2007-08-30, 08:00
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Det där med korkade snorungar som ska springa fram och spela hjälte är vansinnigt irriterande. När jag ser att någon håller på och fastna står jag bara och tittar på håll tills antingen 1) stången åker upp eller 2) stången trillar ner.
Sen när folk kör lite tyngre bör de ju ha vett att be om passare, men det är deras problem. En rolig episod utspelade sig på Gerdahallen i Lund när en man försökte sig på 90 kg i bänk. Efter en stund hörde jag ett svagt väsande "...hjälp.... hjälp" - han hade legat där en god stund.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2007-08-30, 10:09
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Jag mailade till 24/7 och frågade om det där med vikterna och fick till svar att det bara var ett illasinnat rykte. Inga vikter låses in på kvällarna.
|
|
2007-08-30, 12:16
|
|
|
Athletic chick on a stick.
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Jag mailade till 24/7 och frågade om det där med vikterna och fick till svar att det bara var ett illasinnat rykte. Inga vikter låses in på kvällarna.
|
Ypperligt! Då ska jag gå dit och flukta på deras gym.
|
|
|
2007-08-30, 12:55
|
|
|
Preciousss Posterior
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Chins:
oassisterade x 3, 3, 2
Idag strävades det efter kontakt, vilket jag tycker att jag lyckades riktigt bra med i allt förutom chins, i princip (inte så lätt att tänka "rygg" när man simmar som en groda uppför ställningen).
Nöjd.
|
Bra chins där. Hur brett håller du när du gör chins? Det kan bli så att man tappar kontakten med ryggen om man håller för tätt. Blir mycket biceps som får jobba då istället.
Konstigt att ingen springer till undsättning och vill hjälpa ponyn uppför chinsräcket när hon sprattlar så..
|
|
|
2007-08-30, 21:25
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe
Bra chins där. Hur brett håller du när du gör chins? Det kan bli så att man tappar kontakten med ryggen om man håller för tätt. Blir mycket biceps som får jobba då istället.
Konstigt att ingen springer till undsättning och vill hjälpa ponyn uppför chinsräcket när hon sprattlar så.. 
|
Lite bredare än axelbrett, lillfingrarna vid ringarna på stången (om det är någon typ av standard). Skulle vilja köra bredare men tror inte att jag kommer upp utan assistans av biceps (?)
|
|
|
2007-08-30, 21:31
|
|
|
|
30 augusti - axlar & triceps
Började passet med att klättra 30 min. Skulle vilja säga att klättringen gick dåligt men det är närmare sanningen att den inte gick alls. Tung som en dräktig ko och kom knappt uppför väggen. Händerna tvärdog.
Resten blev myspass...
Militärpress:
15kg x 10
17kg x 10
30kg x 2
25kg x 7, 6, 6
Tricepsextensions:
15kg x 10
17kg x 10
20kg x 10
25kg x 3 (triceps är diagnostiserad som död)
Fjärilen:
5kg x 8
3kg x 16
4kg x 10
Smalbänk:
40kg x 6
...varpå jag insåg att jag måste gå NU och på en gång för att inte komma sent till jobbet.
|
|
|
2007-08-30, 21:51
|
|
|
User. Registered.
Reg.datum: Jan 2007
|
Kan du köra 6or på 40 i smalbänk, vid den kroppsvikten, så är då tricepsen inte ett skvatt död. Kör på!
|
2007-08-30, 21:58
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Löfström
Kan du köra 6or på 40 i smalbänk, vid den kroppsvikten, så är då tricepsen inte ett skvatt död. Kör på!
|
Pfft! Jag körde ju 11 eller 12 på 40 när jag var på STK. Sant det mini säger om att man får +15% styrkeboost av att vistas där. Har fortfarande inte lyckats slå den volymen.
Ska våga mig på 50 i smalbenken nästa gång.
Triceps skall utrotas! (för att sedan återuppstå - större och mäktigare)
|
|
|
2007-08-30, 22:01
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Då får du se till att pallra dig tillbaka till oss igen då.
|
|
|
2007-08-31, 07:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Hmmm trist att klättringen inte gick bra.
Det kan vara sådär ibland, men det går att vända på om man koncentrerar sig.
Hoppas i alla fall det går bättre nästa gång. Tror som sagt fortfarande att 1-2 klätterpass i veckan skulle kunna göra dig till en helbra klättrare och en ännu värre pole queen!
|
|
|
2007-08-31, 07:59
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Hade första riktiga vilodagen på tre veckor igår. Coma-style. Det mest ansträngande jag gjorde var att gå 100m. Känner mig som en ny människa idag
Sittande rodd:
Sittande bicepscurl:
Chins:
oassisterade x 3, 3, 2
Hammercurl:
Box squats:
Latsdrag:
Vadpress i benpress:
|
Jag fattar inte
var det här din vilodag?
du har knäppare definition av vila än vad jag har *L*
|
|
2007-08-31, 15:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Såg nyss en artikel om annorlunda träningsformer i expressen! Är det du  ?
…Och detta finns i Sverige!
Stripaerobics: Balance gym i Stockholm har klasser i stripaerobics, som blivit mycket populära, särskilt bland tjejer. Balance gym: 08-407 44 00.
Karaoke-spinning: Olika små gymkedjor i Sverige som Club Hälsoskaparna och Pulse Träning och Spa har karaokespinningspass. Det finns även vissa Friskis och Svettis-träningshallar som har Karaokespinning.
Poledance: En eldsjäl vid namn Nelle Svan har startat poledanceklasser i en lokal i Vasastan i Stockholm. Anmäl er via poledance.se. Förmodligen kommer träningsformen spridas även till resten av Sverige.
Steppdans: Steppdansklasser finns i helalandet. Gå in på Svenska steppdansförbundets hemsida, steppdans.info, för mer specifik information om var du kan träna på din ort.
|
|
|
2007-09-01, 21:48
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Såg nyss en artikel om annorlunda träningsformer i expressen! Är det du  ?
…Och detta finns i Sverige!
Stripaerobics: Balance gym i Stockholm har klasser i stripaerobics, som blivit mycket populära, särskilt bland tjejer. Balance gym: 08-407 44 00.
Karaoke-spinning: Olika små gymkedjor i Sverige som Club Hälsoskaparna och Pulse Träning och Spa har karaokespinningspass. Det finns även vissa Friskis och Svettis-träningshallar som har Karaokespinning.
Poledance: En eldsjäl vid namn Nelle Svan har startat poledanceklasser i en lokal i Vasastan i Stockholm. Anmäl er via poledance.se. Förmodligen kommer träningsformen spridas även till resten av Sverige.
Steppdans: Steppdansklasser finns i helalandet. Gå in på Svenska steppdansförbundets hemsida, steppdans.info, för mer specifik information om var du kan träna på din ort.
|
Haha, yesss! Jag pratade med Expressen för ett tag sedan och var medveten om att en notis skulle skrivas i papperstidiningen men missade ju självklart att köpa sagda nummer när det kom ut (så om någon har förr-förra bilagan Fredag befriar jag er mer än gärna ifrån den). Online-notisen hade jag inte alls märkt om du inte påpekat. Tack!
När jag surfade in på Expressen Hälsa hittade jag för övrigt följande:
http://www.expressen.se/halsa/viktom...35/poledancing
Heh, lite knock-off av vad jag skrivit på min site? *host*
Men jag är nöjd.
|
|
|
2007-09-01, 21:54
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av teargaz
Hmmm trist att klättringen inte gick bra.
Det kan vara sådär ibland, men det går att vända på om man koncentrerar sig.
Hoppas i alla fall det går bättre nästa gång. Tror som sagt fortfarande att 1-2 klätterpass i veckan skulle kunna göra dig till en helbra klättrare och en ännu värre pole queen!
|
Problemet ligger ju i att det finns mycket som är roligt men väldigt lite tid. Det är supertrist att jag inte hade klättrat på flera veckor. För egentligen vill jag "stånga" (ref. eng. slang poling  ), klättra, lyfta en massa kastruller i hårdkårgym, helst återuppta någon kampsport, börja med skytte etc. etc.
Men med jämna mellanrum är det snorsvårt när man jobbar 6-7 dagar i veckan.
I object! Dygnet behöver fler timmar.
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Jag fattar inte
var det här din vilodag?
du har knäppare definition av vila än vad jag har *L*
|
Haha, vilodagen var dagen INNAN... tack gode gud. Men jag har visserligen ganska skruvad definition av vila. Idag har jag instruerat i 6 timmar, snickrat, flyttat och anser ändå att jag har "vilat" (från gymmet).
|
|
|
2007-09-03, 21:33
|
|
|
|
3 september - bröst & mage
Skulle ha varit ben idag. Men det gym som nyligen har öppnat ett stenkast ifrån mitt hem var en stor besvikelse. Väl på plats konstaterade jag att inte en enda böjställning fanns att tillgå, inget powerrack och inte tillräckligt många step-brädor (behöver 2) för att köra boxböj ens en gång. Fria vikter var en underutrustad sardinburk utan vadpress och andra essentialiteter.
Blev således ett rekordkort bröst/mage-pass med löften om att aldrig gå dit igen.
Bänkpress:
20kg x 20
40kg x 8
50kg x 1, 1 (BAJS! ...kom verkligen inte upp ens en andra gång, inte ens lite)
45kg x 4
Lutande hantelpress:
14kg x 8
16kg x 7
15kg x 6
14kg x 8
...lättinen! Dags att öka.
Magrullningar:
Från knä - 10, 10, 10
Från tå - ½, ½, ½
...jag gjorde ett par ärliga försök här men det finns inte en suck att jag kommer upp. Ännu.
Är man dum får man vara tuff sägs det. Och är man lång får man vara stark konstaterade jag. Ett nytt mål är satt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.
|

|