Citat:
Ursprungligen postat av CoolBoy
Vilken styrka!
Passar på att ställa en teknikfråga i marken till självaste experten.
Har alltid trott att man ska lyfta stången från marken med svank, ser på dina filmer att du inte gör det. Är det något som kvittar eller man kanske till och med lyfter mer när man inte lyfter med svank?
|
Tack! Nja, svank ska du inte ha om du ska bli en god markare. Men det är självklart oerhört viktigt att du håller ländryggen intakt och inte släpper tyglarna om den. (Svårt att förklara i text.)
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174
Du är min marklyftidol
|
Tack så mycket! Var in i din journal, fick några goda skratt. På ett positivt sätt alltså...
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander
Grymma marklyft, helt sick!
|
Tack mannen!
Citat:
Ursprungligen postat av wird
Finner inte ett enda fel, klockrena marklyft. Blir ju automatiskt en förebild, kan inte säga annat
|
Tack ska du ha! Med tanke på att jag under långa perioder haft en krånglande rygg så har jag lärt mig att en god teknik är ett måste. Dock tyckte jag inte riktigt att jag fick med mig fullt bentryck genom lyften. Syns nog inte på filmen men jag upplevde det så.
Citat:
Ursprungligen postat av Swiftey
Riktigt jäkla stark. Hittade inte i början men kan ha missat, hur lång och hur gammal är du? Hur länge har du tränat?
|
Tack till dig! 187 cm, nyss fyllda 36 år. Jag började träna ett par år innan du föddes tror jag...

Men marklyft har långt ifrån varit nån prio under hela tiden. Har gått åratal ibland utan marklyftsträning.
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21
Nä nu får herr Landström lite för mycket beröm här! En 10:a på 230 kg är inte ok för denne man. Nu kräver jag antingen en 12:a på 230 kg eller en 10:a på 240 kg som uppväger detta misslyckade pass! 230 kg, vad är det för skitvikt att gå på och en 12:a på 220 kg är ju tyvärr lika bra som en 10:a på 230 kg så här finns ingen anledning till hyllningar! Nu vill jag se en 6:a på 260 kg!
|
Tycker 230 kg är en alldeles förtjusande vikt...

Och en 10:a är ju trots allt en 10:a.

(Tidigare perset var ju en 8:a så jag kan ju inte persa för snabbt, då brakar jag kanske in i den berömda väggen.)
Citat:
Ursprungligen postat av clinteastwood
Bra markat Qno.
|
Tack Clintan!