Fredag 12 januari v.02 2018 (14:05-16:05 (120 min))
FU-bänk (stopp)
62.5 kg - 5 set x 10 reps
Sälrodd (81 cm-grepp)
67.5 kg - 5 set x 9 reps
Mark (sumo)
140 kg - 15 set x 1 reps
3 set reverse hypers + 3 set EZ-frenchpress
3 set reverse hypers + 3 set hantelflyes
3 set reverse hypers + 3 set hantelcurls (sittande)
Lördag 13 januari v.02 2018 (18:30-21:30 (180 min))
Böj (lowbar)
120 kg - 3 set x 3 reps
Böj (stopp, highbar)
92.5 kg - 3 set x 10 reps
Pinbänk
82.5 kg - 4 set x 7 reps
Chins (supinerat)
3 set x 7 reps
3 set reverse hypers + 3 set omvända kabelflyes
Massa lall med mitt vänsterknä. Därav lång passtid.
Söndag 14 januari v.02 2018 (19:30-21:25 (115 min))
Bänk (stopp)
87.5 kg - 4 set x 4 reps
Sälrodd (81 cm-grepp)
65 kg - 6 set x 10 reps
10 set hantelflyes + 10 set band pull-aparts
5 set hantelcurls + 5 set reverse hypers
5 dropset kabelcurls
_____
Strul med vänsterknät. Svullnade upp i fredags och kan inte böja det maximalt. Känns som någon sena/led på baksidan hamnat fel. Insida, baksida knä (inre ledband?). Hänt såhär innan, då körde jag en böj på 50 kg så smattrade det till på baksida knä och knät blev riktigt igen, låstes upp. Provade detta i lördags men då låste sig knät vid utsträckning också. Svullnade upp ännu mer, kunde inte stödja/belasta och var dubbel-låst (varken böja eller sträcka) fram till söndag eftermiddag. Då tryckte jag på baksida knä samtidigt som jag böjde på det (låg på köksgolvet i typ två timmar och försökte låsa upp lol) så släppte låsningen vid utsträckning. Kan stödja mig på det, gå, men det känns ostabilt och svagt (av svullnaden). Låsningen vid böjning är kvar ännu.
Var på väg in till akuten i söndags men en läkarbekant sade jag ska skriva en "egenremiss till ortoped" istället (för jag blir bara ditskickad efter akuten ändå). Har gjort det så borde få en ortopedtid nästa vecka gissar jag.
Vänsterknät är det jag opererat. Sytt fast menisk (skadade knät fem-sex gånger när spelade hockey, menisken läkt fel trodde kirurgen). Lite rädd att lagningen släppt. Minns också att ortoped såg på röntgen att jag hade en skada på ledband eller korsband också (minns inte vilket). Detta var 2½ år sedan. Knät har fungerat bra efter operationen. Alla splitböjar jag mosat kan vara boven - har känts dåligt på knäts baksida. Gå från bakböj som enda benträning till 25 veckoset splitböjar, inte det smartaste!
Citat:
Ursprungligen postat av frys
Hur går rehaben?
Blir det någon ny satsning i bänken nu igen? (eller du kanske blivit skadad där också? svårt att hålla reda på vem som gjort vad xD)
|
Bänka med svank kan jag. Det var mitt ryggskott på högersidan av ländryggen (när jag gjorde min diskbuktningsrehabstretch för våldsamt) i mitten av december (fem veckor sedan) som hindrat mig. Nu känns det bara av lite efter svankning men förvärrar inte.
Ryggen skulle jag säga är bäst sedan skadan (april 2017). Irriterar om jag lowbarböjer och sumomarkar för mycket. Är positivt inställd och har kontroll.
Hade inte knät pajat hade jag sagt att kroppen är bäst på länge!