Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-29, 09:15   #166
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006

En videosnutt från en härlig dag. Cirka 7-minuterstempo, så det gick rätt lugnt och fint.
Gammal 2014-04-29, 13:40   #167
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Åkte till Kungsängen och sprang hem till Spånga, inte rakaste vägen dock för det hade inte blivit några 2 mil. KUL!!! Jag har aldrig varit där, och hade bara en rudimentär uppfattning om hur jag skulle ta mig hem. Makalöst skoj!

Jag har katastrofalt dåligt lokalsinne, det är så uselt att det gränsar till löjeväckande hur vilse jag kan gå. De som känner mig vet att jag inte gör mig till eller försöker fåna mig: jag har verkligen så uselt lokalsinne.
Det gör det till en utmaning att försöka hitta nya löprundor, särskilt som jag behöver rundor som är uppemot 2-3 mil eller mer.

Nu är jag ju förstås jättesugen på att ta reda på om det går att springa från Bålsta till Spånga istället. Det är främst sträckan mellan Bålsta och Kungsängen som oroar mig, Enköpingsvägen ser inte så gästvänlig ut som den var mellan Kungsängen och Barkarby, där jag vek av in på Järvafältet för att få in lite fler kilometrar i rundan.

Det var rätt häftigt också att när jag springer och grubblar på annat och inte bryr mig om fart håller jag 6:40/km cirka, och då hade jag en snittpuls på 75% av HRM. Högsta pulsen landande på 82% och det är ju faktiskt rätt lågt det med.

Jag är sjukt nöjd helt enkelt, och så himla sugen på mer!
Finns det inte en vandringsled där? Typ kungsängsleden eller något? *googlar*
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 13:42   #168
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Tadaaaaa

http://www.upplands-bro.se/kultur-oc...-broleden.html
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 17:50   #169
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Det där såg ju för jäkla nice ut! Tack för tipset!
Gammal 2014-04-29, 17:56   #170
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

15km 1:34:23

Lätt löpning idag, första kilometrarna gick lite segt men jag får se dem som uppvärmning. Tog en helt odramatisk sväng till Sundbyberg, runt sjöarna där och hem igen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo.JPG (70.2 KB, 4 visningar)
Gammal 2014-04-29, 20:34   #171
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Men det är framkomligt iaf så man inte måste trängas med bilarna?
Genom Bålsta och Bro är det såklart inga problem även om det kan vara lite svårt att hitta en smidig väg ut från Bålsta. Det är nog bäst att ta gångvägen nere i centrum.
Mellan Kalmarsand och Bro var det dock bara vanlig bilväg. Samma sak när man passerat Bro och hela vägen till Kungsängen.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 09:11   #172
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Genom Bålsta och Bro är det såklart inga problem även om det kan vara lite svårt att hitta en smidig väg ut från Bålsta. Det är nog bäst att ta gångvägen nere i centrum.
Mellan Kalmarsand och Bro var det dock bara vanlig bilväg. Samma sak när man passerat Bro och hela vägen till Kungsängen.
Ok, låter som det kan bli en del vägrenslöpning. Kanske inte det allra mest upplyftande, eller det säkraste för den delen.
Gammal 2014-05-01, 17:49   #173
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Slut på skav på insidan av armarna pga vätskeryggans remmar. Jag har så lite grejer med mig ändå att fickorna på Ultraspire Alpha Steep räcker.

Laddar inför Lidingö Ultra 50km och funderar på målsättningen. Jag vet inte vad jag ska hoppas på med tanke på att björken fortfarande blommar, det fanskapet. Med lite tur, med allergi osv, så kan det kanske bli ett bra resultat fast jag vet inte om jag törs hoppas. På sistone har jag känt mig rätt sliten.

Hoppas jag kommer runt.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ultraspire1.jpg (63.8 KB, 3 visningar)
Gammal 2014-05-03, 15:28   #174
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Lidingö ultra 50km

Skit också. Fick bryta efter 10km, vaden krampade ihop på ett helt brutalt sätt. Dagen slutade hos Access Rehab, elektriska nålar, massage och förhållningsorder för att jag ska fixa resten av träningen.

Istället för att brista krampade muskeln ihop, det ska jag kanske vara glad för. Nu har jag tack och lov ingen bristning, jag kan gå upp på tå utan smärta men muskeln är dödstrött och "nyps" (hotar att krampa, som ticks nästan).

Återbesök är inplanerat nästa vecka om det inte känns väldigt mycket bättre snabbt. Jag chansar inte.

Senast redigerad av LadyG den 2014-05-03 klockan 15:30.
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-03, 16:35   #175
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Trist!
Jag som hela dagen väntat på att få läsa om hur du skulle klara loppet med bravur.
Nu får vi hoppas det blir ordentligt bra igen.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-03, 20:17   #176
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Det som stör mig är att planen var bra och utförandet så långt jag hann perfekt. Höll rätt fart (6:50-7:10), rätt ansträngningsgrad (lätt) och det var perfekt för löpning. Riktigt surt att allt kändes så bra, utom just vaden.

När jag för en gångs skull INTE jagar iväg som om det vore 5K istället för 50 ... *suck*
Gammal 2014-05-03, 22:06   #177
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Beklagar och hoppas på snabb bättring.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 08:45   #178
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Tack, jag får göra mina tåhävningar och stretchen idag och se vad som händer. Tidigast onsdag får jag testa att springa igen.
Gammal 2014-05-07, 10:05   #179
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Det ska bli en tävling på min idrottsplats (jaja, det är väl kommunens egentligen men jag är där så ofta att det känns som min): Spånga 6H

Jag blev så glad att jag studsade som en glad terrier! En tävling på hemmaplan, det är från dörr till grind 1730m. Genar jag, som de flesta gör normalt, är det ännu närmare men i vanliga fall springer jag en liten omväg till idrottsplatsen för att hinna bli uppvärmd innan jag kör på

Jag blev helt ärligt skitglad!

Vaden uppför sig, jag har ingen nämnvärd träningsvärk så jag fortsätter med tåhävningar på både ett och två ben och jag stretchar lite då och då. Nu känns det ingenting, det är som om det aldrig hade hänt något. Jag undrar om det betyder att jag törs springa snart? Efter samråd med naprapaten kom vi fram till att cykla var ett bra alternativ idag, jag tänker då rakt inte chansa och gå emot henne. Hon vill mitt bästa och skulle inte förslå en sak om hon inte hade fog för det.

Men jag är grymt sugen på att springa (på Spånga IP dessutom), det ska jag inte sticka under stol med.
Gammal 2014-05-07, 11:49   #180
ulfalf
Går det så går det

ulfalfs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Coolt! Själv har jag bara 800 m till Spånga IP Man blir ju sugen på att testa på 6h...
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:57.