Citat:
Ursprungligen postat av NiklasAlm
det kan väl inte vara ohälsossamt att deffa om man ligger på ca 15 % bf eller, isåfall får du gärna förklara varför? Tror du snackar skit
Yes det är det jag vill uppnå (+lite annat) men jag tänker långsiktigt och jag tror jag kommer ha bra mycket lättare att lägga på mig muskler på 15% bf än på 25(om jag hade bulkat). Dessutom lättare behålla muskler nu under deff när jag fortfarande har newbiegains. + att det är kul att iaf se hyffsat tränad ut när man lägger ner så mycket tid på det.
|
Det är ohälsosamt bla. för att du riskerar näringsbrist och brist på vitaminer och mineraler, listan på negativa saker som detta kan orsaka är inte kort.
Dessutom finns det risk för hormonrubbningar vilket defenitivt inte är gynnsamt för din träning...
Ja det stämmer att man lättare lägger på sig muskler vid lägre bf, men när man är så pass smal som du är så kommer förmodligen din bf att minska på bulk eftersom du kommer lägga på dig väldigt mycket muskler snabbt i början på bulk då du knappt har några muskler nu.
Grejen är att du kommer se mer otränad ut ju mer du deffar i det här läget. Du definerar liksom bara ditt skelett...
Ärligt talat tror jag inte din bf% skulle försämras efter en bulk upp till ~80kg.
Jag tycker att längden -110 bör ses som en lägsta gräns för hur lågt man ska deffa ner sig oavsett bf. Efter det blir det fångläger-looken typ.
Det kan ju även vara så att vi missbedömer din bf%, den kanske är lägre än 15%?