Inledning:
Efter att ha varit en – periodvis – aktiv koloit i några år utan att ha haft en riktig träningsjournal så tänkte jag att det var dags att skaffa sig en då jag börjat bli lite i behov av att få feedback på träningen. Startskottet kom efter varvet nu i maj då jag latade mig med träningen och gjorde en analtid.
Jag är väl semi-seriös om jag ska beteckna mig själv. Är väldigt motiverad till träning periodvis och ibland så mystränar jag bara. Rent generellt så vill jag väl inte låta träningen gå ut så mycket över vardagen i övrigt. Mycket av konditionsträningen/styrketräningen utförs till/från jobbet nu under sommaren eller på lunchen alt. morgonen när jag går i skolan.
Om någon undrar vad bilden har för symbolik så skall det illustrera min revanschlust och ilska efter varvet.
Vad kommer journalen att innehålla?
Antagligen kommer träning blandas en del med min vardag i övrigt, se det som en form av blogg-hybrid.
Här kommer en snabb presentation med lite bakgrund och nuvarande stats.
Träningsbakgrund:
Fotboll, Hockey, Innebandy och lite basket. Senaste åren har mest varit gym och löpning i perioder. Vandring och klättring är två andra hobbys som tyvärr fått stå åt sidan senaste halvåret pga. tidsbrist.
Nuvarande stats:
Ålder: 25
Längd: 182 cm
Vikt: ~88 kg
10km: Sub 50 någonting.
21km: Sub 2h någonting (1.58 på varvet, vilket jag är kraftigt missnöjd med)
Bänkpress: 1x117,5 kg
Militärpress: 3x72,5 kg
Chins: 2x40kg
Dips: 3x40kg
Marklyft: 3x165 kg
Knäböj: ? Länge sedan jag körde det.
Flaggan: Några sekunder
Muscle-ups: 3 st
Klättrat 6C (bouldering och med rep)
Årets mål/tävlingar:
Discovery Aim Challenge (Inte klart ännu)
Midnattsloppet
Lidingöloppet
Chinna min flickvän (~55 kg)
Gå ner till ~82 kg och försöka bibehålla muskelmassan så gott det går
+ övrigt bajs
Nuvarande schema:
Måndag: Gym – Bröst och triceps
Tisdag: Löpning – 10 km medel
Onsdag: Löpning – Intervaller/Tempo/Backintervaller (Max 7 km) samt gym med lättare ben och bål
Torsdag: Löpning – 12-13 km lätt
Fredag: Gym – Rygg, Axlar och Biceps
Lördag: Löpning – 15-20 km lätt
Söndag: Cykel 2-3 mil eller vila
Kommer att använda mig av någon sorts graderingsskala mellan 1-10 för träningspassens intensitet.
Schemat kommer med all säkerhet inte att följas, det blir sällan så för mig då annat ofta kommer i vägen samt så kommer jag börja jobba den 19e juni och får nog göra små justeringar då. Förhoppningsvis kan jag ha ett minimum på 3 löppass och 2 gympass i alla fall.