Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-21, 18:43   #136
tearz
Registered User

tearzs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av vikings Visa inlägg
Självklart finns det dom som inte passar att va poliser, det finns det alltif i alla tjänster dock borde du förstå situationen dom befinner sig i och att dom oftast är mindre än dom som går emot t.ex stora huligangäng och att de då de blir fel ibland. Grejen är att när en polis gör fel så blir det världens grej i media de böir det knappt i bågot annat yrke, det vlir ju fan mindre skriveri när en läkare amputerar fel del av kroppen.
Du behöver inte följa lagarna det är ju ditt val och du får ta konsekvenserna för det, lagarna är ju till för att ha ett samhälle som fungerar och är säkert för individer att leva i och där utvecklingen går frammåt istället för bakpt som du verkar vilja? Vad tror du skulle hända om vi släppte alla lagar.. lagarna är till för samhället och just mu är du med i vårt samhälle om du inte tycker om det får du flytta till någon ö ute i havet där du kan skapa dina egna lagar eller gå med i ett parti och göra skillnad där
Engagerar mig redan politiskt så ja...

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 19:21   #137
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Röda Björnen Visa inlägg
Bump

Jag är säker på att vanliga supportrar inte står i samma led som aggressiva, håller du inte med ?, gör dem nu det så kanske det inte blir polisens fel om de nu misstar dem för aggressiva.

MVH
Jag har vid 2 tillfällen i år hamnat mitt i batongregnet som vanlig supporter för att polisen får för sig att driva på stora folkmassor för att komma åt huliganerna som står på andra sidan folkmassan.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 21:43   #138
Magnus Larsson
Love will tear us apart

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Jag har ett förakt för alla sk "auktoriteter" Dessa lagar som stiftats har jag personligen inte godkänt och således väljer jag inte att leva efter dem.
Dock lever jag ett liv baserat på sunt förnuft och i vissa fall en medmänsklighet.

Känns som att det finns en klick inom poliskåren som väljer att bli just polis eller dylikt pga att dem små penisar och har varit förtryckta under hela uppväxten...

"Nu jävlar ska dem få igen"

Ja, jag har på nära håll sett folk precis som jag beskrev som valt polisyrket. Har även i yngre år stött på min beskärda del av totalt värdelösa och rent ut sagt löjliga poliser med ett väl utvecklat mindervärdeskomplex.

Med det sagt så säger jag _inte_ att det finns även bra poliser...Men det blir fan så löjligt när "fel" personer kommer med polisbrickan.

Citat:
Jag är ingen som snackar öppet om saker. Jag är högst funktionell och passar in. Är ingen "huligan" typ som du verkar tro. Nej men dem är utsända/anlitade av staten för att upprätthålla dessa sk "lagar" som jag inte blivit tillfrågad om. Därför känner jag inte att jag behöver följa dem. Ja visst har jag stökat ett antal gånger i min ungdom och förmodligen varit väldigt provocerande och därför stött på polisens vrede.

Men det jag snackar om är riktiga "loosers" som man skrattade åt i plugget och som gick runt och strök i korridorerna för att sedan helt plötsligt få 10 cm längre penis när de utbildat sig till polis. Löjligt.
Även vakter brukar kunna bestå av riktiga jävla pajasar(Stor i truten med brickan på sig och en riktig ##### ute på gatan. Givetvis existerar det även bra poliser såväl som vakter. Men nu pratade jag om "rötäggen"
Du verkar ha problem med att människor som du sett ned på tidigare i livet, lyckas och även tar för sig. Det är återkommande.

Stackars pojk.
Magnus Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 15:11   #139
Röda Björnen
Registered User

Röda Björnens avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag har vid 2 tillfällen i år hamnat mitt i batongregnet som vanlig supporter för att polisen får för sig att driva på stora folkmassor för att komma åt huliganerna som står på andra sidan folkmassan.
Varför står du och andra "vanliga supportrar" mellan huliganerna och polisen ?

MVH

Från fuckaroundit till fittest man with donuts
Röda Björnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 15:19   #140
Röda Björnen
Registered User

Röda Björnens avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Engagerar mig redan politiskt så ja...
Fast du var väl den här som inte gillade auktoritets typer ?

MVH

Från fuckaroundit till fittest man with donuts
Röda Björnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 15:31   #141
tearz
Registered User

tearzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Larsson Visa inlägg
Du verkar ha problem med att människor som du sett ned på tidigare i livet, lyckas och även tar för sig. Det är återkommande.

Stackars pojk.
Om du vill kalla att bli polis för att "lyckas" så får det stå för dig

<<< Lé Journalé
Gammal 2013-10-22, 15:32   #142
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Röda Björnen Visa inlägg
Varför står du och andra "vanliga supportrar" mellan huliganerna och polisen ?

MVH
Hur menar du nu? Jag går från arenan mot tunnelbanan tillsammans med x antal tusen andra då det händer något och polisen börjar valla oss framför sig med batonger, vet inte vad jag gör som är fel i att gå mot tunnelbanan enligt anvisad rutt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 16:06   #143
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨

Oxes avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Hur menar du nu? Jag går från arenan mot tunnelbanan tillsammans med x antal tusen andra då det händer något och polisen börjar valla oss framför sig med batonger, vet inte vad jag gör som är fel i att gå mot tunnelbanan enligt anvisad rutt.
Du borde ju forcera vägspärrarna och gå din egna rutt och skita i polisens anvisningar,så du inte går med dom andra supportrarna och hamnar mellan polisen och huliganerna såklart..
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 17:46   #144
Hemi
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Mig med i så fall, är det så dåligt då? kan inte säga att min karriär är stabilare än om jag varit polis, och jag kallar mig inte misslyckad i varje fall.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 19:32   #145
Magnus Larsson
Love will tear us apart

Citat:
Om man varit "förtryckt" och en "looser" som du skriver, så ja, då har man i mina ögon lyckats ganska bra om man blir polis.

Låt mig få höra: vad gör sådana auktoritetshatande politiker som dig? Vad läser du till? Vad ska du bli när du blir stor?

Gammal 2013-10-22, 20:41   #146
tearz
Registered User

tearzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Mig med i så fall, är det så dåligt då? kan inte säga att min karriär är stabilare än om jag varit polis, och jag kallar mig inte misslyckad i varje fall.
Nej inget fel på att vara polis. Men jag skulle inte kalla det att "lyckas". Det har jag helt andra definitioner för, dessvärre.

<<< Lé Journalé
Gammal 2013-10-22, 20:42   #147
tearz
Registered User

tearzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Larsson Visa inlägg
Om man varit "förtryckt" och en "looser" som du skriver, så ja, då har man i mina ögon lyckats ganska bra om man blir polis.

Låt mig få höra: vad gör sådana auktoritetshatande politiker som dig? Vad läser du till? Vad ska du bli när du blir stor?

Eh du har hakat upp dig. Tyst bara.

<<< Lé Journalé
Gammal 2013-10-22, 21:43   #148
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Jag är helt med Tearz här.

Polisen är ungefär av samma sort som den där mobbade killen som som vuxen tränar mma, lyfter skrot, käkar anabola och står och spänner sig som vakt i nån jäkla krogdörr sedan. Överkompensation, och han förtjänar att bli inknuffad i ett skolskåp, kallad tönt, och retad för sina ocoola skor så han vet sin plats.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 22:30   #149
Magnus Larsson
Love will tear us apart

Citat:
Eh du har hakat upp dig. Tyst bara.
Oh yes det kan du ge dig på att jag har gjort. Vilken fjantig attityd du har!
Gammal 2013-10-23, 08:02   #150
JensAndreas
Banned User

Reg.datum: Oct 2013
Hatar inte polisen, däremot vissa individer, finns dåliga inom alla yrken.

Krogvakter däremot hatar jag med få undantag, där märks det ofta att de blev mobbade i skolan.
JensAndreas är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.