Håller med och det var också den sortens tävling jag syftade när jag skrev multisport. Har läst om de i RW och det verkar sjukt kul, hårt och utmanande. Men visst, jag skrev multisport, triathlon och marathon på samma rad vilket kan missuppfattas som att jag rankar de som lika högt. Vad jag snarare ville säga var att marathon också hamnar högt upp på listan om man kombinerar 1) och 2), om vi jämför med t.ex rugby eller så.
__________________ Jag ödslar fortfarande tid på löpare jag kallar hamburgare; de kommer aldrig att löpa på några rekordtider men de kan uppnå sin egen potential. - Bill Bowerman
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Någon kanske har skrivit det tidigare i tråden men sådan undersökning gjordes för några år sedan tror jag, amerikansk undersökning förstås. De rangordnade de hårdaste sporterna och vägde in en hel del faktorer, exempelvis fysisk belastning och psykisk belastning.
Om jag inte minns helt fel "vann" Boxning. Ishockey, Gymnastik och Amerikansk fotboll kom också högt upp på listan.
Någon kanske har skrivit det tidigare i tråden men sådan undersökning gjordes för några år sedan tror jag, amerikansk undersökning förstås. De rangordnade de hårdaste sporterna och vägde in en hel del faktorer, exempelvis fysisk belastning och psykisk belastning.
Om jag inte minns helt fel "vann" Boxning. Ishockey, Gymnastik och Amerikansk fotboll kom också högt upp på listan.
Fett kasst att biljard är nästan sist. Jag spelade skitmycket i höstas med en polare och prestigen samt de 2 euro/match vi spelade om gjorde biljard till mer krävande än ett 400 meterslopp under 50 sekunder. Det tar lång tid och man måste ha fokus hela tiden.