra fart utan större ansträngning trots snorighet och hosta (mjäkigt, jag vet) och trots att det är jävligt stora vikter för att vara lilla jag.
Nu ska jag gå och tycka synd om mig själv en stund och se om jag kan lära mig andas igen.
BMen envis som jag är och förmodligen rätt korkad så gav jag mig på en omgång till och hade i stort sett ingen kraft kvar alls i underarmarna så efter bara 1 gång så dog det helt, däcket ligger kvar på vägen.
Äh, grannarna är vana vid detta laget, men jag tror att de pratar om mig som "knasten nere i vändzonen"
Men de som är utom-sockens får sig nog en tankeställare när det ligger ett gigantiskt däck som tar upp den ena sida av vägen när de kommer körandes. Tur man bor på landet.
70x10
70x10 fu
70x10
70x10 fu
120x1
145x1
155x1
165x1 Bänktröja
175kg uppvärmning, ingen träff
185kg uppvärmning, ingen träff
195kg tävlingslyft, godkännt, lätt
205kg tävlingslyft, godkännt, lätt
212,5kg tävlingslyft, tveksamt godkännt, rövfladder på vänster sida. Med en halvblind dommare som har solen i ögonen så hade det kanske gått genom.
Jag kommer ta bort ett uppvärmningslyft innan bänktröjan ska på på tävlingen men resten står kvar som här.
Film kommer när tuben behagat ladda färdigt.
70x10
70x10 fu
70x10
70x10 fu
120x1
Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra men till sist så ordnade det till sig.
Det blev 7,5cm kloss-bänk
150x2
170x2
175x2/2/2/3
120x20 vilket tydligen var reps PB, hade jag vetat det innan jag började lyfta de där 120kg så hade jag gjort en 5-6 stycken till för det hade iaf varit lite coolare.
Beställde även en ny bänktröja eftersom min Fury 48 är ett as och är på väg att gå sönder, även min Fury 50 sjunger på sista versen och min Super-Katt 49 är ett dubbelt as och värre än båda Fury tillsammans och dessutom inte går att komma ner till bröstet med under 2,5 ton på stången, vilket jag är för klen för att lyfta upp så blev det beställt en vanlig Katana. Eftersom jag hade en vanlig Katana 54 en gång och trivdes i den typen av tröja så blir det en vanlig Katana 50 så blir det lite så där i mitten i tröjväg och lite halvjävligt tajt i storlek. Fick även för mig att beställa en Metal silver catapult och ett blått gummiband.
70x10
70x10 fu
70x10
70x10 fu
120x2
150x2
170x1
180x1 redan här kändes det riktigt bra.
190x1 förvånande bra
200x1 vågade inte riktigt landa (2 cm till träff) och hade rejält rövsläpp från bänken
200x1 det gick så bra på första försöket så det blev ett till i bättre form. Lite rövgung och tuch and go men fortfarande ett PB! 200kg är helt makalöst magiskt även i denna formen av "låtsas bänk"
Nu när det gick så där bra i gummibandsbänk så blev jag sugen på ett eller två lyft vanlig för att se om det fanns något kvar i armarna och tuttisarna, och det gjorde det.
Bänk
170x1 blev det i ren förvånging, lite rumpstuds och tuch and go men 170 är ändå 170 så jag tänkte att jag skulle prova
175x1 och jämfört med förra gången jag provade och av misstag fastnade i ställningen på utlåsningen så var detta det hittils absolut bästa lyft på 175kg jag gjort!
Nu väntar jag på något ska gå åt skogen för nu har det varit lite för bra för att vara sant en månad eller så. Men det ska inte förstöra mitt humör idag iaf.