+20reps böj är alltid respekt! kul att se. jag lär testa de snart igen
absolut, är så sjukt mycket psykiskt! skulle lika gärna kunna lägga av efter 10 reps för man känner sig helt mör. men då andas man 5-10sek tänker en till, en till osv (lite WM som man kör i DC-träningen) och tillslut är man där på 20reps. är ju lite päronvikter nu men ett roligt sätt att utmana sig på. hoppas kunna lägga på ganska mycket på stången på sikt. man måste ju alltid börja någonstans. tror jag gjorde 120x18 då jag vägde 91kg före deffen och idag då 120x22 på en vikt på 83kg så benträningen går ganska bra tycker jag
Har du lust att förklara det där? Gummiband som håller ihop knäna så att man blir tvungen att trycka ut dom?
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa
jag kan svara eftersom jag själv använt mig av den metoden. ett gummiband över knäna, som trycker ihop dem. så de blir precis som du säger. man får aktivt jobba med att hålla ut dem. för mig fungerade det väldigt bra.
What he said
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87
120x22 idag, försök att inte somna
Fan va grymt Chrille!!! Dags att ge dig på 130kg nu då.
jag kan svara eftersom jag själv använt mig av den metoden. ett gummiband över knäna, som trycker ihop dem. så de blir precis som du säger. man får aktivt jobba med att hålla ut dem. för mig fungerade det väldigt bra.
Viewer discretion is advised, inte dom finaste marklyften ni kommer se men ändå ett litet RPB, 120*5
Lite grunda böjar, 80*11
t-bar 30*9
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.