Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-01, 14:05   #151
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Duffy - Rockferry
http://hogtalaren.blogspot.com/2008/...rn-whales.html

Sinnessygt bra, som danskarna hade sagt.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 14:38   #152
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Reg.datum: Sep 2007
Madonna kommer förövrigt snart ut med sin nya platta, någon närmare presentation av henne finns det knappast behov av. "Hard Candy" ska tydligen skivan heta och har planerat releasedatum till 29 April.

Första singeln blir "4 Minutes", Justin Timberlake medverkar och ingen mindre än Timbaland producerar. Kommer att släppas i slutet på Mars, har dock haft en pre-air på en radiostation i Frankrike och någon kvicktänkt jäkel han ju så klart rippa ner den. Lite dålig kvalité, men man hör ju hur den låter.

Senast redigerad av maaherra den 2008-03-07 klockan 14:40.
maaherra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 16:29   #153
Sleigh
Registered User

Sleighs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Är inte så mycket för billboard pop/rnb/hip hop men Timbaland är ett jävla geni. Vilken låt han än är med och producerar så blir det en hit.
Sleigh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 12:46   #154
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Jag vet att många på brädan tassar på tårna efter nya Opeth plattan.
Ny trummis och ny krulltott på gura och ett bra tag sen senaste släppet. Klart man är nyfiken på hur det kommer låta.
Lopez var ju en klippa på trummor och vipps så var latinoduon splittrad i bandet.
Axe har ju visat i Bloodbath att han är man för sitt trumset, men hur passar hans stil in i Opeth?

Alla skulle säkert bli glada om jag postade en snutt från senaste plattan men det tänker jag inte göra. Jag postar en hel låt! Men vi tar det i omvänd ordning.

Ni ska få se ett Liveklipp istället för studiospår, när dom lirar spår nr 2 från kommande vax.

Tyvärr är ljudet inte så bra men visst satan låter det kanon ändå!!!!!

Hype-spots:
1:50-2:54 Hur jävla bra är inte Kulles solo och takten som Axe/Mendes glider in på!!!

4:15-4:57 Mendes!!!!!!!!! Vilken jävla basgång! När Mike kommer in med sliden så blir det lite gåshud också! Riffet efter är kanon också!

6:30 -6:49 Svårt att höra på denna inspelning men FY satan vilket jävla merch det blir. Axe får typ ett getingbo över sig och vevar nåt överjävligt.

Övergången till outrot känns kanske lite pålappat men jag gillar harmonin i det

Vad säger ni andra?
teargaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 02:33   #155
PowPow
Registered User

PowPows avatar

2008-03-26 släpper Håkan Hellström sin nya: För sent för Edelweiss. Antar att alla är peppade?

Singel: För en lång lång tid
Gammal 2008-03-18, 03:00   #156
scum
omg jag kan ändra!!!

scums avatar

Reg.datum: Aug 2007
för en lång lång tid........ kan man säga så?
kan man tydligen.. men bör man?
scum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 12:19   #157
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Citat:
Ursprungligen postat av scum Visa inlägg
för en lång lång tid........ kan man säga så?
kan man tydligen.. men bör man?
Ja, det bör man.
Gammal 2008-05-24, 08:20   #158
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Några nyligt utgivna skivor som jag sitter och lyssnar igenom just nu

Grave – Dominion VIII
Helt OK. I början tyckte jag mig känna en återgång till de grötigare och brutalare tonerna från förr (då det var bättre) men det avtog vilket sänker den från jävlart bäst till bara bra.

Deicide – Till Death do us Apart
Vad kan man säga. Det är Deicide. Det är snabbt, vasst, hårt och fullt med hänvisningar till satan och sånt. Precis så som jag vill ha min Deicide serverat

Cult of Luna – Eternal Kingdom
Känns mjukare än tidigare. Mörkt, men inte lika. Den här kräver minst 20 genomlyssningar innan man får ett grepp om den. Som vanligt med CoL

Unleashed – Hammer Batalion
Unleashed har varit med länge på den svenska scenen och jag har ända sedan jag som ca 11-åring(!) fick följa med de tuffa killarna på en spelning diggat dem, och de gjorde en lysande skivdebut med Where no life Dwells. Tyvärr har det mesta efter det inte riktigt varit lika bra men har för varje skiva närmat sig fornstora dagar och nu börjar det bli riktigt bra. Lite mindre känsla av BM – mer thrashig DM

Gammal 2008-05-24, 08:34   #159
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Eftersom jag inte har något bättre för mig när jag känner mig lite för krasslig för at träna fortsätter jag leka Strage

Aborted – Strychnine
Jag vet just inte. Suveräna riff och supertight, men de ska blanda in en del sång som låter nästan som den värsta av seattleposermetal. Fast trots detta så är det bra rocknroll. Snabbt, så man ibland nästan tror det vore Psycroptic

Bonded by Blood – Feed the Beast
Thrash är definitivt det nya disco. Jag hoppas på en fortsatt renässans för denna genre. Mycket Nuclear Assault över denna platta

Hate - Morphosis
Blast Beats. I sanning blast beats. Nästan så at man tycker det blir lite långtråkigt. Men det är snabbt och tight utan att höja pulsen särskilt mycket. Det är de ”långsammare” spåren som känn mest intressanta. Kanske ska jag lyssna igenom denna några gånger till innan jag placerar den i kategorin ”Bra – men inte pr0n-bra”

Gammal 2008-05-24, 15:29   #160
TCOG
.

TCOGs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Sleigh Visa inlägg
Är inte så mycket för billboard pop/rnb/hip hop men Timbaland är ett jävla geni. Vilken låt han än är med och producerar så blir det en hit.
Timbaland sitter inte direkt och knåpar ihop allt om du tror det. Han har ett team av producenter & en hans närmsta medarbetare "Danjahandz"/"Danja" borde nog få lika mycket credit men bara att han är ingen som direkt står och gör scratchljud eller upprepade meningar i musikvideor som timbo därför kan vara orsaken att många inte vet vem han är. Han jobbar med många typ 7 låtar på britney albumet senast så han kör många genrer & har 4 låtar på hard candy plattan med Timbaland.
Den här var också en orsak som Timbaland hade med storproducenten Scott Storch när de hade beef typ då många sa att Danja gör många låtar som sen timbo tar credit för.

http://en.wikipedia.org/wiki/Danja
TCOG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 20:45   #161
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Scar Symmetrys nya släpps snart. Albumet är mycket bra. Jag tror fans av moderna In Flames kan gilla detta. Till skilland mot In Flames är Scar Symmetry fortfarande bra.

Scar Symmetry - Holographic Universe 20 Juni

Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 21:16   #162
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av teargaz Visa inlägg

Hype-spots:
1:50-2:54 Hur jävla bra är inte Kulles solo och takten som Axe/Mendes glider in på!!!

4:15-4:57 Mendes!!!!!!!!! Vilken jävla basgång! När Mike kommer in med sliden så blir det lite gåshud också! Riffet efter är kanon också!

6:30 -6:49 Svårt att höra på denna inspelning men FY satan vilket jävla merch det blir. Axe får typ ett getingbo över sig och vevar nåt överjävligt.

Övergången till outrot känns kanske lite pålappat men jag gillar harmonin i det

Vad säger ni andra?
tumme upp för din lista. Alltid kul att leta sekunder i låtar. Musikaliskt så tror jag inte det blir någon milsvid skillnad med de nya killarna. Det blir nog bra. Axe e fin han.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 21:38   #163
oath5
Registered User

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Scar Symmetrys nya släpps snart. Albumet är mycket bra. Jag tror fans av moderna In Flames kan gilla detta. Till skilland mot In Flames är Scar Symmetry fortfarande bra.

Scar Symmetry - Holographic Universe 20 Juni
Håller med. Denna var riktigt bra!
oath5 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 22:22   #164
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av TCOG Visa inlägg
Timbaland sitter inte direkt och knåpar ihop allt om du tror det. Han har ett team av producenter & en hans närmsta medarbetare "Danjahandz"/"Danja" borde nog få lika mycket credit men bara att han är ingen som direkt står och gör scratchljud eller upprepade meningar i musikvideor som timbo därför kan vara orsaken att många inte vet vem han är. Han jobbar med många typ 7 låtar på britney albumet senast så han kör många genrer & har 4 låtar på hard candy plattan med Timbaland.
Den här var också en orsak som Timbaland hade med storproducenten Scott Storch när de hade beef typ då många sa att Danja gör många låtar som sen timbo tar credit för.

http://en.wikipedia.org/wiki/Danja
Vad hette han som alla var med förut då, innan Timbaland? Svart, mager kille. Justin och han gjorde ett par låtar ihop, och de stod o såg lite coola ut. I någon video cyklar han i bar överkropp (skräll ) till något lokalt köpcenter, typ. Han var värsta hypad för ett par tre år sedan eller så, och sedan så försvann han bara.
Gammal 2008-06-02, 22:45   #165
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Eric Bibbs nya, Get Onboard, har blivit hyllad överallt den recenserats. Har dock ingen aning om var man skulle kunna köpa den.

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.