Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-03-28, 20:16   #2446
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Ez curls
7.5x20
27.5x12x4

Pronation statisk/micro
38kg
H 16ct
V 5 ct

Radial
15x10ct

Nöjd med pronationen vänster arm, tydligt sämre höger.
Har inklämning höger axel som inte ger sig. Får uppa blodflöde dit

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-29, 12:05   #2447
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

lunchjogg, provade äta 1 banan och ett knäckebröd 30 min innan löpning. Gav inget.

50/50 trail med rötter från helvetet och grusväg
3 rundor runt en slinga
5,15km 9.05min/km

måndagens löpning var i solsken med ett jävla klipp i steget och kändes kanon. Detta passet smakade brunt från första kilometern. Trött i vänster fotled, bägge höftböjarna är trötta och fick jobba mentalt hela vägen för att fortsätta trampa på samt att svänga av för nästa varv istället för springa hem. Det beror nog dels på att jag sprang 7.33 tempo i måndags nästan 5km och är sliten. Men också för jag vägde 118.7 i morse så är tömd.

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
Gammal 2023-03-30, 06:58   #2448
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

PB i vikt för den här nedgången, 118.2kg

Gårdagens mat
Lunch - 1.5 kycklingfile 5 små potatis stark sås 1 äpple
Middag - 2.5 puckar hamburgare med 1.5 bröd och alla tillbehör

Gammal 2023-03-30, 07:28   #2449
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Reg.datum: Jan 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
måndagens löpning var i solsken med ett jävla klipp i steget och kändes kanon. Detta passet smakade brunt från första kilometern. Trött i vänster fotled, bägge höftböjarna är trötta och fick jobba mentalt hela vägen för att fortsätta trampa på samt att svänga av för nästa varv istället för springa hem. Det beror nog dels på att jag sprang 7.33 tempo i måndags nästan 5km och är sliten. Men också för jag vägde 118.7 i morse så är tömd.
Håll ut. Bra att du tog dig ut. Det kommer att gå lättare i framtiden.
Jag tycker att Jani här var inspirerande
https://youtu.be/SJ2L9nQivp0?t=314
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-30, 10:25   #2450
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Håll ut. Bra att du tog dig ut. Det kommer att gå lättare i framtiden.
Jag tycker att Jani här var inspirerande
https://youtu.be/SJ2L9nQivp0?t=314
Jag gillar när det smakar brunt

Ska kolla på Jani tack för tips!

Gammal 2023-04-06, 10:49   #2451
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Har varit lite tyst här ifrån!

Den 31 mars fick jag bekräftat att jag troligtvis har testikelcancer på vänster testikel och har nu den 4/4 opererat bort den! Kommer få bekräftat inom några veckor vilken typ av cancer det var och behandlingsplan för den. Får inte träna på 3-4 veckor nu men lär ju bli att smyga igång lite armbrytningskomplement snart ändå

Dieten ligger på is så kroppen får den energin den får.

Fick också veta att jag har 2 nmol testo läkaren trodde inte på det resultatet men uppföljning kommer ske eftersom jag saknar en pungkula!

Gammal 2023-04-06, 11:06   #2452
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
wtf

Beklagar

Hade du haft misstankar innan den 31:a? Träffat läkare innan dess? Haft ont? Hur såg hela proceduren ut?
Fan vad fort det gick ändå? Från 31:a till operation den 4:e?

2 nmol i testo är ju bedrövligt lågt. Har du inte anat, känt av det? Lågenergi, sexlust etc.?
Tror du din deff tankat testosteronet lite med eller är det helt av pungen? Har du testat dig innan (testosteronvärdet), förr?
Vadå: "läkaren trodde inte på det resultatet" - vad menar han med det? Kontaminerat prov? När togs provet? Operationsdagen?

Kommer du bli steril? Nej? Ingen aning hur det fungerar jag. "Tur" du har hunnit skaffa barn om så är fallet. :P

Senast redigerad av 1x0 den 2023-04-06 klockan 11:11.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-04-06, 11:59   #2453
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
wtf

Beklagar

Hade du haft misstankar innan den 31:a? Träffat läkare innan dess? Haft ont? Hur såg hela proceduren ut?
Fan vad fort det gick ändå? Från 31:a till operation den 4:e?

2 nmol i testo är ju bedrövligt lågt. Har du inte anat, känt av det? Lågenergi, sexlust etc.?
Tror du din deff tankat testosteronet lite med eller är det helt av pungen? Har du testat dig innan (testosteronvärdet), förr?
Vadå: "läkaren trodde inte på det resultatet" - vad menar han med det? Kontaminerat prov? När togs provet? Operationsdagen?

Kommer du bli steril? Nej? Ingen aning hur det fungerar jag. "Tur" du har hunnit skaffa barn om så är fallet. :P
Tack!

Jag började känna en knöl/hårdhet ca 5 dagar innan jag var hos läkaren 30/3 därför jag sökte. Så hela proceduren va vårdcentral läkaren kände också något konstigt, dagen efter ultraljud där dom såg att det troligtvis var cancer, måndagen 3/4 frysa in spermier (ifall man blir steril, ofta kan dennena testikeln räcka) samt datortomografi för att kolla om det spritt sig (dom såg ingen spridning!) Så det gick sjukt fort.

Jag anade låg testo pga övervikt + diet samt 17h fastande före blodprovet. Men 2nmol var lågt, jag har bra sexlust (max varannan dag ) och morgonribba varje morgon. Kanske var cancern som dämpade det? Läkaren menade på att med min muskelmassa och skägg att 2nmol va konstigt, men det följs upp av sahlgrenska nu.

Gammal 2023-04-06, 12:18   #2454
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Tack!

Jag började känna en knöl/hårdhet ca 5 dagar innan jag var hos läkaren 30/3 därför jag sökte. Så hela proceduren va vårdcentral läkaren kände också något konstigt, dagen efter ultraljud där dom såg att det troligtvis var cancer, måndagen 3/4 frysa in spermier (ifall man blir steril, ofta kan dennena testikeln räcka) samt datortomografi för att kolla om det spritt sig (dom såg ingen spridning!) Så det gick sjukt fort.

Jag anade låg testo pga övervikt + diet samt 17h fastande före blodprovet. Men 2nmol var lågt, jag har bra sexlust (max varannan dag ) och morgonribba varje morgon. Kanske var cancern som dämpade det? Läkaren menade på att med min muskelmassa och skägg att 2nmol va konstigt, men det följs upp av sahlgrenska nu.
Skönt det blev snabba ryck och ingen spridning. Är de säkra på detta, ingen spridning? Ska de göra mer kontroller om spridning?

Hoppas ena pungkulan kan leverera!

Att testikelcancer kan dämpa testosteronbildning, värdet, låter sannolikt. Utan ens jag googlat det.

Du kan skryta med du har tagit ~250-160-285 kg (minns inte exakta total) böj-bänk-mark - med 2 nmol i testo! Sen lägga in en: "hade jag haft högre testosteron hade jag varit världselit i styrkesporter"
Undra egentligen hur viktigt testosteronvärde är för styrka. Jag vet om en som fått/får sjuka resultat (elit inom sin sport) med 12 nmol testo (testat sig flera gånger).

Är skägg ens tecken på högt östrogen. Läkaren låter lite flummig. Fast han är väl ingen endokrinolog iofs.
Gammal 2023-04-09, 08:08   #2455
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Jag som tänkte ställa lite greppfrågor så ser jag vad du har varit med om

Ovanligt att den svenska sjukvården är så snabb att ni kunde "fixa" det på ett par dagar. snacka om tur. Här hade du nog slussats mellan olika läkare i månader tills det hade varit kört.

hur påverkas livet av att ha ena kulan bortopererad?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-04-09, 14:05   #2456
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Jag som tänkte ställa lite greppfrågor så ser jag vad du har varit med om

Ovanligt att den svenska sjukvården är så snabb att ni kunde "fixa" det på ett par dagar. snacka om tur. Här hade du nog slussats mellan olika läkare i månader tills det hade varit kört.

hur påverkas livet av att ha ena kulan bortopererad?
Ställ på!

Jag har alltid fått hjälp snabbt osv tror det ligger i att det är konkreta grejer och att jag är bra på att prata

Hmm man kan få vissa problem med testonivåerna men ibland löser den andra kulan det. En del får potensproblem osv men jag är inte speciellt orolig, har morgonribba fortfarande fick ringa och fråga om jag fick ligga med frugan men måste tyvärr avstå i 2 veckor för att allt ska läka först

Gammal 2023-04-23, 22:33   #2457
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Hur går det sig?
Deffar du dig ännu?
Hur är hälsan, om jag får fråga?
Citat:
fick ringa och fråga om jag fick ligga med frugan men måste tyvärr avstå i 2 veckor för att allt ska läka först
Hahaha skulle vilja höra läkarsamtalet!
Nu har det gått två veckor, exakt, sedan ditt inlägg. Nu blir det åka av?

Senast redigerad av 1x0 den 2023-04-23 klockan 22:34.
Gammal 2023-04-24, 07:12   #2458
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Hur går det sig?
Deffar du dig ännu?
Hur är hälsan, om jag får fråga?

Hahaha skulle vilja höra läkarsamtalet!
Nu har det gått två veckor, exakt, sedan ditt inlägg. Nu blir det åka av?
Nej ligger på balans! 119kg stabilt

Hälsan är okej! Operationsärret har läkt bra och jag kan egentligen träna nu, inte haft något sug för det dock utan spelat golf istället

Ska tuffa igång snart, skallen behöver träna. Jag ärndock jävligt trött hela tiden, kanske beror på hormonell obalans, får kolla. Ska in och snacka med läkare om behandling idag osv så blir intressant att se hur det blir framåt.

Jorå det fungerar som det ska där nere

Gammal 2023-04-24, 09:47   #2459
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Nej ligger på balans! 119kg stabilt

Hälsan är okej! Operationsärret har läkt bra och jag kan egentligen träna nu, inte haft något sug för det dock utan spelat golf istället

Ska tuffa igång snart, skallen behöver träna. Jag ärndock jävligt trött hela tiden, kanske beror på hormonell obalans, får kolla. Ska in och snacka med läkare om behandling idag osv så blir intressant att se hur det blir framåt.

Jorå det fungerar som det ska där nere
Kan nog vara bra att ligga på balans under omständigheterna. Bättre återhämtning. Mindre stress.

Härligt du kan träna!
Golf, vad i helskotta. Det trodde jag inte om dig.

Trötthet är vidrigt.
Hoppas det går bra, hoppas du får/har en bra läkare.
"Snacka med läkare om behandling", talar du om TRT? Känns som de kommer vilja se om du kan starta om dig manuellt (som du gör/gjort, kort tid dock?), ingen aning om tidsspann du ska försöka manuellt. Inte fan kan du gå runt med 2 nmol testo?
Gammal 2023-04-24, 10:58   #2460
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Kan nog vara bra att ligga på balans under omständigheterna. Bättre återhämtning. Mindre stress.

Härligt du kan träna!
Golf, vad i helskotta. Det trodde jag inte om dig.

Trötthet är vidrigt.
Hoppas det går bra, hoppas du får/har en bra läkare.
"Snacka med läkare om behandling", talar du om TRT? Känns som de kommer vilja se om du kan starta om dig manuellt (som du gör/gjort, kort tid dock?), ingen aning om tidsspann du ska försöka manuellt. Inte fan kan du gå runt med 2 nmol testo?
Har nu varit hos läkaren, ingen behandling krävs! Koll var 6e månad med blodprov + magnetkamera.

Dieten fortsätter med start i morgon! Får träna lätt nu, såret är läkt osv. Haha ja golf är riktigt kul! Är sämst och helt ny men det är grymt roligt.

Nej snacket var ju om cellgifter eller inte vilket nu inte behövs. Min testo var 9 nu och eftersom jag har 11 SHBG så är testo inga problem alls. Har fortfarande morgonribba och sexlust och det kommer bara bli bättre och bättre när mer arbete överförs till kvarvarande kula.

Cancer sänker testot så provet var inte tillförlitligt, de hade 12 månader med behandling för ge tid att starta egenproduktion men behövs inte nu

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.