2012-03-23, 11:20
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Tex att motparten säger det den tror att man vill höra, istället för hur den egentligen kännar/tycker? Ljuger, manipulerar för att få ligga tex, spelar ngn den inte är för att den ska vara attraktiv att ligga med.
|
Och vem här har sagt att man skall ljuga?
Citat:
Det är därför många av oss inte gärna ligger första träffarna, för att man vill känna att man verkligen känner att det är ngn man vill ligga med - inte bara tror sig vilja ligga med utifrån vad som presenteras till en början/ytligt. Som Camilla är inne på så är det väl ingen hit för känslorna att upptäcka att ngn eg tycker man är ful, tråkig etc - men undanhöll det och boostade en, försökte få en att känna sig speciell fast man inte var det?
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Ja det är ett dåligt beteende men det är ett exempel, övertydligt sådant, på manipulation.
Det där kan sedan ta sig i mildare former där man "lurar" att man är väldigt attraherad av personen, väldigt intresserad osv.
Visst, man har eget ansvar för att kolla upp ärligheten i smicker och intresse men det förändrar inte att det är manipulation och ofta till stor del avsiktligt.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Ja, men det är ett rätt enkelt sätt att visa hur någon kan manipulera den andra till sex.
|
Nåväl.
Rent krasst fick ju båda ligga, och hade man det bra är det väl inte mer med det? Bevisligen tillräckligt attraktiv för sex, och båda fick ju ut något av det, för annars hade det ju inte inträffat, eller hur? Hon tvingade sig knappast till att ligga med honom.
Det kanske rentav var så att killen hade förhoppningar om samma framtid, men efter att de haft sex insåg han att det inteh hade funkt. Är det också oärligt?
Det är snarare den outtalade förväntningen (oftast från tjejens sida) om att det skall leda till något mer som sätter käppar i hjulet för henne själv. Varför då inte bara ta saken för vad det är och se vad som händer, istället för att ha en idealiserad bild av en romantisk framtid? Eller skall man skriva på ett avsiktskontrakt först?
Citat:
Väntar man lite med intimiteterna så nöts ju kanske lite "spel"uthållighet kvar. Om man bara är ngn personen övar på, men inte är intresserad av att vara övningsobjekt, så är det väl inte så konstigt att man inte går in i saker hejvilt. Då kan det kännas mer sympatiskt att lära känna varandra o att något växer el sjunker undan - istället för att man har varit föremål för charmoffensiv.
|
Gäller inte det här oavsett om det är någon som "övar sig på spelet" eller om det är någon som har det naturligt?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-23 klockan 11:23.
|
|
|
2012-03-23, 11:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Ja problemet med att det ljugs och manipulerar är väl mest indirekt relaterat till att öva sig eftersom det sker hela tiden ändå.
Tyvärr så blir det väl så när männen känner sig underlägsna i valsituationen och nöjer sig med sex.
|
|
|
2012-03-23, 12:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Det kanske rentav var så att killen hade förhoppningar om samma framtid, men efter att de haft sex insåg han att det inteh hade funkt. Är det också oärligt?
Det är snarare den outtalade förväntningen (oftast från tjejens sida) om att det skall leda till något mer som sätter käppar i hjulet för henne själv. Varför då inte bara ta saken för vad det är och se vad som händer, istället för att ha en idealiserad bild av en romantisk framtid? Eller skall man skriva på ett avsiktskontrakt först?
|
Det oärliga ligger för mig i delvis om man direkt eller indirekt gör anspelningar på fortsatt förhållande om man inte har sådana avsikter och sen även feedandet och smickrandet.
Det är problematiskt med falskt smicker och "omtyckande" eftersom det är de indikatorer som borde användas för att se om "framtid finnes" utöver fysiska lustar här och nu.
|
|
|
2012-03-23, 12:07
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Det oärliga ligger för mig i delvis om man direkt eller indirekt gör anspelningar på fortsatt förhållande om man inte har sådana avsikter och sen även feedandet och smickrandet.
Det är problematiskt med falskt smicker och "omtyckande" eftersom det är de indikatorer som borde användas för att se om "framtid finnes" utöver fysiska lustar här och nu.
|
Enligt vem? Vem sätter normen?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-03-23, 12:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Enligt vem? Vem sätter normen?
|
Jag menade borde kunna. Då som i att det är en utav de faktorer man borde kunna använda för att läsa en människas avsikter oavsett uttalade avtal.
Enligt min norm då.
Jag vet ju själv att folk säger en sak och menar en annan och det leder till problem på så många nivåer med att man ska försöka gissa sig till vad de egentligen vill och menar och ibland så misstror man folk i onödan
|
|
|
2012-03-23, 12:43
|
|
Guest
|
Citat:
Och vem här har sagt att man skall ljuga? Nåväl. Rent krasst fick ju båda ligga, och hade man det bra är det väl inte mer med det? Bevisligen tillräckligt attraktiv för sex, och båda fick ju ut något av det, för annars hade det ju inte inträffat, eller hur? Hon tvingade sig knappast till att ligga med honom. Det kanske rentav var så att killen hade förhoppningar om samma framtid, men efter att de haft sex insåg han att det inteh hade funkt. Är det också oärligt? Det är snarare den outtalade förväntningen (oftast från tjejens sida) om att det skall leda till något mer som sätter käppar i hjulet för henne själv. Varför då inte bara ta saken för vad det är och se vad som händer, istället för att ha en idealiserad bild av en romantisk framtid? Eller skall man skriva på ett avsiktskontrakt först? Gäller inte det här oavsett om det är någon som "övar sig på spelet" eller om det är någon som har det naturligt?
|
Håller med till 100%. Det var sex som var tanken och sex blev det. Hon ville och han ville. Hur allt sedan utspelar sig efteråt det kan man inte veta om man är den som går runt och "hoppas på mer".
Nu har jag aldrig läst någon bok om hur man bäst får det motsatta könet intresserat av mig men jag förstår inte varför det är så jäkla känsligt? Utan att ha läst böckerna så antar jag att det är tips&tänk som man kan ta till sig och använda som man vill. Anta att jag träffar en kille som läst böckerna och använder lite av trixen han lärt sig, vad är problemet?
Anta att jag bara vill ligga med killen, då får både han och jag som vi vill.
Anta att jag vill något mer men inte han, då hade jag förmodligen åkt dit iafl, med eller utan "spel".
Anta att det faktiskt blir någonting av oss efter ligget, då tror jag att det hade blivit något med eller utan tipsen för så mycket förändrar inte raggningslära en hel person.
Tycker bara att det är BS när folk säger att de endast är sig själva, när man vill ligga så tänker man självklart i banor som hur man snyggast går till väga, man tänker på sitt beteende i vardagen och man rör sig ibland avsiktligt på ett sätt, säger ibland saker för att påverka, wtf.
Tycker att det är skitbra att det finns böcker om sådant här för de som känner att det behöver det eller vill ha en extra boost. Förmodligen kan tipsen bidra med lite större självförtroende och personen vågar kanske ut mer.
Finns självklart många killar/tjejer som kan tänka sig att vänta en hel del träffar på att bara sätta på den andra parten, så bara för att man undviker att ligga första träffen så är man inte precis safe. Din date kanske ändå tycker att du är totalt blåst men ville ändå testköra dig.
Jag tycker att det är minst lika jobbigt för den som bara ville ligga som sedan få en gnällig kärring efter sig som tagit förgivet att det skulle bli mer än sex, som det är för den personen som ville "gå vidare med det hela" när det visar sig att det bara var sex det handlade om.
Senast redigerad av jaaaaag den 2012-03-23 klockan 12:45.
|
|
|
2012-03-23, 12:52
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Hela diskussionen om att jobba med "insida" vs. "utsida" först ser ut som en falsk motsättning.
Fokuserar man bara inåt ändrar man måhända sina tankebanor men om man inte jobbar på agerandet leder det ingenstans.
Fokuserar man bara på externa faktorer bygger man bara upp en mur utåt.
Båda alternativen är falska.
Vad man bör göra är att reflektera över vem man är och vad man vill. Sen agera utifrån det helt ärligt, öppet och transparent.
För att ta skuggans exempel. Istället för att sträcka på sig, visa ett självsäkert kroppspråk, le brett och leverera en noga uträknad hälsningsfras, är det bättre att presentera sig som man är. Den osäkra och blyga killen bör istället säga just som det är. Typ: "Hejhallå, jag gör inte såhär normalt eftersom jag är blyg, men...".
Attityden man bör ha är: "Sånhär är jag, take it or leave it". Personer som inte kan acceptera en för den man är, vårtor och allt, är ändå inte värda att lägga ned energi på. Med den inställningen slipper man dessutom inre konflikter där man försöker anpassa sig till hur man tycker man borde vara, istället för hur man faktiskt är.
Det betyder inte att man ska låta bli att ändra sitt agerande. Snarare betyder det att man agerar utifrån det man faktiskt vill göra, men utifrån de förutsättningar man har för tillfället. Lite som att dyka från den där höga klippan. Finns ingen mening med att låtsas att det inte är skrämmande, om man nu tycker det, men är det rätt grej att göra så dyker man i ändå.
Strävar man alltid efter att vara ärlig, öppen och transparent - i alla lägen - kommer också självförtroendet med tiden. Dessutom ger man folk en ärlig chans att tycka om en, istället för att gömma sig.
|
|
|
2012-03-23, 14:00
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2004
|
En fråga till jaaaaag: Hur klarar du att ha en kk utan att få känslor för denne? Att killar inte har några problem med det har jag förstått, men det brukar vara svårt för oss tjejer. Om du nu har erfarenhet av kk och det inte är så att du fantiserar om hur bra det skulle va.
|
|
|
2012-03-23, 14:10
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
|
Tycker det beror lite på var i stadiet man är. Tex, för ett one-night-stand, hur många gånger har man inte fått frågan om man är ute efter sex eller är seriös? Då tycker jag man självklart ska svara att man är seriös, för gör inte jag det blir man dumpad o så kommer KarlAlfred 55cm slak o gör det istället. Man kan få frågan till o med fast tjejen bara är ute efter sex, o svarar man att man bara vill ****** är det i 99% av dessa fall kört ändå. Win på att ljuga, förlust på att alltid vara ärlig. Däremot om jag känt personen ett tag o vi träffats ett tag så självklart är jag direkt tydlig med hur det är, men första kvällarna, knappast.
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
Håller med till 100%. Det var sex som var tanken och sex blev det. Hon ville och han ville. Hur allt sedan utspelar sig efteråt det kan man inte veta om man är den som går runt och "hoppas på mer".
Nu har jag aldrig läst någon bok om hur man bäst får det motsatta könet intresserat av mig men jag förstår inte varför det är så jäkla känsligt? Utan att ha läst böckerna så antar jag att det är tips&tänk som man kan ta till sig och använda som man vill. Anta att jag träffar en kille som läst böckerna och använder lite av trixen han lärt sig, vad är problemet?
Anta att jag bara vill ligga med killen, då får både han och jag som vi vill.
Anta att jag vill något mer men inte han, då hade jag förmodligen åkt dit iafl, med eller utan "spel".
Anta att det faktiskt blir någonting av oss efter ligget, då tror jag att det hade blivit något med eller utan tipsen för så mycket förändrar inte raggningslära en hel person.
Tycker bara att det är BS när folk säger att de endast är sig själva, när man vill ligga så tänker man självklart i banor som hur man snyggast går till väga, man tänker på sitt beteende i vardagen och man rör sig ibland avsiktligt på ett sätt, säger ibland saker för att påverka, wtf.
Tycker att det är skitbra att det finns böcker om sådant här för de som känner att det behöver det eller vill ha en extra boost. Förmodligen kan tipsen bidra med lite större självförtroende och personen vågar kanske ut mer.
Finns självklart många killar/tjejer som kan tänka sig att vänta en hel del träffar på att bara sätta på den andra parten, så bara för att man undviker att ligga första träffen så är man inte precis safe. Din date kanske ändå tycker att du är totalt blåst men ville ändå testköra dig.
Jag tycker att det är minst lika jobbigt för den som bara ville ligga som sedan få en gnällig kärring efter sig som tagit förgivet att det skulle bli mer än sex, som det är för den personen som ville "gå vidare med det hela" när det visar sig att det bara var sex det handlade om.
|
Så bra skrivet, speciellt det sista
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
Senast redigerad av MrBoris den 2012-03-23 klockan 14:12.
|
|
|
2012-03-23, 14:11
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Tycker det beror lite på var i stadiet man är. Tex, för ett one-night-stand, hur många gånger har man inte fått frågan om man är ute efter sex eller är seriös? Då tycker jag man självklart ska svara att man är seriös, för gör inte jag det blir man dumpad o så kommer KarlAlfred 55cm slak o gör det istället. Win på att ljuga, förlust på att alltid vara ärlig. Däremot om jag känt personen ett tag o vi träffats ett tag så självklart är jag direkt tydlig med hur det är, men första kvällarna, knappast.
|
Jag förstår inte vad skillnaden på "seriös" och "inte seriös" är, i det här fallet.
Om båda vill ha sex så vill de väl det? Eller skulle tjejen plötsligt säga "nej, jag vill inte ha sex om du vill ha sex med mig"?
|
|
|
2012-03-23, 14:15
|
|
Workaholic
|
Citat:
Om båda vill ha sex så vill de väl det? Eller skulle tjejen plötsligt säga "nej, jag vill inte ha sex om du vill ha sex med mig"?
|
Enligt min erfarenhet så blir de otroligt avtända om man säger det rätt ut, bättre att spela lite in i det sista
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
|
|
|
2012-03-23, 14:16
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Enligt min erfarenhet så blir de otroligt avtända om man säger det rätt ut, bättre att spela lite in i det sista 
|
Mm, samtidigt som de egentligen vill samma sak, eller hur?
|
|
|
2012-03-23, 14:20
|
|
Registered User
|
Det var inte det enda scenariot utan han var villig att LJUGA, inte bara LEKA. Annars kommer någon annan och ljuger.
Det är det scenariot som är så problematiskt, gör inte du det så är någon annan villig att göra det med största sannolikhet och det är mer win (för vissa) än det är loss.
|
|
|
2012-03-23, 14:28
|
|
Workaholic
|
Citat:
Mm, samtidigt som de egentligen vill samma sak, eller hur?
|
Precis! O nu snackar vi inte om någon erfarenhet av tre tjejer det hänt med, utan tiotal o åter tiotal, ofta samma fråga o ibland har man gjort bort sig o ibland inte
Senast redigerad av MrBoris den 2012-03-23 klockan 14:30.
|
|
|
2012-03-23, 14:44
|
|
Guest
|
Camilla: för mig har sex ingenting med kärlek att göra, sex har med attraktion och lust att göra och de måste inte gå hand i hand med kärlek.
För mig är en KK en KK. Sugen? Ja. Då kör vi. Klart. Hejdå. Vart ska känslorna ha plats att uppstå? Jag tycker inte att det är ett rent KK-förhållande om man utöver knullen hänger med varandra och hittar på saker.
Man använder varandra för bådas njutning, som med en sexleksak, på bådas lika villkor.
Jag söker inte samma egenskaper i en KK som i en person som jag vill ha något långvarigt med, en KK behöver bara kunna prestera och inte vara helt tappad, en person som jag vill ha ett förhållande kräver jag så mycket mer av.
Och om jag mot förmodan vill ha ett förhållande med en KK någon gång, då är väl inte det något problem? Antingen berättar man det och sen andra är game eller så avslutar man.
Jag har bara haft 1 i mitt liv men jag är ändå 100 på vilka regler som jag kör efter.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:45.
|

|